شنبه 7 مهر 1403

ضرورت سرلوحه قرار دادن شیوه مدیریتی امام راحل توسط مدیران / افزایش تورم افسار گسیخته یعنی برخی مدیران به وظایف خود بدرستی عمل نکرده اند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ضرورت سرلوحه قرار دادن شیوه مدیریتی امام راحل توسط مدیران / افزایش تورم افسار گسیخته یعنی برخی مدیران به وظایف خود بدرستی عمل نکرده اند

آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای کرمانشاه برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای کرمانشاه برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.

ضرورت سرلوحه قرار دادن شیوه مدیریتی امام راحل توسط مدیران

به گزارش مرصادنیوز، نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته در کرمانشاه با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و با حضور پر شور مردم ولایت مدار شهر کرمانشاه به امامت آیت‌الله مصطفی علماء نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در محل مسجد جامع برگزار شد. خطیب جمعه کرمانشاه با گرامیداشت دهه کرامت و با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امروز لازم است همه مسئولان و مدیران در سطوح مختلف، سیاست و شیوه مدیریتی حضرت امام خمینی (ره) را سرلوحه کار خود قرار دهند. وی افزود: اخیرا رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) سخنان مبسوط و جامعی راجع به شخصیت و نحوه مدیریت و زندگی حضرت امام راحل داشتند که همه باید آن ها را نصب العین خود قرار دهیم. امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: مکتب حضرت امام خمینی (ره) مکتب رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) بود که باید برای مردم و خصوصا نسل جوان جامعه تبیین شود تا آن ها نیز هرچه بیشتر با خصوصیات کم نظیر آن چهره درخشان آشنا شوند. آیت الله علما با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی بدون امام خمینی (ره) شناخته نمی شود، گفت: حرکت حضرت امام خمینی (ره) برای خداوند بود و درس مقاومتی که ایشان به دنیا آموخت، امروز گریبان آمریکا و استکبار را در منطقه گرفته است. خطیب جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه، گفت: امام راحل با اتکا بر خداوند متعال، اسلام واقعی را در دنیا زنده کرد و قدرت جمهوری و انقلاب اسلامی را به رخ جهانیان کشید. آیت الله علما همچنین با اشاره به محبوبیت کم نظیر امام خمینی (ره) و علاقه مندی دوست و دشمن به ایشان، خاطرنشان کرد: این محبوبیت کم نظیر ریشه در تقوا، اخلاص، سلامت نفس و عطوفت امام راحل دارد. نماینده ولی فقیه در استان همچنین با تبریک دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد با سعادت امام رضا (ع)، یکی از خصوصیات حضرت امام رضا (ع) را زنده نگه داشتن مسئله امامت به عنوان پایه و اساس دین اعلام و عنوان کرد: در روزهای اخیر نیز شاهد حضور تعدادی از خادمان حرم مطهر ایشان همراه با پرچم بارگاه منور امام هشتم (ع) در استان هستیم که شور و حال و معنویت بسیار خوبی ایجاد کرده است. آیت الله علما در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله محمدرضا سعیدی از مبارزان دوران انقلاب، به روز صنایع دستی اشاره و اظهار کرد: کرمانشاه در این زمینه قابلیت و ظرفیت فراوانی دارد و می توان از آن برای اشتغالزایی استفاده کرد.

