یک‌شنبه 15 مهر 1403

30 شهریور و تازه‌ترین اخبار کرونایی استان‌ها

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
30 شهریور و تازه‌ترین اخبار کرونایی استان‌ها

استان‌ها - ایرنا - ایرانیان در واپسین روزهای شهریور با ویروسی دست و پنجه نرم می کنند که پس از هفت ماه افت و خیز، هم اکنون موج سوم شیوع بیماری حاصل از آن بر مناطق مختلف کشور سنگینی می کند.

ویروس کرونا به صورت فرد به فرد و از طریق هوا بویژه در مکان‌های سرپوشیده انتقال می‌یابد، اما به عنوان موثرترین راه مقابله و یا پیشگیری از آن تنها لازم است خودداری از حضور در مناطق پرازدحام، استفاده از ماسک، رعایت بهداشت و رعایت فاصله فیزیکی را به جدیت در پیش گرفت.

ایرانیان همچون مردم سایر کشورهای جهان تا زمان کنترل کرونا و دسترسی به راه حل پزشکی مجبور به ادامه زندگی در کنار خطر ابتلا به این بیماری هستیند.

فارغ از مشکلات سلامتی و اقتصادی مرتبط با کرونا، آغاز سال تحصیلی جدید و دل نگرانی های کرونایی مشکلات زیادی را برای دانش آموزان، دانشجویان، والدین آنها و همچنین متولیان حوزه آموزش در سراسر کشور ایجاد کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت امروز تازه ترین امار قربانیان کرونا در کشور را 183 نفر اعلام کرد و گزارش خبرنگاران ایرنا در استانها نیز از افزایش شمار مبتلایان و بیماران بستری شده حکایت دارد.

شمار مبتلایان به کرونا در استان اردبیل دوباره اوج گرفت

آمار مبتلایان بستری و فوتی کرونا در استان اردبیل که در 2 ماه اخیر روند ثابت میانگین ابتلای حدود 30 نفر و فوت سه نفر را طی کرده است، دوباره اوج گرفت.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، در شبانه‌روز گذشته تعداد 56 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد 34 نفر در اردبیل، هفت نفر در پارس‌آباد، هفت نفر در مشکین‌شهر، چهار نفر در گرمی و چهار نفر در خلخال در حال سپری کردن مراحل درمانی خود هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به فوت چهار نفر از مبتلایان بستری شده کرونا در این استان طی 24 ساعت گذشته گفت: روند بستری بیماران کرونا در استان صعودی است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده تعداد بیماران کرونای بستری شده در مراکز درمانی استان اردبیل را 237 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، 51 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان تحت مداوا قرار دارند.

شرایط کرونا در کرمانشاه بدتر می‌شود

اکنون وضعیت پنج شهرستان استان از لحاظ بیماری کرونا قرمز است. این خبر را رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد و افزود:: براساس پیش‌بینی انجام شده به نظر می‌رسد که شرایط ما در رابطه با این بیماری بدتر شود.

به گفته دکتر محمودرضا مرادی، اکنون وضعیت بیماری کرونا در شهرستان‌های سنقر، کرمانشاه، پاوه، گیلانغرب و کنگاور قرمز و وضعیت کلی استان زرد است.

ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی 46 درصد افزایش یافت

در خراسان جنوبی نیز اعلام شد که در حال حاضر میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان نسبت به مرداد امسال 18 درصد و نسبت به 15 روز نخست شهریورماه 46 درصد افزایش یافته است.

غلامرضا شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی افزود: متوسط ابتلای روزانه در استان در مردادماه 16 مورد، در 15 روز اول شهریور روزانه 13 مورد و از 16 شهریور تاکنون 19 مورد ابتلای جدید گزارش شده است.

وی بیان کرد: بررسی‌های نحوه انتقال ویروس کرونا در استان نشان می‌دهد کماکان 60 درصد موارد جدید مربوط به تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی است.

130 بیمار کرونایی در مراکز درمانی البرز بستری شدند

طی 24 ساعت گذشته در البرز نیز 130 بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند.

