دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهشگر مذهبی به مناسبت سالروز شهادت حمزه عموی پیامبر (ص) با بیان روایتی گفت: محبوبترین نام نزد رسول خدا (ص) نام عموی بزرگوار آن حضرت یعنی حمزه فرزند عبدالمطلب بود.

تهران - ایرنا - «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان برای گفت و گو و هشداد به رژیم صهیونیستی درباره الحاق کرانه باختری، به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

مشهد - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کم توجهی مردم به اصول بهداشتی، حفاظت فردی و خود مراقبتی از مهمترین علل افزایش بیماری کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی است.

بوشهر - ایرنا - دستگاه پیشرفته ام آر آی روز یکشنبه در آیینی به صورت ویدئو کنفرانسی با دستور استاندار در بیمارستان قلب بوشهر راه‌اندازی شد.

تهران - ایرنا - رییس اتاق تعاون گفت: کمبودی در حوزه قوانین اقتصادی نداریم و بلکه عدم نظارت مجلس شورای اسلامی در این حوزه مشهود است و نمونه آن اجرای 20 درصد قوانین مربوط به بهبود فضای کسب و کار است.

تهران - ایرنا - در ایالات متحده آمریکا، یکی از بزرگترین اعتراض‌ها علیه تبعیض نژادی در سال‌های اخیر و به دنبال قتل یک شهروند سیاهپوست به نام «جورج فلوید» توسط افسر پلیس سفیدپوست از حدود دو هفته پیش آغار شده و ادامه دارد.

قم - ایرنا - یکی از پژوهشگران دینی در یادداشتی به مناسبت 15 ماه شوال سالروز شهادت حمزه عموی پیامبر اولین سید الشهداء اسلام به جایگاه این شخصیت مهم در تاریخ اسلام پرداخته است.

قزوین - ایرنا - معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: منابع مالی که واحدهای تولیدی استان برای ارتقای مهارت و سلامت کارکنان هزینه کنند بر اساس تبصره 2 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده به آنها مسترد می‌شود.

اهواز - ایرنا - با توجه به وضعیت قرمز ابتلا به کرونا در خوزستان، امتحانات پایه دوازدهم در این استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با حساسیت هر چه بیشتر برگزار می‌شوند. با تصمیم ستاد مقابله با کرونای خوزستان دانش‌آموزان ملزم به ارایه گواهی سلامت هستند و بدون ماسک هم اجازه ورود به حوزه‌های امتحانی را ندارند. در خوزستان 44 هزار دانش آموز پایه دوازدهم مشغول به تحصیل هستند./ عکس: علی...

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد روز یکشنبه در جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف در مورد وضعیت مسائل اقتصادی کشور و همچنین گزارش عملکرد رییسان سازمان‌های امور مالیاتی، بورس و گمرک از سازمان متبوع خود به نمایندگان مجلس توضیح داد

سمنان - ایرنا - رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی تعاون روستایی استان سمنان گفت: برداشت گندم و جو بذری از پیمانکاران شهرستان‌های سمنان و گرمسار به میزان 2 هزار و 200 تن برآورد می‌شود.

تهران - ایرنا - روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد جورج دبلیو بوش (بوش پسر) رئیس جمهوری پیشین آمریکا و میت رامنی سناتور جمهوریخواه از دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 حمایت نخواهد کرد.

مراغه - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مراغه از آغاز کوچ عشایر به مراتع سهند در این شهرستان با 130 هزار راس دام خبرداد.

ایرنا - کرمانشاه - تصاویر، برداشت انگور یاقوتی از سطح یک هزار و 534 هکتار از تاکستان‌های بارور شهرستان قصرشیرین را نشان می‌دهد.(عکاس: سیدامید کرندی)

کرج - ایرنا - مدیر کل هواشناسی البرز اعلام کرد که طی 10 روز آینده بین هشت تا 10 درجه افزایش دمای هوا خواهیم داشت.

تهران - ایرنا - مدیرعامل گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان از اجرای 4 طرح پتروشیمی با سرمایه‌گذاری 103 میلیون دلاری در کشور خبر داد و گفت: با اجرای این 4 طرح، 107 هزار تن به ظرفیت تولید پتروشیمی ایران افزوده می‌شود.