دوشنبه 16 مهر 1403

فرهنگ و هنر

فرهنگ و هنر

وب‌گاه عرشه آنلاین

جزئیات کشف گنج و استودان‌های دوره ساسانیان در آتشکده و نیایشگاه زردشتی پلنگرد کرمانشاه اعلام شد.

خبرگزاری مهر

جان بنویل در مصاحبه‌ای جدید از بودن در چنگ غم و اندوه سوگواری و انتشار رمان جدیدش که یک کتاب جنایی است سخن گفته است.

خبرگزاری دانشجو

به گزاشر گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، انتشارات ندای تاریخ به‌تازگی سه کتاب جدید را در حوزه تاریخ منتشر و روانه بازار نشر کرده است. اولین‌کتاب «جهان نمای تاریخ؛ تبارنامه توصیفی حکومت‌های جهان از دوران باستان تا عصر حاضر» نوشته محمد خدایی به بهای 550 هزار تومان است. اهتمام در شناخت تبار اشخاص و نسب‌نامه‌نویسی متأثر از توجه اقوام اولیه به حفظ خون پاک به هنگام انتقال قدرت به جانشینان یکی...

خبرگزاری مهر

در حالیکه همه‌پرسی موجود در قانون اساسی برای حل چالش‌ها و بن‌بست های بی‌جواب است، این روزها به دستمایه برخی سیاسیون برای عوام‌فریبی و سودجویی سیاسی تبدیل شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، همایش «فیلسوف زوال اندیش؛ تأملی در آرا استاد سیدجواد طباطبایی» به همت گروه مطالعات سیاست و تمدن ایرانی و مشارکت گروه روند‌های فکری پژوهشکده مطالعات پیشرفته خاورمیانه با هدف ارج‌نهادن به تلاش‌های پژوهنده سخت‌کوش اندیشه سیاسی ایران، سیدجواد طباطبایی، برگزار می‌شود. این همایش با حضور و سخنرانی نصرالله پورجوادی پژوهشگر ارشد فلسفه، احمد بستانی عضو هیئت...

وب‌گاه ورزش سه

"دربی خودش یک جام است" این قانون نا نوشته ای است که از اولین شهرآورد پایتخت وجود داشته تا دربی شماره 100.

خبرگزاری مهر

کتاب‌های «جهان‌نمای تاریخ» «زندگی و زمانه رناتو گوتوزو» و «من همان سایه هیچم» توسط نشر ندای تاریخ منتشر و راهی بازار نشر شدند.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - کرمان را تنها به آثار تاریخی جهانی و ملی آن نمی‌شناسند بلکه آثار متنوع صنایع دستی این دیار نیز زبانزد و پراستفاده است؛ محصولاتی که اشتغال آن بسیار مناسب و هزینه ایجاد کسب و کار آن نیز پایین است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

هر چه خانواده ضعیف تر باشد اثر آن بر جامعه است که به صورت های مختلف از جمله طلاق، بی بند و باری، تولدهایی از راه نامشروع (زنازاده) و... خود را نشان میدهد که در جوامعه غربی بسیار شاهد این امور هستیم اما خوشبختانه کشور و قانون ما باتوجه به رهنمون های دین مبین اسلام بسیار پایندتر از غرب نسبت به حفظ کیان خانواده است که می توان تجلی این امور را درماده 1043 قانون مدنی کشور در باب نکاح یافت

وب‌گاه 55 آنلاین

برای اطلاع از وضعیت جنگ اوکراین و روسیه با ما در ادامه همراه باشید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ایران کشوری غنی از تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های طبیعی است. این کشور با چشم‌اندازهای متنوع، از کویر گرفته تا کوه و انبوهی از مکان‌های تاریخی، چیزی برای ارائه به انواع مسافران خصوصا در تابستان دارد. اما سفر به کدام شهرهای ایران در تابستان ارزان تمام می‌شود؟ چندین شهر وجود دارند که خرید بلیط هواپیما به مقصد آن‌ها در ماه‌های تابستان مقرون به صرفه است.

وب‌گاه فرارو

مشخص نیست که چنین آثار تاریخی بزرگ و ارزشمندی چگونه به راحتی از کشور خارج شده و بار دیگر زنگ خطری برای میراث فرهنگی و یادگار‌ها و آثار باستانی کشور به صدا در آمده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، متن پیام تسلیت محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی به این شرح است: انالله و اناالیه راجعون، هنر انقلاب، یکی از شاخص‌ترین و معتقدترین شعرای خود را از دست داد. استاد عباسعلی براتی‌پور، از عالی‌جنابان عرصه شعر و ادب معاصر این سرزمین به همراه فرزند گرامی‌شان به آغوش خالق پر کشیدند. هنرمند انقلاب نه یک وصف سریع و عبارتی قابل اطلاق به همه! بلکه...

خبرگزاری مهر

سمنان - رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: دستگاه قضایی استان ضمن احترام به مطالبات مردم باجدیت موضوع تحویل کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان را پیگیری کرده است.

خبرگزاری مهر

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت شاعر انقلابی عباس براتی‌پور را تسلیت گفت.