شنبه 14 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

کتاب «سفر سرخ» نوشته نصرت الله محمودزاده شامل زندگی نامه داستانی شهید سید حسین علم الهدی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

در آستانه ولادت باسعادت امام رضا (ع) از حدیث قدسی آن حضرت که در جمع مردم سرخس در سال 200 هجری قمری فرمودند، «اللَهُ جَلَ جَلَالُهُ لَا اِلَهَ اِلَا اللَهُ اسمِی مَن قَالَهُ مُخلِصاً مِن قَلبِهِ دَخَلَ حِصنِی وَ مَن دَخَلَ حِصنِی أَمِنَ مِن عَذَابِی» در نگارخانه کمال‌الملک این شهرستان همزمان با برپایی نمایشگاه خوشنویسی «شمس‌الشموس» رونمایی شد.

قاسم پور با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا بخش های مختلف اقتصادی شهرستان را از حوزه تک محصولی خارج کنیم تا کشاورزی در بروز حوادث طبیعی کمتر آسیب ببیند، گفت: اینکه باید به سمت گلخانه های کوچک مقیاس به خصوص کشت گیاهان دارویی در روستاها برای ایجاد اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس به روستاها حرکت کنیم.

فراخوان چهلمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران توسط دبیرخانه این رویداد منتشر شد.

همایش ملی "سرود و سروده‌های انقلاب اسلامی" و بزرگداشت مقام پدر شعر انقلاب استاد "حمید سبزواری" در سبزوار برگزار می‌شود.

در راستای امیدآفرینی به جامعه هدف، تولید بسته های عکس نوشته خبر خوش که نشان دهنده توسعه و خدمات جمهوری اسلامی منتشر شد و در این بسته به مدال بانوی پرتابگرکهگیلویه و بویراحمدی و دیگر موضوعات پرداخته شده است.

محمدجواد اشرفی گفت: سالیان سال است که مردم شریف ماهشهر تحت تاثیر آلودگی پتروشیمی رازی از جنبه هوا و پساب‌های بسیار آلوده هستند و با وجود پیگیری‌ها در سال‌های اخیر این شرکت هیچ اقدام موثر و برخورد متتاسبی با حجم و میزان آلودگی انجام نداده است.

دهراب‌پور گفت: در راستای افزایش جمعیت زمینه پرداخت هزینه خدمات ناباروری زوجین از سوی بیمه سلامت در استان فراهم شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور در کنار پیکر مرحوم حجت‌الاسلام سیدمحمود دعائی ضمن قرائت فاتحه، بر آن یار دیرین حضرت امام خمینی (ره) نماز میت اقامه کردند.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از لغو همه محدودیت های کرونایی ورود به ترکیه خبر داد.

معتمدی پور از خرید تضمینی 33 هزار و 900 تن گندم تاکنون در استان خبر داد.

ضرغامی با اشاره به اینکه اصل پروژه سفرهای ارزان قیمت تصویب شد و هماهنگی با بانک‌های صورت گرفته است، گفت: برای عملیاتی این طرح شیوه نامه‌های آن ابلاغ می‌شود.

وزیر نیرو گفت: سیاست و راهبرد جمهوری اسلامی ایران در رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک، تعامل و همکاری با کشورهای همسایه در چارچوب قراردادهای دوجانبه و همکاری‌های دیپلماتیک است.

نشست خبری معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و در این نشست به ارائه برنامه توسعه ای کهگیلویه و بویراحمد اشاره شد.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه پرورش فکر انسان تداوم مکتب انبیاء الهی است، گفت: اساس پرورش انسان بر محبت و حب است، دین جز محبت نیست.

حاتمی با بیان اینکه خراسان جنوبی در رتبه یک آلودگی هوا به لحاظ ریزگردها قرار گرفته است، گفت: ریزگردها و کانون‌های گرد و غبار، سالانه 505 میلیارد تومان به بخش‌های مختلف زیرساختی، اقتصادی و زیست‌محیطی این استان خسارت وارد می‌کند.