جمعه 1 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

کلیپی دیدنی از واکنش های مردم به اولین دوربین مخفی در حرم مطهر رضوی را مشاهده می کنید.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از ترافیک سنگین در مسیرهای بزرگراهی پایتخت خبر داد.

حوزه صنایع دستی یکی از ظرفیت های توسعه خراسان جنوبی است که برای پیشرفت و رسیدن به جایگاه واقعی حلقه های گمشده فراوانی دارد.

اولین دوره مسابقات کُشتی در گل (کُشتی چل) برگزار شد.

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: از امروز شنبه 21 خرداد تا پنجشنبه 26 خردادماه 1401، رزرو طرح ترافیک برای خودروهای سواری و دریافت باربرگ برای ناوگان باری، الزامی نیست.

امام رضا علیه السلام پس از شهادت امام کاظم، امامت و دعوت خود را آشکار ساخت و بی پروا به رهبری امت پرداخت. جو سیاسی جامعه در زمان هارون چنان خفقان آور بود که حتی برخی از صمیمی ترین یاران امام از این صراحت و بی پروائی او بر جانش بیمناک بودند.

حاج قاسم سلیمانی: نگین انگشتری من از شیشه‌های حرم امام رضاست.

ارداق گولی یا گلیم هنر دست زنان در بخش ارداق از توابع شهرستان بوئین زهرا است. ارداق از جمله گلیم‌های قزوین است که نقش‌های برجسته و منحنی دارد؛ نقشه‌ها برگرفته از نقوش حیوانی، گل، پرنده و انسان است که از طبیعت الهام گرفته شده و تکنیک بافت آن خمیده و منحنی است.

مدیرکل میراث فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان می‌گوید: براساس اعتبارات سفر رئیس جمهور هفت بازارچه صنایع دستی در استان گلستان راه‌اندازی خواهد شد.

لالجین، شهری کوچک در همدان با آوازه جهانی است که به واسطه رونق صنعت سفالگری و کارگاهها و فروشگاههای سفال زبانزد شده است

آیت الله سید احمد خاتمی با تأکید بر اینکه امامان شیعه در قلوب دوستانشان جا دارند و این عشق، عشقی ریشه‌دار است، گفت: با لجن پراکنی‌های عده‌ای مزدور اجانب و بیگانگان نه تنها ذره ای از این محبت کاسته نمی شود؛ بلکه روز به روز افزایش پیدا می کند.

باران رحمت در شب میلاد امام مهربانی ها باعث ایجاد صحنه هایی زیبایی شد.

یکی از هنرهای که کمتر به صنعت آن توجه شده، فرش دستبافت است در حالیکه بانوان کردستانی از قدیم الایام به فرشبافی مشهور بودند و وجود تخته فرش های نفیس در منازل داخل و خارج مصداق بارز شهرت جهانی این هنر ماندگار است.

علیرغم تاکید دولت سیزدهم بر پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن برای جبران کاستی‌های ساخت و ساز در سال‌های اخیر، متاسفانه این طرح در کرمان در مرحله تامین زمین، زمین گیر شده است.

در شب میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، خواهر گرامی آن حضرت غرق در نور و شادی بود.

طی چند روز اخیر شاهد افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری در مرکز کردستان هستیم که موجب نارضایتی مردم شده و مدیران این شهرستان نیز در این خصوص سکوت اختیار کرده‌اند.