سه‌شنبه 17 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

خبرگزاری مهر

چهار کتابخانه سیار کانون پرورش فکری در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، میزبان کودکان و نوجوانان هستند.

خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران با اشاره به سیاست‌های اصلی وزارت ارشاد می‌گوید توجه به تئاتر استان‌ها از مهم‌ترین اقدامات ماست و عدالت و توسعه فرهنگی سیاست‌های اصلی وزارت ارشاد است.

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - پروانه فعالیت موزه باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر و در مراسمی به این باشگاه اعطا شد.

خبرگزاری مهر

مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد سه‌شنبه 26 اردیبهشت‌ماه، همزمان با سالگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است.

خبرگزاری مهر

مدیر طبع و نشر تاجیکستان گفت: هیأت تاجیکی 300عنوان کتاب با موضوعات ادبی، تاریخی‌سیاسی و دایره‌المعارف را در کنار آثار نقاشی و صنایع دستی را در نمایشگاه کتاب عرضه می‌کند.

خبرگزاری مهر

ایشان درمورد کتاب «بینوایان» با ترجمه جدید پرسیدند و توضیحاتی را به ایشان ارائه کردم. همچنین کتاب «جهان‌بینی در ایران پیش از انقلاب» را مورد اشاره قرار دادند و پرسیدند، این کتاب درباره چیست؟

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: آثار سفالی متعلق به هزاره نخست پیش از میلاد (دوره اشکانیان) توسط اهالی محلی در شهرستان رودان هرمزگان کشف و تحویل این اداره‌کل شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

دو سناریوی کلی مطرح شد؛ یک مسیر رویه‌ای برآمده از «مجازات و تنبیه» و رویکرد بعدی، تبدیل جرم بی‌حجابی به تخلف. گروه اندکی از تحلیلگران هم اعلام کردند سیستم احتمالا تلاش خواهد کرد تلفیقی از دو مسیر را پیاده‌سازی کند

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، امروز بیست و پنجم اردیبهشت در تقویم جلالی، به‌عنوان روز بزرگداشت فردوسی حکیم و شاعر بلندآوازه ایران نامگذاری شده است. جمهوری تاجیکستان میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است. مشترکات فرهنگی به‌ویژه زبان مشترک بین ایران و تاجیکستان از دیرباز موجبات روابط فرهنگی تهران و دوشنبه بوده است. رحمان‌علی میرعلیزاده، مدیرطبع، نشر و مطبوعات وزارت فرهنگ تاجیکستان...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «سِرشُدگی» نوشته سمانه جواهرفروش توسط انتشارات مشق شب فردا سه شنبه 26 اردیبهشت در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود. در بخشی از کتاب «سِرشُدگی» آمده است. زخم‌هایی که در زندگی ما را به رنج‌های پی‌درپی می‌کشانند، ناگزیر ما را به نقطه سِرشُدگی از نوع خودآگاهی می‌رسانند. حال آنکه متوقف ماندن در سِرشُدگی، پیامدی، چون مرداب...

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم با اشاره به این که چندین طرح گردشگری در شهرستان کهک قم در حال ساخت است گفت: با بهره برداری از این طرح ها برای 320 نفر اشتغال ایجاد می شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

در دوازدهمین برنامه «مستندات یکشنبه» مولفه‌های ساخت اثری مثل «مادران میدان مایو» که در گذر زمان همچنان، طراوت و ماندگاری خودش را برای نسل‌های بعد حفظ کند، مورد بررسی قرار گرفت.