تبیین ماموریتهای اصلی فعالین جبهه انقلاب بر اساس بیانات رهبری

به گزارش بازی دراز ، حجت الاسلام فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: رهبر انقلاب در سخنرانی خود در موضوع بررسی ابعاد شخصیتی امام راحل به موضوعات مهمی اشاره کردند که بازتاب گسترده ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت. وی افزود: رهبر انقلاب در بخش پایانی سخنان خود هفت توصیه کلیدی برای فعالیت جبهه انقلاب داشتند و به نظر می رسد این توصیه های کلیدی در واقع هفت ماموریت اصلی فعالین جبهه انقلاب در شرایط کنونی است. حجت الاسلام فاطمی نسب در ادامه با اشاره به توصیه های کلیدی رهبر انقلاب اذعان داشت: اولین توصیه رهبر انقلاب به آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی اختصاص داشت و به فعالین جبهه انقلاب توصیه کردند که نگذارید از انقلاب هویت زدایی و حقیقت انقلاب را واژگون کنند. خطیب جمعه شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: دومین توصیه رهبر انقلاب به امام خمینی (ره) اختصاص داشت و فرمودند امام راحل راوح انقلاب است، نگذارید یاد امام در جامعه کمرنگ و تحریف شود. حجت الاسلام فاطمی نسب ادامه داد: رهبر انقلاب در سومین توصیه خود از نفوذ مرتجعین و افرادی که تابع سیاست و زندگی غربی هستند در کشور هشدار داد و فرمودند نگذارید رده های ارتجاع در کشور نفوذ کنند. وی با بیان اینکه توصیه بعدی رهبر انقلاب در خصوص جنگ روانی دشمن بود، افزود: رهبر انقلاب در توصیه بعدی خود فرمودند: " دروغ، فریب و جنگ روانی دشمن را افشا کنید و نگذارید جنگ روانی در کشور تاثیر بگذارد." امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب بیان داشت: رهبر انقلاب در توصیه های بعدی خود به فعالین جبهه انقلاب فرمودند: " از سرمایه ایمان مردم برای تولید عمل صالح بهره بگیرید و نگذارید وانمود کنند کشور به بن بست رسیده است، امروز که دشمن در صدد تخریب مسئولان انقلابی است وظیفه قدرشناسی وظیفه سنگینی است باید از مسئولین قدرشناسی کرد." حجت الاسلام فاطمی نسب در ادامه با اشاره به میلاد با برکت امام رضا (ع) و تبریک این عید سعید، اظهار داشت: خدام حرم رضوی در آستانه میلاد پربرکت امام رضا (ع) در تمام نقاط مختلف کشور حضور یافته و زمینه زیارت پرچم متبرک رضوی را برای مردم فراهم کردند و سرپل ذهاب نیز میزبان خدام حامل پرچم رضوی بود که استقبال خوبی از آنها توسط مردم صورت گرفت و جای تقدیر دارد همچنین از مسئولینی که با برنامه ریزی مناسب مقدمات این استقبال گرم را فراهم کردند تقدیر می کنم. وی در ادامه با بیان حدیثی از امام جواد (ع) در خصوص فضیلت زیارت امام رضا (ع)، افزود: در این حدیث آمده است که هرکس امام رضا (ع) را زیارت کند خداوند گناهان گذشته و آینده او را می بخشد و باعث آسودگی از حساب در قیامت می شود.

افزایش تورم افسار گسیخته یعنی برخی مدیران به وظایف خود بدرستی عمل نکرده اند

به گزارش اسلام آبادخبر، حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با سفارش به رعایت تقوای الهی، میلاد حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را تبریک گفت.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دست اندرکاران حج، اظهار داشت: در کنکره بزرگ و عظیم حج 13 عمل و منسک انجام می شود که تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری بر رمی جمرات و برائت از مشرکین بوده که نشانگر اهمیت این عمل است زیرا تمام اعمال ما در گرو برائت از مشرکین و ظالمین است و البته امروز استکبار جهانی، آمریکا و برخی حامیان آنها یزید دوران هستند که لازم است هر کشور آزاده و مسلمانی در برابر آنها موضع گیری داشته باشد.

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به طرح اصلاح اقتصادی کشور، گفت: سوالاتی در خصوص چرایی اجرای این طرح در اذهان عمومی و بر زبان مردم جاری است که باید پاسخ گفته شود و در کنار آن افزایش قیمت کالاهای غیر یارانه ای یکی از نگرانی های مردم است که پیش از آن به مسئولان کشور تذکر داده ایم، بیم این می رود به دلیل تداوم و حضور برخی از مدیران تنبل و ناکارآمد دولت روحانی بر مسند مدیریت، اجرای طرح بزرگ اصلاح اقتصادی به مخاطره بیفتد، نگرانی ها و افزایش قیمت های خارج از برنامه به دلیل این است که بازوهای برخی مدیران به کمک دولت نیامده و به وظایف خود به درستی عمل نکرده اند، در نتیجه ما شاهد تورم افسار گسیخته در بازار هستیم.

