دوشنبه 23 مهر 1403

رژیم صهیونیستی نژاد پرست و ضد بشری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رژیم صهیونیستی نژاد پرست و ضد بشری است

تهران - ایرنا - رئیس دیده بان مغرب عربی حمایت از مقاومت و مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این رژیم یک جنبش و حرکت نژادپرستانه و ضد بشری در جهان است.

" احمد الکحلاوی " روز پنجشنبه به مناسبت فرار رسیدن روز جهانی قدس در گفت و گوی با ایرنا با اعلام این مطلب افزود، وجود همین ویژگی های رژیم صهیونیستی موجب شده است تا همه آزادیخواهان در جهان به ندای امام خمینی (ره) در ارتباط با روز جهانی قدس پاسخ مثبت بدهند.

وی تاکید کرد، امروز از سو " صاعقه آزادیخواهان جهان " رژیم صهیونیستی را محاصره کرده است و از سوی دیگر نیروهای مقاومت در فلسطین، لبنان، سوریه و ایران برای مقابله قاطع با این رژیم در صورت هرگونه تجاوز و یا اقدامی آماده هستند.

رئیس دیده بان مغرب عربی حمایت از مقاومت و مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادامه داد، در این شکی نیست و همه خیرخواهان و منصفان به این اعتراف می کنند که امام خمینی (ره) فراخوان تاریخی خود را از 40 سال پیش به اجرا گذشت و از همه مردم جهان در این ارتباط سؤال کرد و قاطبه مردم جهان به ندای ایشان پاسخ دادند که صهیونیسم این ویروس خبیث و بیماری غیرقابل تحمل که امنیت جهان را به مخاطره انداخته و حقوق بشر و حقوق ملتها و در راس آن مردم مظلوم فلسطین را زیر پا می‌گذارد، باید از بین برود.

مواضع مختلف کشورهای اسلامی درباره فلسطین

الکحلاوی با اشاره به اینکه موضع سیاسی کشورهای اسلامی در باره مساله فلسطین و حقوق مردم آن برای آزادسازی میهنشان از اشغال رژیم صهیونیستی و بازگشت به وطن خود متفاوت است، افزود: برخی کشورهای عربی و اسلامی مانند سوریه، الجزایر و ایران وجود دارند که بر سر حق فلسطین محکم ایستاده‌اند و این در کالبد سیاست خارجی آن‌ها است و رسانه‌های ملی آن‌ها هم با افشای جنایات صهیونیست‌ها نقش مهمی در رابطه با فعالیت های رسانه ای علیه دشمن صهیونیست بازی می‌کنند و خواستار تحریم و عدم عادی‌سازی هستند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن این کشورها با کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین برای ادامه مقاومت آن‌ها در مقابل اشغالگران و آزادی فلسطین و بازگشت آوارگان تلاش های قابل توجهی انجام می دهند.

الکحلاوی ادامه داد: اما در مورد کشورهای اسلامی دیگر باید به این نکته اشاره کنم که اخوانی ها در ترکیه و قطر یا حامیان تروریست‌های وهابی مانند عربستان سعودی و امارات هر دو تحت چتر رژیم صهیونیستی - آمریکایی و غربی فعالیت می کنند.

وی افزود: هر دو گروه با حق فلسطینی‌ها برای آزادی و بازگشت دشمنی دارند و آن‌ها هم راستا با جنایات معامله قرن برای از بین بردن مساله فلسطین و برقراری روابط با دشمن صهیونیستی هستند و با مقاومت دشمنی دارند.

نقش پررنگ فضای مجازی در روز قدس امسال

رئیس دیده بان مغرب عربی حمایت از مقاومت و مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به برگزاری روز جهانی قدس در شرایطی که ویروس کرونا همه نقاط جهان را در برگرفته است اشاره کرد و گفت: روز جهانی قدس روزی است که پایداری نمایان می‌شود و امسال این بقا در شرایط استثنایی خواهد بود زیرا امروز دنیا به دلیل شیوع کرونا از فضای مجازی که بیشترین وسیله مورد استفاده برای فعالیتها و سمینارهای مختلف از جمله روز جهانی قدس است، استفاده می‌کند و به امید خدا روز قدس مردم و علاقه مندان به جای آمدن به خیابانها فضای مجازی را برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی از آن خود خواهند کرد.

