سه‌شنبه 17 مهر 1403

دارایی و ثروت

دارایی و ثروت

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ایران پنجاه‌ودو سال (نه 44 سال) است که وارد دوران تورم‌های بالا شده است. استارت تورم‌های بالا از آخر دهه1340 خورد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اقتصاد ایران به نوسانات مرتبط با نرخ دلار پیوند خورده است؛ برای درک این موضوع کافی است به واکنش بازارها نسبت به خبر آزادسازی دارایی‌های مسدودی ایران در سایر کشورها نگاه شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده است که آمریکا از اینکه عربستان قیمت‌گذاری نفت را از دلار به یوآن تغییر دهد، می‌ترسد.

وب‌گاه عصر ایران

بر اساس تحقیقات انجام‌شده در سال 2016، قهوه مزایای محافظتی زیادی برای کبد دارد. به طور خاص، تولید آنزیم‌های کبدی را تحریک می‌کند که همین موضوع سبب مبارزه با التهاب می‌شود. مصرف منظم قهوه در میان افراد مبتلا به کبد چرب غیر الکلی، آسیب کلی کبد را کاهش می‌دهد.

وب‌گاه مشرق نیوز

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ایران پنجاه‌ودو سال (نه 44 سال) است که وارد دوران تورم‌های بالا شده است. اگر دقیق تحلیل کنیم و البته در دام تحلیل‌های سطحی برخی رسانه‌ها قرار نگیریم که حتی گاهی اوقات مطالب اصحاب علم اقتصاد را در راستای جهت‌گیری‌های سیاسی منقلب می‌کنند، استارت تورم‌های بالا از آخر دهه1340 خورد.

وب‌گاه مشرق نیوز

از آنجا که برنج غنی از کربوهیدرات است و تمام کربوهیدرات‌ها به قند تبدیل می‌شوند، مدت کوتاهی پس از مصرف برنج در یک وعده غذایی، قند خون افزایش می‌یابد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وال استریت ژورنال عنوان کرده است که آمریکا از اینکه عربستان قیمت‌گذاری نفت را از دلار به یوآن تغییر دهد، واهمه دارد و تلاش می‌کند از فروش نفت عربستان به سایر ارزها غیر از دلار جلوگیری کند.

خبرگزاری مهر

شاخص کل بورس در روز سه شنبه با عرضه 18 هزار واحدی روبرو شد اما انتظار می رود وضعیت معاملات روز چهارشنبه بهتر از روز سه شنبه باشد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

به گفته کارشناسان بورس، افراد حتی با سرمایه خرد می توانند اقدام به خرید اوراق سلف مسکن کنند و سرمایه خود را در برابر نوسانات ناشی از تورم در حوزه مسکن پوشش دهند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی قصد دارد به تدریج مدل قیمت‌گذاری خودرو را تغییر داده و سیاست دستوری در این بخش را حذف کند که به نظر می‌رسد عرضه خودرو در بورس کالا یکی از راهکارهای موقت در این مسیر باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شرکت‌های داروسازی طی این سال‌ها به دلیل مشکلات ناشی از قیمت‌گذاری دستوری توسط سازمان غذا و دارو، به لحاظ نقدینگی در وضعیت مناسبی به سر نمی‌برند. این صنعت و به خصوص شرکت‌هایی که روی بیماری‌های خاص متمرکز هستند، عمدتا به دلیل تبادل محصولات با دولت و حساس بودن این بخش، سازمان غذا و دارو، به سختی مجوز افزایش نرخ را صادر می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

روز گذشته در مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون برنامه‌وبودجه درخصوص تحقق احکام تکلیفی منتخب بودجه 1402 از سوی سخنگوی این کمیسیون مطرح شد. پس از آن داود منظور، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به دفاع از عملکرد دولت پرداخت و گفت: در 4 ماه اول امسال عملکرد شایسته‌ای داشتیم، ابتدا به نسبت وصول درآمد کل که مبلغ 2 هزار و 82 همت است توانسته‌ایم در 4 ماه، 448 همت را وصول کنیم که البته طبق قانون بودجه...