دوشنبه 16 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه عصر ایران

تعیین آثار ملی و واجد ارزش و تعیین حریم اختصاصی و عمومی برای این آثار صرفا در حیطه اختیارات و تکالیف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و سایر نهادها ملزم به رعایت موارد اعلامی و ضوابط حفاظتی و حریم مربوط به آن هستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نفیس‌ترین نسخ خطی سعدی در کاخ گلستان رونمایی شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به دنبال صدور مصوبه کمیسیون ماده 5 استان قم که اجازه مداخله در بافت تاریخی این شهر را می‌دهد، مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی از مخالفت وزارت میراث با این مصوبه خبر داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

هم‌زمان با فرا رسیدن عید سعید فطر، چهره 7 عالم بزرگ شیعه نظیر علامه مجلسی، علامه حلی، شیخ صدوق، خواجه نصیرالدین طوسی، شیخ مفید، شیخ کلینی و شیخ بهایی به همت فطرس مدیا توسط هوش مصنوعی بازسازی شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دکتر رضا زمانی رییس انجمن روانشناسی ایران، دانشیار بازنشسته دانشگاه تهران و فارغ‌التحصیل دکتری روان‌شناسی بالینی از دانشگاه مینه‌سوتا درگذشت.

وب‌گاه مشرق نیوز

کتاب‌فروشی 60ساله‌ای در گوشه یک پیاده رو در مرکز شهر جا خوش کرده و مشتریان خودش را دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نیکلاس تنزر، کارشناس ارشد مرکز تحلیل سیاست اروپا گفت: «حرکتی به سمت یک نوع رژیم توتالیتر واقعی از سوی کرملین وجود دارد. این تحرک از یک سال و نیم پیش قابل مشاهده بود اما اکنون در مقیاس کامل در حال انجام است.»

خبرگزاری مهر

آبادان - نماینده مردم آبادان در مجلس بر ضرورت افزایش مهارت آموزی در زندان آبادان تاکید کرد و گفت: پیگیری‌های ویژه در این خصوص و مشکلات زندان آبادان را انجام دادم.

خبرگزاری مهر

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سالروز تصویب اساسنامه «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» یادآور هوشمندی و دوراندیشی امام راحل است.

خبرگزاری تسنیم

مینا صدری هنرمند شناخته‌شده رشته نگارگری معتقد است که جای خالی موزه‌ای دائمی جهت نمایش آثار فاخر هنرمندان نگارگر محسوس است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

به دنبال صدور مصوبه کمیسیون ماده 5 استان قم که اجازه مداخله در بافت تاریخی این شهر را می‌دهد، مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی از مخالفت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با این مصوبه و تلاش برای لغو آن از طریق شورای عالی معماری و شهرسازی خبر داد و گفت: این مصوبه تمام ملاحظات و حدود قانونی مربوط به این موضوع را نادیده گرفته است.

خبرگزاری فارس

وب‌گاه عرشه آنلاین

بیماری اوتیسم نوعی اختلال رشد است که تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی را در فرد تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خبرگزاری تسنیم

مدیرکل دفتر پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: "آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی" به کاهش ورودی لندفیل‌ها، افزایش یازیافت و رسیدن به هدف پسماند صفر (zero waste) کمک می‌کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

فارس نوشت: هم‌زمان با فرا رسیدن عید سعید فطر، چهره 7 عالم بزرگ شیعه نظیر علامه مجلسی، علامه حلی، شیخ صدوق، خواجه نصیرالدین طوسی، شیخ مفید، شیخ کلینی و شیخ بهایی به همت فطرس مدیا توسط هوش مصنوعی بازسازی شد.

خبرگزاری مهر

کتاب «اتاق تاریک» نوشته رضا شالبافان توسط انتشارات ترنجستان چاپ و راهی بازار نشر شد.