شنبه 7 مهر 1403

دیپلماسی و میدان؛ ترکیبی که استکبار را به زانو درآورد / چرا مذاکره با اسرائیل خیانت است؟

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
دیپلماسی و میدان؛ ترکیبی که استکبار را به زانو درآورد / چرا مذاکره با اسرائیل خیانت است؟

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: جریان استکبار و رژیم صهیونیستی همواره با اسلام و ملت‌های مظلوم منطقه در تقابل بوده‌اند. پذیرش مذاکره و صلح با دشمنی که خود را پرچمدار ظلم و اشغالگری می‌داند، نه تنها از آرمان‌های انقلاب فاصله می‌گیرد، بلکه زمینه‌ساز تضعیف جبهه حق در برابر جبهه باطل می‌شود و نتیجه‌ای جز پذیرفتن ظلم و خیانت به جبهه مقاومت را در پی ندارد.

محمد نائیج، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور و مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مواضع مسعود پزشکیان در سازمان ملل و نشست‌های خبری وی در نیویورک را تحلیل و بررسی کرد. دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در بررسی مواضع اخیر آقای پزشکیان، با بیان اینکه چه در سازمان ملل و چه در نشست خبری با رسانه‌ها، یک نکته اساسی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: نزاع میان جمهوری اسلامی ایران و جریان استکبار، فراتر از یک نزاع صرف سیاسی یا نظامی است و در واقع، یک نزاع تمدنی به شمار می‌رود. این نزاع میان دو جبهه‌ی حق و باطل است، که در طول تاریخ با جلوه‌های مختلفی ظهور پیدا کرده است. به همین دلیل، نباید این تقابل را به مسائل روزمره تقلیل دهیم، بلکه باید آن را در چارچوب بزرگ‌تر تمدنی در نظر بگیریم. نزاع تمدنی و تقابل با رژیم صهیونیستی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی تاکید کرد که این نزاع تمدنی به‌وضوح دیده می‌شود، تا جایی که حتی نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در کنگره آمریکا به آن اشاره کرده است. وی از ابداع تمدن اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و تقویت این تمدن سخن گفت و به نوعی، به دوگانه تمدن اسلامی و تمدن غربی اشاره کرد. در این تقابل تاریخی، ایران به‌عنوان پرچمدار تمدن اسلامی در جبهه حق ایستاده و آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌عنوان محور باطل و مدافع تمدن غربی.

نزاع میان دو جبهه‌ی حق و باطل در طول تاریخ با جلوه‌های مختلفی ظهور پیدا کرده است. این تقابل را باید در چارچوب بزرگ‌تر تمدنی در نظر بگیریم.

مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه اظهار داشت: رژیم صهیونیستی نیز به‌عنوان نماینده این تمدن غربی در منطقه غرب آسیا، تمام تلاش خود را برای جلوگیری از گسترش تمدن اسلامی و نفوذ آن در منطقه به کار بسته است. نتانیاهو در اظهارات خود به روشنی این نقش را برای رژیم صهیونیستی تعریف کرده است و خود را به‌عنوان مانعی جدی در برابر گسترش تمدن اسلامی در منطقه مطرح می‌کند.

مواضع پزشکیان؛ مخالف با دیدگاه‌های انقلاب اسلامی نائیج با انتقاد به مواضع اخیر آقای پزشکیان عنوان کرد: با این نگاه تمدنی به موضوع، مواضع آقای پزشکیان در نشست خبری تهران و مواضع ایشان در نشست‌های اخیر بین‌المللی نیز باید مورد نقد و تحلیل قرار گیرد. آقای دکتر پزشکیان در نشست خبری خود صحبت از تعامل و برادری با آمریکا کردند و حتی به موضوع خلع سلاح و مذاکره با آمریکا و رژیم صهیونیستی اشاره کردند. ایشان مطرح کردند در صورتی که آمریکا و رژیم صهیونیستی خلع سلاح شوند، ایران نیز آماده است تا سلاح خود را زمین بگذارد و وارد مذاکره شود.

مذاکره با رژیم صهیونیستی به معنای پذیرش موجودیت این رژیم جعلی و برخلاف رهنمودهای رهبری است

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی با اشاره به تناقض مواضع آقای پزشکیان با اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: این مواضع در واقع خلاف اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی است که توسط امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری ترسیم شده است. مذاکره با رژیم صهیونیستی به معنای پذیرش موجودیت این رژیم جعلی است که برخلاف تاکیدات مکرر رهبر انقلاب می‌باشد. مقام معظم رهبری بار‌ها اعلام کرده‌اند که رژیم صهیونیستی غده سرطانی منطقه است و هیچ‌گاه نباید آن را به رسمیت شناخت. مذاکره با رژیم اشغالگر؛ خیانت به آرمان‌های انقلاب مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب درباره استکبارستیزی، یادآور شد: در مواجهه با آمریکا و رژیم صهیونیستی، ما نباید فراموش کنیم که حضرت امام خمینی (ره) آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند و رهبر معظم انقلاب نیز در نامه‌های متعدد خود به شخصیت‌های مقاومت، بر این نکته تاکید داشته‌اند. وی افزود: از جمله در نامه سال 97 که رهبر انقلاب در پاسخ به نامه آقای اسماعیل هنیه در گلایه از توافق برخی کشور‌های عربی برای از بین بردن فلسطین، تاکید کردند که جمهوری اسلامی همچنان بر دفاع از حقوق ملت فلسطین پایبند است و هرگونه مذاکره با رژیم صهیونیستی خطای نابخشودنی بزرگی است که پیروزی ملت فلسطین را به عقب می‌اندازد و جز خسران عاید آن ملت ستم‌کشیده نمی‌کند. ساده‌انگاری یا حقیقت؟ رژیم صهیونیستی همچنان دشمن شماره یک نائیج با تاکید بر تمدنی بودن نزاع و تقابل ما با رژیم صهیونیستی بیان کرد: نزاع ما با رژیم صهیونیستی، نه تنها یک تقابل نظامی، بلکه یک نزاع تمدنی است. رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک موجودیت اشغالگر و جعلی، حقوق ملت فلسطین را غصب کرده است و پذیرش این رژیم به معنای پذیرش ظلم و اشغالگری است. هرگونه مذاکره و تعامل با این رژیم، مشروعیت‌بخشی به آن است و برخلاف رویکرد‌های انقلاب اسلامی است.

