دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

خرم‌آباد - ایرنا - نخستین پایگاه هوانوردی عمومی غرب کشور روز یکشنبه با حضور استاندار لرستان در فرودگاه خرم‌آباد افتتاح شد.

ساری - ایرنا - معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به احتمال تعطیلی کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دارالقرآن‌ها در فصل تابستان، گفت: تمامی مراکز برای آموزش مجازی وارد سامانه شاد شدند.

تهران - ایرنا - رایزنی ها و فعالیت های دیپلماتیک و سیاسی در ارتباط با تحولات لیبی در روزهای اخیر با هدف برقراری صلح بر اساس توافق بین طرف های مختلف در این کشور افزایش یافته است.

مهاباد - ایرنا - مدیرعامل تعاونی عشایر مهاباد گفت: کوچ بهاره عشایر این شهرستان که به خاطر سرما و شیوع کرونا به تاخیر افتاده بود، از اوایل هفته جاری به مناطق ییلاقی آغاز شده است.

تهران - ایرنا - مدافع مصدوم تیم فوتبال پرسپولیس اوایل تیرماه پای مصدوم خود را به تیغ جراحان خواهد سپرد.

تهران - ایرنا - جانشین فرمانده ناجا گفت: انسجام مدیریتی و تخصصی در مرزبانی حاکم است و امروز جهت‌گیری‌های مرزبانی ناشی از رویکرد تجربه، تعقل و تاکتیک است و همانگونه که برای تحقق پلیس در تراز انقلاب اسلامی تلاش می‌کنیم در جهت تحقق مرزبان در تراز انقلاب نیز حرکت و اقدام می‌کنیم.

رشت - ایرنا - رئیس سازمان چای کشور گفت: چایکاران گیلان و مازندران تاکنون 54 هزار و 241 تن برگ سبز چای برداشت کردند.

سبزوار - ایرنا - به منظور مقابله با ویروس کرونا 9 هزار بسته اقلام بهداشتی بین بیماران خاص و صعب العلاج زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار توزیع شد.

تهران - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهروندان در سال پایانی فعالیت شورا باید دستاوردهای مدیریت شهری را مشاهد کنند،‌گفت انتظار عمومی شهروندان در این دوره محقق نشده و باید برای تحقق آنها اولویت‌بندی شود.

دهلی نو - ایرنا - وزارت امور خارجه هند امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: هند و چین برای حل صلح آمیز مناقشه مرزی به توافق رسیدند و تصمیم گرفتند ارتباطات دیپلماتیک و نظامی خود را حفظ کنند.

شهرری ایرنا رییس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: 30 واحد صنعتی بزرگ مقیاس شهرستان از جمله پالایشگاه شهید تندگویان، نفت بهران، کشتارگاه‌ها و برخی از واحدهای تولیدی بزرگ شهرک‌های صنعتی این شهرستان به مناسبت هفته محیط زیست پایش می‌شوند.

سنندج - ایرنا - ناظر گمرکات کردستان گفت: شیوع ویروس کرونا موجب کاهش 99 درصدی ورود مسافر از مرز باشماق در مریوان طی دو ماه (فروردین و اردیبهشت) امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته شده است.

تهران - ایرنا - رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران گفت: در دو هفته گذشته 1.5 درصد از مشمولان سهام عدالت توانستند سهام خود را در بورس معامله کنند.

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه باتاکید بر مدیریت مصرف برق بخصوص در ساعت‌های اوج مصرف یعنی از ساعت (13 تا 17) و (19 تا 21) گفت: امیدوارم با همکاری و مشارکت مشترکان امسال نیز سالی بدون خاموشی را سپری کنیم.

جیرفت - ایرنا - مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان از خرید حمایتی چهار هزار و 686 تن گوجه‌فرنگی کشاورزان این منطقه خبر داد.

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس گفت: یک هزار و 200میلیارد ریال اعتبار امسال برای تکمیل طرح های عمرانی و نیمه تمام این منطقه نیاز است.