یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

آمریکا این روزها با سرعت بیشتری به سمت درگیری‌ها و خشونت‌های مسلحانه پیش می رود بطوریکه بر اساس داده های آرشیو خشونت با اسلحه این کشور، تنها در 5 ماه از سال جاری میلادی (2022) 233 مورد تیراندازی دسته جمعی رخ داده که بیش از هشت هزار نفر کشته و 15 هزار نفر مجروح شده‌اند.

رییس پلیس راهور استان قم با اشاره به اینکه زائران مرقد امام در مسیر رفت یا برگشت برای زیارت حرم حضرت معصومه وارد قم خواهند شد گفت: به همین منظور برای قفل نشدن ترافیک در اطراف حرم حضرت معصومه و بلوار شهید سلیمانی در ساعاتی از روز محدودیت هایی اعمال خواهد، شد از شهروندان قم درخواست داریم در این ایام از رینگ اطراف حرم مطهر تردد نکنند و از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

به مناسبت فرارسیدن ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: ایران همواره حامی و پشتیبان مقاومت فلسطین بوده است

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران اگر صادر هم بشود هیچ ارزشی نخواهد داشت و این نکته از نگاه آمریکا و سه کشور اروپائی که پیشنهاد آن را به آژانس داده‌اند نیز پنهان نیست.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) نه تنها به ملت ایران بلکه به همه ملت‌های مظلوم و آزاده جهان تعلق دارد، گفت: امت اسلامی پایبندی به انقلاب اسلامی را تا آزادی قدس قوت می‌بخشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پی سفر سؤال برانگیز مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سرزمین‌های اشغالی، نسبت به تضعیف بیش از پیش اعتبار آژانس هشدار داد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: کار بزرگ امام خمینی (ره) احیا و هم‌افزایی سه هویت ملی، انقلابی و اسلامی ملت ایران بود.

وزارت امور خارجه آمریکا خبر داد که وزیر خارجه این کشور و همتای عمانی‌اش در گفت‌وگویی تلفنی درباره موضوعات مختلف از جمله ایران صحبت کردند.

«هادی العامری» در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، جمهوری اسلامی را بهترین میراث از بهترین شخصیت در برابر استکبار و سنگر مقاومت توصیف کرد.

در فینال تمام ایرانی پسران مسابقات آسیای میانه محمد موسوی با نتیجه 3 بر 1 نوید شمس را شکست داد و قهرمان شد.

تیم ملی والیبال ایران جمعه شب شهر بلگراد را به مقصد برازیلیا برای حضور در هفته نخست لیگ ملت‌ها ترک کرد.

تمرینات تیم ملی در اردوی قطر عصر امروز در زمین باشگاه السد پیگیری شد.

سرمربی تیم فوتبال امید ایران گفت: استفاده از بازیکنان جوان ریسک بزرگی بود اما تبعات آن را قبول کردم چراکه هدف ما بازی‌های المپیک است.

هیات مدیره باشگاه استقلال برای بررسی وضعیت سرمربی این تیم تشکیل جلسه داد و تصمیم گرفت.

نشست احیاء ایران تاریخی در قرن جدید با حضور پیام فضلی نژاد نویسنده و پژوهشگر در حوزه هنری استان برگزار شد.

اجتماع بزرگ سربازان دهه نودی‌های کرمانشاه برای هم‌خوانی سرود «سلام فرمانده» با حضور ابوذر روحی امروز برگزار شد.