سه‌شنبه 17 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

حدود یک سال از روی کار آمدن شورای ششم می‌گذرد ولی شهر اقبالیه همچنان بدون شهردار باقی مانده است.

احمدپور گفت: اصل استقلال، آزادی و عدالت، حس رفاه برای مردم و اصل عدم پذیرش ظلم و ستم و عدم وابستگی به قدرت های موجود در واقع اقداماتی بود، که امام (ره) آن را پایه گذاری کردند و قاعدتا با این اقدام، خط مشی روشنی را برای همه مردم دنیا و جهان در جهت نجات آنها از ظلم و ستم ترسیم کرده‌اند.

آزیتا ترکاشوند بازیگر سینما و تلویزیون به اظهارات ترانه علیدوستی در جشنواره کن واکنش تندی نشان داد و گفت: خانم ترانه علیدوستی هنرمند گرامی با این پز نمی‌شود از درد مردم گفت؛ راستی چرا آنجا صدای مردم را نشنیدی؟ چرا نگفتی کمر مردم از تحریم شکسته؟ چرا با یک تسلیت تسلای دل مردم داغ‌دیده آبادن نبودی؟

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران و رعدوبرق طی امروز تا چهارشنبه در برخی مناطق کشور برای 2 استان هشدار وقوع گردوخاک صادر کرد.

از زمان ریزش ساختمان متروپل تا امروز عملیات آواربرداری و امداد رسانی همچنان در حال اجرا است.

سلاحورزی گفت: اظهار نظر برخی از هنرمندان در جشنواره کن علیه نظام، نمک‌نشناسی است.

مرادی با اشاره به اینکه عده‌ای به خاطر تشویق بیگانگان، علیه نظام و انقلاب حرف بیهوده می‌زنند، گفت: برخی هنرمندان در جشنواره کن به کشورشان خیانت کردند.

احسان قائدی گفت: در برابر جریاناتی که در سینما به دنبال ایران‌هراسی و اسلام‌هراسی هستند نباید ساکت ماند.

سقف تراکنش سالانه برای اشخاص بازنشسته، مستمری بگیران و اشخاص بیکار و غیر فعالان مالیاتی (اشخاص حقوقی غیر فعال) 2 میلیارد، یک میلیارد و 500 میلیون تعریف شده است.

بادگیر سازه‌ای سنتی در معماری ایران که بر روی پشت بام‌های خانه‌ها بنا می‌شد برای جابه‌جایی و خنک کردن هوای داخل ساختمان با بهره‌گیری از وزش باد و تغییر دمای هوا است که با بی توجهی به حفظ بافت سنتی قم در معرض نابودی قرار گرفته اند.

با تصمیم شورای راهبردی اکران از 18 خرداد ماه فیلم های «هناس»، «بدون قرار قبلی»، «والدین امانتی»، «بی صدا حلزون» و «نقره داغ» (در گروه سینمایی آزاد) روی پرده می‌روند.

رئیس سازمان سینمایی بیان کرد که اظهارات غیرفرهنگی و غیرسینمایی در کنفرانس‌های خبری و رسانه‌ای با انگیزه‌های سیاسی و نمایش ژست‌های اپوزیسیونی هیچگاه، مشروعیت ندارد.

سازمان سینمایی کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن محتوای جعلی و دروغین و نفرت انگیز فیلم سینمایی «عنکبوت مقدس» و اعلام برائت خود و سینماگران از عوامل این اثر سیاه تصویری اقدام جشنواره فیلم کن در تقدیر و تمجید این فیلم را مغرضانه و سیاسی خواند.

یوسفی اظهار کرد: مشکلات با اتحاد و همدلی و در سایه تلاش و کوشش بر طرف می‌شود نه با جنجال رسانه‌ای. نباید کاری و یا حرفی بزنیم که بخواهیم شرمنده شهدا باشیم.

منابع خبری گزارش دادند که بر اثر تیراندازی یک جوان 26 ساله در مراسمی در شهر «تفت» در ایالت اوکلاهما، یک تن کشته و 7 نفر دیگر از جمله یک کودک زخمی شدند.

با کشف یک پیکر دیگر از زیر آوار تعداد جانباختگان حادثه ریزش برج متروپل به 30 نفر رسید.