دکتر محمد فتحی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز مجموع کل موارد بستری از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در استان را 17 هزارو 66 نفر اعلام کرد.

تکمیل ظرفیت بخش‌های ویژه بیمارستان اهر با بستری بیماران کرونایی

از اهر در استان زنجان هم خبر رسیده است که با شیوع مجدد کرونا، ظرفیت تخت‌های بستری بخش‌های ویژه بیمارستان باقرالعلوم اهر تکمیل شده است اما بیمارستان هنوز مراجعه کننده کرونایی دارد.

به گفته محمد میرزاپور مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر تمامی تخت‌های بستری بخش‌های ویژه بیمارستان باقرالعلوم اهر با بیماران کرونایی بدحال و عمدتا جوان تکمیل شده و روند فعلی به گونه‌ای است که کادر درمان خسته شده‌اند و از این ترس داریم که تداوم روند فعلی، مانع از خدمات‌رسانی به مراجعه‌کنندگان شود.

سیر صعودی فوتی های ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد 

در کهگیلویه و بویراحمد، شمار قربانیان کرونا در استان به 117 نفر رسیده و تعداد مرگ‌های ناشی از کرونا در استان در حال افزایش است.

به گفته پرویز یزدان پناه رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، 273 بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری هستند و در مجموع تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی استان تاکنون 6206 مورد گزارش شده است.

تعداد بیماران بستری کرونا در اسلامشهر افزایشی است

فرماندار شهرستان اسلامشهر نیز اعلام کرد که تعداد بیماران بستری مبتلا به کووید 19 در بیمارستان‌های امام رضا (ع) و امام زمان (عج) این شهرستان افزایشی است.

مسعود مرسلپور ادامه داد: اگر روند فعلی افزایش تعداد مبتلایان به کرونا ادامه یابد، بی‌تردید با افزایش تعداد فوتی‌ها در این شهرستان مواجه می‌شویم.

تسهیلات کرونایی پس از شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها، دولت تصمیم گرفت برای حمایت از مشاغل آسیب دیده و تثبیت اشتغال، تسهیلاتی را به بنگاه‌ها پرداخت کند. با دستور رییس‌جمهوری در ماه های اخیر دستگاه‌های مختلف همچون موسسات اعتباری مالی و وزارت تعاون بسیج شدند تا پرداخت تسهیلات به کسب و کارها تسریع شود. براساس اعلام وزارت تعاون حدود 6 میلیون شغل آسیب دیده از کرونا در کشور وجود دارد.

تازه ترین اخبار مربوط به تسهیلات کرونایی در لینک های زیر در دسترس است:

تسهیلات معیشتی کرونا به 53 درصد رانندگان لرستانی پرداخت شد

115 میلیارد ریال تسهیلات کرونا به چرداول ایلام اختصاص یافت

63 واحد کشاورزی تسهیلات حمایتی کرونا را دریافت کردند

190 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به بخش تولید آذربایجان‌شرقی پرداخت شد

سیستم بانکی کاشان در پرداخت تسهیلات کرونایی پیشتاز است

زنجان در میزان ثبت‌نام کنندگان تسهیلات کرونایی رتبه سوم کشور را دارد

گزارش های کرونایی ایرنا

معلمان مدافعان بی سنگر کرونا

چند نفس تا قرمز

جولان کرونا در بازارهای بدون نظارت بهداشتی آبادان

کرونا به روایت آمار

بنا بر اعلام سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (30 شهریور 1399) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و 97 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و هزار و 272 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 422 هزار و 140 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 359 هزار و 570 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین 3898 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و 746 هزار و 629 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

لاری با اعلام اینکه 13 استان در وضعیت قرمز و 15 استان در وضعیت هشدار کرونا هستند، افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س*
30 شهریور و تازه‌ترین اخبار کرونایی استان‌ها 2
30 شهریور و تازه‌ترین اخبار کرونایی استان‌ها 3