یک‌شنبه 15 مهر 1403

چهارم مهر ماه و مهمترین اخبار کرونا در استان ها

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چهارم مهر ماه و مهمترین اخبار کرونا در استان ها

استانها - ایرنا - میهمان ناخوانده ای به نام کرونا چند ماهی است که همنشین زندگی مردم جهان شده و برای مبارزه با آن راهی جز اقدامات پیشگیرانه نیست، خودمراقبتی با چاشنی ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مرتب دست ها مهمترین راهکار مقابله با این ویروس خطرناک و کاهش شمار جانباختگان است.

اگر چه کرونا به بخشی از واقعیت زندگی بشر تبدیل شده اما نمی توان تمام کار و فعالیت های روزمره، اقتصادی، اجتماعی و روابط انسانی را ا به طور کل متوقف کرد، ادامه فعالیت ها در سایه کرونا با رعایت موازین بهداشتی گره خورده است و با عمل به دستورات و توصیه های بهداشتی می توان همزیستی مسالمت آمیزی با این ویروس داشت.

بیش از هفت ماه است که ویروس کرونا همچنان یکه تازی می کند، از ماه گذشته تا کنون به دلیل رعایت نکردن مردم، انجام سفر و حضور در تجمعات و بی توجهی به توصیه های بهداشتی، آمار مبتلایان و فوتی ها روند افزایش یافته است و با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و سرما نگرانی ها در خصوص همنشینی با بیماری آنفلوانزا افزایش یافته است که می طلبد شهروندان و مسئولان در رعایت پروتکل ها جدی تر عمل کنند.

به گفته کارشناسان، همزمانی شیوع دو ویروس آنفلوآنزا و کرونا در فصول سرد می‌تواند پیامدهای بدی بدنبال داشته باشد، از این رو بنا به توصیه متخصصان تزریق واکسن آنفولانزا باید به ویژه برای گروههای پرخطر باید در دستور کار قرار گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید 19 در کشور گفت: تاکنون 439 هزار و 882 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 207 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 25 هزار و 222 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان کرد: از دیروز تا امروز 4 مهر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 563 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 708 نفر از آنها بستری شدند.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

مراکز استانی و دفاتر ایرنا در شهرستان ها نیز در این مدت تلاش کرده اند تا جدیدترین و موثق ترین اخبار با موضوعیت کرونا را منتشر کنند و شهروندان را در جریان آخرین اطلاعات بدست آمده در این زمینه قرار دهند که بخشی از این اخبار و گزارشها در ذیل می آید:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: تاکنون واکسن آنفلوانزای مورد نیاز گروه‌های هدف در کشور توزیع نشده است اما این استان مرکز تامین و توزیع واکسن شمالغرب و چهار مرکز بسیار اصلی و استراتژیک کشور محسوب می‌شود.

دکتر محمدرضا صائینی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوانزا در استان افزود: واکسن مورد نیاز شمالغرب کشور به مدت 6 ماه تا یکسال در این استان انبار می شود که به لحاظ امنیتی حساسیت بالایی دارد چرا که در صورت بروز هرگونه اشکال و مساله ای، در تامین واکسن اختلال بوجود می آید.

و اما در اصفهان و به گفته رییس مرکز بهداشت استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرای ناقص شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بین مردم و واحدهای صنفی و اماکن عمومی از دلایل اصلی افزایش چشمگیر شیوع و ابتلا به بیماری کرونا در روزهای اخیر در این خطه است.

میزان ابتلا به بیماری کرونا در یک هفته اخیر در استان اصفهان با پیک ناگهانی مواجه شد که نگرانی بسیاری را در بین مردم و مسوولان ایجاد کرد؛ در زمان حاضر حدود یکهزار و 300 نفر دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

کمال حیدری افزود: بررسی‌های انجام شده در سطح جامعه نشان می دهد که در بیشتر موارد در قبال شیوه‌نامه‌های بهداشتی بطور ظاهری برخورد شده و حلقه‌های اجرای آن، ناقص است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم با اعلام شمار فوتی های کرونا در استان افزود: تا سوم مهر ماه 207 نفر با تشخیص کرونا در بیمارستان های هرمزگان بستری شدند که از این شمار حال 15 نفر وخیم است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص توزیع واکسن آنفلوآنزا هم در استان گفت: هنوز توزیع این واکسن در هرمزگان آغاز نشده و زمان و چگونگی توزیع آن از طریق رسانه ها به مردم اطلاع داده خواهد شد.

 سرپرست اداره آموزش و پرورش خرمشهر هم به آمار دانش آموزان و معلمان مبتلا به کرونا در این شهرستان اشاره کرد و گفت: براساس گزارش شبکه بهداشت خرمشهر 6 دانش‌آموز و 15 مدیر مدرسه این شهرستان به کرونا مبتلا شدند.

محمدعلی احمدزاده اظهار داشت: به منظور جلوگیری از ابتلا و سرایت بیماری به دیگر معلمان و مدیران به آنها برای حضور در مدارس خرمشهر اختیار تام داده شده است.

وی به فوت یکی از معلمان خرمشهری به نام یاور مرادی بر اثر ابتلا به بیماری کووید 19 اشاره کرد و افزود: با توجه به اعلام وضعیت قرمز از سوی ستاد مبارزه با کرونا به استان خوزستان و خرمشهر مدارس خرمشهر فقط برای کار اداری باز هستند و دانش آموزان غیرحضوری آموزش ارائه می‌شود.

گزیده ای ازاخبارکرونا

زنجان مرکز تامین و توزیع واکسن آنفلوانزای شمالغرب کشور است

شمار فوتی‌های کرونا در هرمزگان به 765 نفر رسید

کاهش آمار کرونا در اصفهان در گرو اجرای دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی است

15 مدیر مدرسه در خرمشهر به کرونا مبتلا شدند

ویروس کرونا موسوم به «کوید 19» اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

*س_برچسب‌ها_س*
چهارم مهر ماه و مهمترین اخبار کرونا در استان ها 2
چهارم مهر ماه و مهمترین اخبار کرونا در استان ها 3