دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران از برگزاری 40 برنامه محوری با شعار " ما قوی هستیم " در چهلمین سال گرامی‌داشت دفاع مقدس در مازندران خبر داد.

اردبیل - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان از آغاز برداشت جو آبی و دیم از اراضی زیرکشت در این شهرستان خبر داد.

شهرری ایرنا رییس اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به اینکه 80 معلول جسمی حرکتی در موسسه خیریه "پرتو محبت" بخش کهریزک نگهداری می شوند، گفت: 50 درصد این معلولان از اتباع بیگانه (افغانستان) هستند.

تهران - ایرنا - پلیس قزاقستان بیش از 100نفر از فعالان دو حزب مخالف را که امروز قصد داشتند در چندین شهر این کشور برای انجام اصلاحات دمکراتیک راهپیمایی برگزار کنند، دستگیر کرد.

تهران - ایرنا - صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران فراخوان ملی در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با عوارض فردی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مرتبط با کرونا داد تا پژوهش‌های محققان در این حوزه را حمایت کند.

ایلام - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام از توقیف خودروهای هنجارشکن در ایلام خبر داد و گفت: طی 2 ماه گذشته 187 خودرو در ایلام توقیف شده است.

اردبیل - ایرنا - گرم‌تر شدن هوا و پشم‌چینی گوسفند و بز مقدمه کوچ عشایر و دامداران به مناطق ییلاقی استان اردبیل است، ولی قبل از این کار، گوسفندان و بزهایی که پشم آنها چیده شده، در آب چشمه‌ساران، رودخانه‌ها و نهرها شست و شو داده می‌شود. با این کار دمای بدن این دام‌های سبک برای جلوگیری از گرمازدگی به تعادل می‌رسد.

شیراز - ایرنا - برچسب‌گذاری و شناسه‌دار کردن محصولات کشاورزی و نیز استفاده از پساب در آبیاری زمین‌های زراعی دو موضوعی بود که در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استانداری فارس مطرح و اعلام شد استانداری بر لزوم شناسه‌گذاری همچنین ممنوعیت آبیاری با پساب نظارت می‌کند.

ارومیه - ایرنا - فرمانده انتظامی ماکو گفت: چهار نفر سارق حرفه‌ای خودرو در این شهرستان دستگیر و به 13 فقره سرقت اقلام منزل و داخل خودرو اعتراف کردند.

اهواز - ایرنا - مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: شبکه ارتباطی همراه اول چند روستای شهرستان لالی و سایت روستایی فکه شهرستان شوش توسعه و ارتقا یافت.

تهران - ایرنا - دبیر ستاد مقابله با کرونای وزارت صنعت اعلام کرد که هماهنگی‌های لازم جهت تسهیل بیشتر در راستای حمایت از تولید انبوه ماسک انجام شده است.

رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش از تهیه 400 عدد کیت پی سی آر و 400 عدد کیت استخراج خبر داد و گفت: با خریداری 2 هزار کیت و برنامه ریزی های صورت گرفته ظرف 72 ساعت آینده می توانیم به صورت گسترده از مراجعه کننده های مختلف نمونه گیری انجام دهیم.

تهران - ایرنا - یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه شاخص بورس از عدد مقاومت قبلی عبور کرده، به نظر می‌رسد، شاخص تا یک میلیون و 500 هزار واحد رشد کند اما ممکن است با بعد از آن مقاومتی را از خود نشان دهد.

تهران _ایرنا _ وزیر کشور گفت: گزارش‌های ارزیابی ارائه شده از دستگاه‌ها، نشان می‌دهد که تلاش و کوشش متناسب با برنامه جمعیت صورت نگرفته و روند باروری و سنی جمعیت براساس سیاست‌های ابلاغی رهبری مطلوب نیست.

مشهد - ایرنا - معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در راستای ساماندهی باغ وحش مشهد سه قلاده ببر این مجموعه به باغ وحشی در شهر اربیل عراق تحویل شد.

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در موج جدید بیماری کرونا، شاهد افزایش ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در استان توسط بیماران کرونایی هستیم که این مساله ضمن اینکه نگران کننده است منجر به کاهش توان کادر درمان و خستگی مفرط و فرسودگی آنها نیز شده است.