وی با اشاره به لزوم اصلاحات اقتصادی در ایران، خاطرنشان کرد: همه کشورها و حتی کشورهای برخوردار غربی درگیر افزایش قیمت کالاها بصورت جهانی هستند، جنگ اوکراین و روسیه، تحریم های اروپایی علیه روسیه و... از عوامل مهم انبار کردن مواد غذایی توسط کشورها و افزایش تورم جهانی هستند که کشورهای مختلف جهان آرایش های اقتصادی و حتی نظامی در قبال این جنگ جهانی"نان" داشته اند و بدنبال ایجاد شرایط امنیت بین المللی غذایی برای ملت های خود هستند و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

خطیب جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: دولت سیزدهم طبق مصوبه مجلس به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور مجبور بود برای مردم این اصلاحات بزرگ اقتصادی را انجام بدهد تا کشور را در مقابل اعمال فشارهای خارجی و اصلاح تفکرات ضدخودکفایی داخلی تقویت کند.

مردم تفاوت گرانی ناشی از اصلاحات اقتصادی و گرانی ناشی از زد و بندهای مافیایی را بدانند

وی بیان داشت: در گذشته گرانی بوده و اکنون نیز وجود دارد اما مردم باید آگاه باشند و تفاوت گرانی ناشی از اصلاحات اقتصادی با گرانی ناشی از فساد، رانت و زد و بندهای مافیایی را بدانند چون تفاوت فراوانی وجود دارد، بین مسئولانی که طرح اصلاح بزرگ اقتصادی را انجام می دهند و در همان ساعات اولیه میان مردم حاضر می شوند با مسئولانی که در بحبوحه مشکلات، مردم را تنها می گذراند و سپس ادعا می کنند که از چیزی خبر ندارند، حقیقتا" بین این دو جریان تفاوت است لذا باید با صبر و شکیبایی و با نقد منصفانه دولت را یاری کرد.

حجت الاسلام زمانی موسوی اظهار داشت: در پاسخ به دشمنی های دشمنان، سه حرکت قاطعانه از سوی جمهوری اسلامی داده شد که اولی به درک واصل شدن یکی از فرماندهان جوخه ترور اسرائیل، دومی توقیف دو نفتکش دولت یونان در قبال نفتکش کشور ما و سومی کاهش سطح همکاری با آژانس اتمی بود، که دشمنان باید بفهمند با ایران مقتدر اسلامی محترمانه و محتاطانه حرف بزنند.

وی افزود: رسانه های معاند و همسو با دشمن در قبال واکنش مقتدرانه جمهوری اسلامی به آژانس انرژی اتمی یک خط خبری را دنبال می کنند و بدنبال القاء یأس و ترس هستند و البته زمانی بدنبال توافق برجام به هر قیمتی حتی بدعهدی کشورهای اروپایی بودند اما امروز دم از عدم ضرورت انرژی هسته ای می زنند که هر دو نشان از عدم حقانیت است.

امام جمعه اسلام آبادغرب در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به مشکلات مردم شهرستان، اظهار داشت: طی جلسه ای در محضر استاندار محترم زمانی که رتبه دوم شاخص فلاکت استان کرمانشاه را عنوان کردم، ایشان نکته ای حائز اهمیت بیان کردند که ما باید استان کرمانشاه را خوب معرفی کنیم. در رابطه با شهرستان اسلام آبادغرب نیز باید این مهم را مد نظر قرار دهیم، درحالی که معرفی خوب زمانی است که یک سرمایه گذار، یک گردشگر، یک زائر وارد شهر اسلام آبادغرب می شود به نکاتی منفی بر می خورد که معرفی صحیح شهر را با مشکل مواجه می کند؛ در ورودی شهر اسلام آبادغرب بوی گند کارخانه ها، چهره نازیبا، آلایندگی، زباله و نخاله به کرات مشاهده می شود، با وجود این موارد توقع داریم اسلام آبادغرب خوب معرفی شود!

وی تصریح کرد: مبلمان شهری اسلام آبادغرب باید عوض شود و نسبت به زیباسازی فضای شهر اقدام لازم صورت گیرد، توقع داریم شهردار و اعضای شورای شهر برای این کار دست به دست هم بدهند و فرماندار محترم نیز حمایت کنند که در آستانه اربعین این تغییرات را در شهر ببینیم.

حجت الاسلام موسوی زمانی کسب مقام طلای تیراندای جهان توسط جوان لایق اسلامی آبادی (محمد رسول عفتی) را به خانواده ایشان و مردم ورزش دوست شهرستان تبریک گفت و از مسئولین درخواست کرد از چنین استعدادهایی و آینده شغلی چنین جوانانی حمایت شود.

انتهای پیام /