سه‌شنبه 3 مهر 1403

هشدار درباره ایجاد «افغانستان دوم» در خاک ایران / چرا 17 میلیون افغان اجازه استفاده از یارانه مردم ایران را دارند / چرا با بانوان ایرانی ازدواج کنند؟

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
هشدار درباره ایجاد «افغانستان دوم» در خاک ایران / چرا 17 میلیون افغان اجازه استفاده از یارانه مردم ایران را دارند / چرا با بانوان ایرانی ازدواج کنند؟

نمایندهسلماس در مجلس گفت: در قانون اجازه ازدواج اتباع خارجی با بانوی ایرانی منع شده با چه منطقی با کلمه ازدواج شرعی قصد دارید آن را قانونی کنید، با چه مجوزی برای اتباع خارجی حق تملک املاک و اموال ایرانی را صادر می‌کنید اسم این مهاجرت نیست بلکه تغییر در بافت جمعیتی کشور و ایجاد افغانستان دوم در خاک جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یعقوب رضازاده نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (سه شنبه 3 مهرماه) مجلس، گفت: هفته دفاع مقدس را به قهرمانان جبهه حق علیه باطل و حضور فرماندهی معظم کل قوا، امیران، سرداران، افسران، سربازان و درجه داران عزیز نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا و بسیج دلاور و قهرمان تبریک عرض می‌کنم.

بنابر روایت ایلنا، وی ادامه داد: نفرین و لعنت علنی بر سردمداران رژیم جعلی و کودککش و جنایتکار، ضد بشری و صهیونیست اسرائیل که در روزهای گذشته با شهادت بیش از 400 نفر از مردم بی‌گناه لبنان لکه سیاهی را بر کارنامه خود اضافه کردند.

این نماینده مجلس افزود: به خانواده جانباختگان کارگران معدن زغال سنگ طبس که بر اثر انفجار و ندانم کاری برخی از مسئولین در وزارت صنعت، معدن و تجارت و مسئولین استانی پدران و برادران خود را از دست دادند تسلیت عرض می‌کنم. از مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقاضا دارم موضوع را بررسی و با عوامل خاطی در هر مقام و مسئولیتی برخورد قضایی شود.

وی عنوان کرد: با چه حق و حقوقی به 17 میلیون نفر افغانی اجازه رسوب و ماندگاری در کشور و استفاده از یارانه مردم ایران داده شده است. در قانون اجازه ازدواج اتباع خارجی با بانوی ایرانی منع شده با چه منطقی با کلمه ازدواج شرعی قصد دارید آن را قانونی کنید، با چه مجوزی برای اتباع خارجی حق تملک املاک و اموال ایرانی را صادر می‌کنید اسم این مهاجرت نیست بلکه تغییر در بافت جمعیتی کشور و ایجاد افغانستان دوم در خاک جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده سلماس در مجلس، عنوان کرد: از رئیس جمهور درخواست دارم در دفاع از حقوق ملت ایران از تحریم‌های اقتصادی توسط بیگانگان موضع محکم اتخاذ نموده و بداند که آمریکا دشمن خونی ملت ایران است.

رضا زاده عنوان کرد: از مردم حوزه انتخابی خود در شهرستان سلماس اولین و سومین شهر شطرنجی ایران و جهان، شهر قهرمانان و هزار شهید که برای بار دوم اینجانب را برای خدمتگزاری انتخاب کردند تشکر و قدردانی می‌کنم. در خصوص مشکلات شهر حوزه انتخابیه خود از رئیس جمهور و مسئولین درخواست رسیدگی و برطرف نمودن آنها را دارم.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: می‌خواهم با اعزام هیئتی به شهرستان سلماس در خصوص برآورد خسارت حاصل از بارش تگرگ و نابودی محصولات کشاورزان که حاصل یک سال زحمات آنها می‌باشد سریعا اقدام و آن را جبران کنید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از وزیر راه و شهرسازی درخواست دارم با توجه به توافق فنی دو کشور ایران و ترکیه برای تعیین حدود دروازه پایانه مرزی سریعا در خصوص تعیین اعتبار در بودجه سال 1404 برای احداث پایانه و همچنین فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم از جمله استقرار سازه موقت برای راه اندازی تردد مسافرین اقدام شود.

وی افزود: از وزیر راه و شهرسازی مجددا درخواست تکمیل بیمارستان 220 تختخوابه سلماس، پل راه آهن سلماس به تسوج و تکمیل ندامتگاه و آغاز عملیات مسکن ملی در شهرستان سلماس را دارم و همچنین درخواست تکمیل زیرگذر سه راه شکری و زیرگذر رازی و همچنین نصب سازه های ایمنی در محور سلماس به خوی و سلماس به ارومیه اقدام نماید.

این نماینده مجلس افزود: وزیر نفت دستورات لازم برای ادامه گازرسانی در بخش‌های کوهسار و مرکزی روستاهای دور افتاده را صادر کند همچنین وزیر نیرو در خصوص تامین اعتبار برای تکمیل سد دیرعلی و تکمیل پایاب سد شهدای تازه شهر و سد ضحاک که هر سه مخصوص مصارف کشاورزی است دستورات لازم را صادر کند. مردم از قطعی برق در شهرستان سلماس بسیار رنجیده اند دستورات لازم را در این زمینه صادر کنید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص واگذاری دستگاه ام آر آی برای شهر 260 هزار نفری سلماس و همچنین تخصیص اعتبار برای احداث بیمارستان 25 تخت خوابی شهر تازه شهر تقاضا دارم اقدام عاجل انجام شود.

وی افزود: از وزیر علوم برای تخصیص اعتبار تکمیل دانشگاه پیام نور با حضور 2 هزار دانشجو اقدامات لازم را انجام دهد، وزیر آموزش و پرورش برای تجهیز و تکمیل مدارس در روستاهای محروم از طریق سازمان نوسازی مدارس اقدام جدی انجام دهد؛ وزیر اقتصاد نیز بخشودگی مالیات کارت‌های پیله وری و همچنین پرداخت وام‌های ازدواج، مسکن، فرزندآوری و سایر وام‌های اضطراری مردم را در دستورکار قرار دهد. مردم از عملکرد بانک‌ها شدیداً ناراضی هستند زیرا خون مردم را در شیشه کرده اند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سود میلیاردی دلالان فیلترشکن جلوگیری کند و ریجستری تلفن‌های همراه برخی از مردم برطرف شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: از ریاست سازمان برنامه و بودجه درخواست دارم با توجه به موافقت ماده 23 وزارت نیرو در خصوص تخصیص اعتبار برای انجام عملیات فاضلاب شهری سلماس و تازه شهر اقدام شود.

27218

کد خبر 1962043