نزاع ما با غرب و استکبار، یک نزاع دائمی است و ما در میانه یک جنگ تمدنی هستیم. نپذیرفتن این واقعیت صرفاً باعث ضعف مواضع ما خواهد شد

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اظهار داشت: در این مسیر، برخی جریان‌ها و مسئولان داخلی با دیدگاهی ساده‌انگارانه تلاش دارند تا از افتادن به تله جنگ جلوگیری کنند، اما باید به این نکته توجه داشت که نزاع ما با غرب و استکبار، یک نزاع دائمی است و ما در میانه یک جنگ تمدنی هستیم. نپذیرفتن این واقعیت، یا صحبت از صلح و عدم جنگ، صرفاً باعث ضعف مواضع ما خواهد شد و طرف مقابل را جسورتر خواهد کرد. مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه بیان کرد: نتانیاهو پس از واقعه 7 اکتبر سال گذشته، به‌وضوح اعلام کرد که جنگ اصلی میان تمدن غربی به محوریت رژیم صهیونیستی و جمهوری اسلامی ایران است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین ایران را در این تقابل، به‌عنوان سر افعی معرفی کرد و گفت: اگر با آن مقابله نشود، محور مقاومت در منطقه هر روز قدرتمندتر خواهد شد. دیپلماسی و میدان؛ ترکیبی که استکبار را به زانو درآورد نائیج با توضیح نقش دیپلماسی و میدان، گفت: در این جنگ تمدنی، آرایش ما باید به‌گونه‌ای باشد که دیپلماسی و میدان، مکمل یکدیگر باشند. سردار حاجی‌زاده در یکی از مصاحبه‌های خود به نقش شهید امیرعبداللهیان در عملیات وعده صادق اشاره کردند و تاکید کردند زمانی موفق شدیم که دیپلماسی قدرتمند و میدان به صورت هماهنگ عمل کردند. این هماهنگی باعث شد که رژیم صهیونیستی از تهدیدات خود عقب‌نشینی کند و در نهایت، از ما درخواست کند که حجم پاسخ نظامی ما محدودتر باشد. وفاق یا سازش؟ نقدی بر مواضع پزشکیان در برابر استکبار دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در ادامه با اشاره به کلیدواژه «وفاق ملی» عنوان کرد: یکی از شعار‌های محوری دولت دکتر پزشکیان، وفاق ملی در عرصه بین‌الملل است. اما وفاق در عرصه بین‌الملل زمانی محقق می‌شود که ما روی اصول و عزت ملی خود محکم و قاطع بایستیم. وی در این باره تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین عوامل بی‌ثباتی و تحریم‌های اقتصادی علیه ایران شناخته شده است. این رژیم در بسیاری از فتنه‌های داخلی و خارجی علیه جمهوری اسلامی نقش مستقیم داشته است.

نمی‌توانیم با رژیمی که دستش به خون ملت‌های منطقه آلوده است، مذاکره کنیم. وفاق ملی نباید به معنای سازش با استکبار تعبیر شود

مسئول اسبق بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) افزود: صحبت از وفاق با رژیم صهیونیستی یا مذاکره با آن، به معنای نقض آرمان‌های انقلاب اسلامی و پذیرش ظلم است. ما نمی‌توانیم با رژیمی که دستش به خون ملت فلسطین و ملت‌های منطقه آلوده است، مذاکره کنیم. وفاق ملی نباید به معنای سازش با استکبار و رژیم صهیونیستی تعبیر شود. مطالبه جریان دانشجویی از مسئولین چیست؟ نائیج تایید کرد: در نهایت، به‌عنوان نماینده جریان دانشجویی، ما مطالبه داریم که مسئولان کشور، پاسخی محاسبه‌شده و همه‌جانبه در قبال تهدیدات رژیم صهیونیستی و استکبار ارائه دهند. این پاسخ باید هم در عرصه دیپلماسی و هم در عرصه نظامی و امنیتی، قدرتمند و بازدارنده باشد. وی بیان کرد: ما اطمینان داریم که ظرفیت‌های نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران توانایی مقابله با هرگونه تهدیدی را دارد، اما تاخیر و تعلل در پاسخ به تهدیدات می‌تواند عواقب ناگواری داشته باشد. دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در پایان اظهار داشت: ما از مسئولین کشور انتظار داریم که با توجه به این نزاع تمدنی و تاریخی، مواضع قاطعانه و استوار در برابر استکبار اتخاذ کنند و اجازه ندهند که این غده سرطانی در منطقه گسترش یابد.

دیپلماسی و میدان؛ ترکیبی که استکبار را به زانو درآورد / چرا مذاکره با اسرائیل خیانت است؟ 2