وی درباره نقش رسانه‌ها در مساله فلسطین و تبلیغات علیه رژیم نژاد پرست و ضد بشری صهیونیستی و ابزاری که نیروهای متجاوز بین‌المللی تحت رهبری امپریالیسم جهانی و آمریکا به عنوان برجسته‌ترین دشمن ملت‌ها و آزادی به کار می‌برند هم گفت، رسانه‌های مقاومت هر زمانی که به حمایت از میهن و ضد استعمار و صهیونیسم اراده کنند از همه موانع برای افشای جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و جهان عبور خواهند کرد و خیلی سریع می‌توانند با هدف ضربه زدن به رژیم صهیونیستی برنامه‌های مستند، فیلم سینمایی، سریال‌های رادیویی و تلویزیونی و ترانه‌های انقلابی و تبلیغات ضد رژیم صهیونیستی منتشر کنند و به مردم نسبت به عواقب قرار گرفتن در چنگال و گرفتار شدن در باتلاق این رژیم هشدار دهند.

الکحلاوی اظهار داشت: با این فعالیت‌ها اهداف زیادی به دست می‌آید که اولین آن‌ها انزوای رژیم صهیونیستی است.

شکست رژیم صهیونیستی از مبارزان لبنانی

وی در ادامه به مقابله نیروهای مقاومت در لبنان علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک این کشور اشاره کرد و افزود: نیروهای مقاومت لبنان با رویارویی قاطع خود با اشغالگران رژیم صهیونیستی توانستند آن‌ها را شکست دهند و برای 2 بار آن‌ها را مجبور به عقب نشینی از خاک لبنان کردند.

رئیس دیده بان مغرب عربی حمایت از مقاومت و مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادامه داد، این راهبرد عاقلانه در داخل فلسطین و در غزه الگو برداری شد و در غزه شعله مقاومت دشمن را غافلگیر و امنیت آن را تضعیف کرد و همه اینها یک تغییر کیفی است که ادامه خواهد یافت و وعده آزادی، بازگشت فلسطینی‌های آواره و شکست رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن مانند آمریکا و همپیمانان شیطان پرستش را محقق خواهند کرد.

الکحلاوی افزود: هیچ کس نمی‌تواند این را انکار کند که در جنگ اعراب و مسلمانان با دشمن صهیونیستی در سال 2000 و جنگی که در سال 2006 به وجود آمد ارتش رژیم صهیونیستی که از آن به عنوان ارتش شکست ناپذیر نام برده می‌شد، ضربات سختی را متحمل شد و شکست خورد. بنابر این مقاومت مؤمن آن را سرنگون کرد و قدرت آن شکست داد و او را مجبور کرد تا در اطراف خود دیوار بسازد تا از این طریق خود را محافظت کند.

پایان قصه نیل تا فرات اسراییل توسط مقاومت

وی اضافه کرد: مقاومت با ایمان خود به این قصه که از نیل تا فرات سرزمین اسرائیل است، پایان داد و اکنون نشانه‌های از بین رفتن موجودیت او که خاری در گلوی اعراب و مسلمانان است، بیش از پیش آشکار شده است و موقعیت مرگ و زندگی برای او بوجود آمده و این مقاومت شگفت انگیز آنچه را که دشمن نمی‌دانست، به او آموخت.

رئیس دیده بان مغرب عربی حمایت از مقاومت و مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در همین حال به روابط پنهانی و آشکار برخی از نظام‌های کشورهای عربی اشاره کرد و گفت: آنچه درباره رژیم‌های ناکام و هویت از دست داده عربی که در دام استعمارگران افتاده‌اند باید گفت این است که آن‌ها برای تامین امنیت خود با پیروی از روش‌های ننگین باعث از بین رفتن تلاش ملت‌های عربی برای آزادی فلسطین شدند.

الکحلاوی ادامه داد: مردم در برخی کشورهای عربی از زمان صدور اعلامیه بالفور و اشغال فلسطین توسط انگلیس و مطرح شدن موضوع "حل مشکل یهودیان" توسط این کشور که به قیمت از دست رفتن حقوق قانونی آنان تمام شده است، خشمگین هستند و به همین دلیل برای خروج از این وضعیت به مبارزه و مقاومت روی آوردند و فداکاری‌های بزرگی را با گذشت از خون و جان خود انجام دادند تا شرایط پیروزی بر دشمن و مقاومت در برابر آن همچنان حفظ شود.

