دوشنبه 16 مهر 1403

صنعت و تجارت

صنعت و تجارت

خبرگزاری تسنیم

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنج برنامه وزارت بهداشت برای کاهش مقاومت میکروبی را تشریح کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

یک کارشناس انرژی بر این باور است که خبر افزایش 440 درصدی درآمدهای نفتی با عدم شفافیت ارائه شده‌است که صرفا جنبه تبلیغاتی داشته باشد و جای پرسش نداشته‌باشد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علیرضا منادی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از واحد‌های نمونه کیفی آذربایجان شرقی، قانون رتبه بندی فرهنگیان را یکی از مهمترین و بهترین برنامه‌ها در راستای تکریم فرهنگیان کشور خواند و افزود: این قانون به رغم برخی مخالفت ها، اجرایی می‌شود و دولت برای اجرای آن 50 هزار میلیارد تومان هزینه می‌کند که بر این اساس حداقل دریافتی مشمولان کمتر از 16 میلیون تومان...

خبرگزاری دانا

محمود گودرزی گفت: از میان 7800 شرکت دانش بنیان کشور سهم چهار استان کرمانشاه، ایلام، لرستان و کردستان حداکثر 2.2 درصد است.

وب‌گاه گسترش

مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صمت گفت: دلیل شکست کسب‌وکارهای خرد به میزان 50 درصد خود کارآفرینان هستند و در کسب‌وکارهای بزرگ نیز کارآفرینان عامل 25 الی 30 درصد شکست‌ها هستند.

خبرگزاری دانا

حسین سلاح‌ورزی گفت: نگاهی اجمالی به آمار و ارقام بازار سرمایه نشان میدهد که تقریبا تامین مالی بازار سرمایه توسط بخش حقیقی کشور بسیار ناچیز است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشگاه، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در نشست هم اندیشی درباره واگذاری خودروساز‌ها که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، با اشاره به اینکه وقتی وزارت صمت پیشنهاد خود را در مورد مدل خصوصی‌سازی به وزارت اقتصاد ارائه کرد ما اعلام کردیم تا پیش از اجرا نشست‌هایی را با جامعه نخبگانی داشته باشیم، گفت: نظر ما این بود که ابتدا نظرات و آسیب‌ها را بشنویم. این...

خبرگزاری مهر

سخنگوی صنعت برق از شروع تبادل برق با ترکیه خبر داد و گفت: در حال حاضر در هر هفته 3.5 روز برق را از کشور ترکیه دریافت و 3.5 روز برق به آن‌ها صادر می‌کنیم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری در بازدید از شتاب دهنده و مرکز رشد «پرسیس ژن» از ارائه بسته های حمایتی ویژه به فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری خبر داد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

گروه مپنا اعلام کرد: دستیابی به امکان آزمون تمامی موتور‌های هواپیما‌های مسافربری و تجاری در کشور فراهم شده و این دستاورد باعث بهبود کیفیت ایمنی پرواز‌های مسافربری در ناوگان هوایی مسافری خواهد شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رییس سازمان بازرسی کل کشور بر رفع مشکلات و موانع موجود مرکز پیشرفته محصولات سلولی پژوهشگاه رویان اعلام آمادگی کرد.

خبرگزاری مهر

جبار کوچکی نژاد با اشاره به اهمیت بسیار بالای بنادر شمالی برای اقتصاد ایران در مقطع زمانی کنونی، گفت: اتصال بنادر شمالی به ریل، لازمه توسعه ترانزیت در کشور است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: آلودگی هوا از آن دست مشکلاتی است که حق حیات انسان را به خطر می‌اندازد. معضلی که در ایران و به خصوص کلانشهرها دیگر هیچ مدیری را زیر سوال نمی‌برد. خودروهای غیر استاندارد، موتورسیکلت‌های از رده خارج، کارخانه‌های آلاینده، بنزین و سوخت‌های فسیلی دست به دست اینورژن یا وارونگی هوا در فصل پاییز داده است تا آلودگی هوا در ایران سومین علت مرگ ومیر باشد.

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در بحث افزایش روابط تجاری با کشورهای همسایه، گفت: در همین راستا تقویت اقتصاد دریامحور با جدیت در دستور کار است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پیشنهاد افزایش وام ساخت مسکن طرح نهضت ملی در شهرهای استان تهران به 450 میلیون تومان به سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان ارائه شده است.