سه‌شنبه 17 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه خبر آنلاین

شاهنامه نگاری و نقالی ویژه برنامه بزرگداشت فردوسی با اجرای برنامه‌های متنوع با محوریت کودک و نوجوان در باغ کتاب تهران برگزار شد.

خبرگزاری ایرنا

بوشهر - ایرنا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با توجه به کاوش‌های انجام شده در گورستان تاریخی شغاب و تفاهم با شهرداری، این منطقه در بوشهر به باغ موزه تبدیل شود.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر

کتاب «سِرشُدگی» نوشته سمانه جواهرفروش فردا سه شنبه 26 اردیبهشت در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

خبرگزاری مهر

سمنان - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، گفت: بیش از 23 هزار و 580 دانش آموز استان در دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم شرکت کردند.

خبرگزاری تسنیم

بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب مهم ترین خبر روز پنجم بود. سخنان قابل تأمل و مطالبات رهبر انقلاب از مسئولین در این گزارش بازخوانی شده است.

خبرگزاری تسنیم

چهار کتاب‌خانه سیار کانون پرورش فکری به منظور آشنایی مخاطبان کودک و نوجوان با کتاب، در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مستقر شدند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمد امین توکلی زاده با اشاره به برگزاری جلسه‌ای برای توجیه اعضاء جدید هیات امناء مدیریت محله اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های این دوره شورای شهر و مدیریت شهری، مردمی‌سازی مدیریت شهری و استفاده از ظرفیت‌های بی شمار مردمی است. وی افزود: در گذشته مشارکت مردم در امور مدیریت شهری از طریق شورایاری محلات انجام می‌شد، ولی منع قانونی پیش آمده ابهاماتی...

وب‌گاه فرارو

صخره «بسم الله» یکی از جاذبه‌های روستای ساتیاری است که در فاصله 2 کیلومتری روستا قرار گرفته و به صورت کاملا طبیعی در میان جنگل‌های بلوط مقابل روستا ایجاد شده است که این پدیده بسیار عجیب و زیباست.

وب‌گاه عرشه آنلاین

در سال چهارم از مجلس یازدهم، شاید بتوان گفت محمدباقر قالیباف در متزلزل‌ترین حالت خود به عنوان رییس مجلس قرار دارد.

وب‌گاه عصر ایران

انتخابات هیات رییسه که در روزهای آتی برگزار می‌شود، احتمالا یک بازی دست‌گرمی برای رقابت میان قالیباف و پایداری خواهد بود. هرچند که سیطره قالیباف بر مجلس هم به لحاظ مدیریتی و هم به لحاظ وفادارانش، بیش از طیف پایداری است، اما در همین مقیاس هم می‌تواند نقش مسابقه تدارکاتی برای انتخابات پایان سال باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: ظاهرا قدیمی‌ترین ترجمه شاهنامه، ترجمه بنداری اصفهانی است که در قرن هفتم هجری به بیانی شیوا شاهنامه را به زبان عربی برگردانده است. این ترجمه جایگاه تاریخی - ادبی بی‌بدیلی دارد و این عمدتا به سبب نزدیکی نسبی زمان ترجمه به روزگار فردوسی و نیز استفاده مترجم از نسخه‌ای از شاهنامه است.

وب‌گاه خبر آنلاین

اعتماد نوشت: روزهای آینده، روزهای وزن‌کشی در بهارستان است؛ وزن‌کشی میان همین دو جریان سیاسی حاضر در مجلس. انتخابات هیات‌رییسه در مجالسی که از چند طیف سیاسی تشکیل شده باشد، معمولا می‌تواند برای نامزدهای بالقوه و بالفعل چالش‌برانگیز باشد، اما در مجلس یازدهم با توجه به یکدست بودن جریانات سیاسی، این چالش به مراتب کمتر است و نتیجه از الان تقریبا مشخص.

خبرگزاری مهر

کتابِ «قصه راستگو» توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دکتر هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان بعد از ظهر امروز (یکشنبه 24 اردیبهشت 1402) از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برپا شده است، بازدید کرد. «مکتب حاج قاسم»، «انتشارات انقلاب اسلامی» و «نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور» نخستین غرفه‌هایی بودند که مورد بازدید سخنگوی شورای نگهبان قرار گرفت و دکتر طحان‌نظیف ضمن...