وی با درود به روح شهدا و ایثارگران مقاومت در 72 سال گذشته و از زمان اشغال فلسطین در سال 1948 میلادی گفت: فداکاری شهدا و مقاومت باعث شده تا موضوع فلسطین و مسجد الاقصی همچنان در اذهان مردم جهان زنده بمانده و می توان پیش بینی کرد که با خروج مهاجران صهیونیست از سرزمین‌های اشغالی فلسطین و آمریکا از منطقه امت اسلامی می توانند نفس راحت و عمیقی بکشند.

رئیس دیده بان مغرب عربی حمایت از مقاومت و مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه برخی از نیروهای داخلی فلسطین و برخی کشورهای عربی با نقش پدرخواندگی برای مردم فلسطین به مردم و مقاومت آنان ضربه زدند، افزود: آسیب جدی که از سوی این گروه‌ها و برخی کشورهای عربی به مساله فلسطین و حق عربی - اسلامی در بیت المقدس و فلسطین به ویژه در سال های اخیر وارد شد بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به سیاست‌های اشتباه برخی از گروه‌های فلسطینی در مواجه با اشغالگران تصریح کرد: در پی این سیاست‌ها محور مقاومت تضعیف شد و سپس توافق نامه فاجعه بار اسلو (1993) منعقد شد که بر اساس آن اقتدار تشکیلات خودگردان فلسطین تنها به مدیریت هماهنگی امنیتی با نهاد رژیم صهیونیستی تبدیل شد.

الکحلاوی اظهار داشت: از سوی دیگر، برخی رژیم‌های عربی به عنوان پدرخوانده فلسطین به نفع دشمن نقش ایفا کردند که طی آن پیمان کمپ دیوید (1978 میلادی) منعقد شد و پس از آن موضوع دره اردن پیش آمد و چرخه مقاومت در مرزهای مصر و اردن متوقف شد و فقط سوریه و لبنان باقی ماند و امروزه رژیم صهیونیستی قصد دارد با از بین بردن جریان مقاومت در این دو کشور محور مقاومت را برای آزادی فلسطین و بازگشت آوارگان به طور کامل قطع کند که در این راه شکست خورد.

وی در عین حال تصریح کرد: در مقابل برخی جریان های سازشکار فرزندان وفادار به فلسطین بار دیگر پرچم مقاومت را با حمایت حزب الله و پشتیبانی و راهبری جمهوری اسلامی ایران در دست گرفتند و این اقدام با ابتکار امام خمینی (ره) برای اعلام جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس و فراخوان ایشان برای زنده نگهداشتن موضوع فلسطین همراه شد و اکنون حرکت های اعتراضی جهت جلوگیری از فراموشی آزادی فلسطین پایه‌های اشغالگری و اشغالگران و برخی حاکمان خلیج فارس و سازش‌کاران را به لرزه در آورده است.

رئیس دیده بان مغرب عربی حمایت از مقاومت و مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در پایان تاکید کرد: مساله فلسطین یک حق ملی است که هیچ مدافعی جز مقاومت که در پی آزادی و پیروزی امت اسلامی است، ندارد و ان شاء الله همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند به زودی این غده سرطانی از بین خواهد رفت.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در 210 کشور جهان، ابتلای بیش از 5 میلیون نفر و حدود 350 هزار تن فوتی و به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت کامل، برنامه های روز جهانی قدس امسال متفاوت تر از سال های گذشته در کشورهای مختلف جهان برگزار می شود و به همین منظور برنامه های مختلفی از سوی دوستداران مردم مظلوم فلسطین تدارک دیده شده است که بیشتر با استفاده از فضای مجازی خواهد بود.

در ایران هم در روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان که از سوی امام خمینی (ره) به عنوان روز جهانی قدس به منظور یادآوری موضوع مهم فلسطین در اذهان عمومی و ظلم هایی که به مردم این سرزمین در 72 سال اشغال آن رفته است و با توجه به برخی تلاش ها برای این منظور و فراموش کردن آن حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار است ساعت 12 روز جمعه 2 خرداد ماه مصادف با روز جهانی قدس با جهانیان به ویژه جهان اسلام سخن بگویند و این سخنرانی به صورت زنده و مستقیم از طریق شبکه های تلویزیونی و رادیوئی پخش می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات روز قدس مباحثی مهمی درباره قدس، فلسطین و تحولات جاری در منطقه و جهان بیان خواهند کرد و بعد از آن گفتمانی جدید به عنوان نقطه عطف در تاریخ مقاومت شکل خواهد گرفت.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*