دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

ایرنا - تهران - 10 فروند بالگرد بازآماد شده با حضور سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع روز یکشنبه در شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران در وزارت دفاع تحویل نیروهای مسلح شد. عکس از وزارت دفاع

تهران - ایرنا - «جیانی اینفانتینو» پیامی ویژه و ویدیویی را برای فدراسیون‌های تحت پوشش خود از جمله فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرد و درباره روزهای کرونایی صحبت کرد.

بغداد - ایرنا - در حالی که عراق برای سه ماه توانست، شیوع «ویروس کرونا» را به نحو مطلوبی مدیریت کند، در روزهای اخیر اوضاع بیماران مبتلا به این ویروس به نظر می‌رسد از کنترل خارج شده است.

اصفهان - ایرنا - اکنون که نزدیک به دو دهه از ایجاد باغ‌های بانوان شهر اصفهان می‌گذرد این مکان‌های اختصاصی نیازمند توجه مسوولان برای تجهیز و به روزرسانی خدمات و امکاناتشان براساس نیازهای روز بانوان و دختران جوان است.

تهران - نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی از تشکیل فراکسیون ویژه محرومان و مناطق در حال توسعه در مجلس یازدهم خبر داد و گفت: این فراکسیون با استقبال همکاران مواجه شده و بیش از 120 نفر عضو دارد.

ساری - ایرنا - مدیر شرکت ملی پخش فراورده های نفتی منطقه ساری گفت: حذف کالابرگ و توزیع الکترونیکی نفت سفید با استفاده از زیر ساخت‌های بانکی در این استان فراهم شده است.

یزد - ایرنا - وشا یا اشترک از گیاهان با ارزش علوفه‌ای، صنعتی و دارویی مهریز است که در مراتع به صورت گونه غالب یا همراه در ترکیب تیپ‌های مرتعی دیده می‌شود و با طول عمر تخمینی پنج سال که تنها یک‌بار در سال گل و بذر داده و و پس از رسیدن آن بذر، گیاه از بین می‌رود.

اراک - ایرنا - مرحله اول نخستین شهرک مواد موثره دارویی خاورمیانه و تولید استامینوفن خاورمیانه روز یکشنبه با حضور معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان غذا و دارو و جمعی از مسئولان استان مرکزی در شرکت کیمیاگران شازند بهره‌برداری شد.

شیراز - ایرنا - 32 میلیارد ریال به دو طرح امدادی هلال احمر فارس در کازرون اختصاص یافت و عملیات اجرایی این طرح‌ها شامگاه شنبه آغاز شد.

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست فرمانداری سنقر و کلیایی اجرای طرح جامعه ایمن را از اقدامات موثر در حوزه ترافیک دانست و گفت: این طرح در تعداد معدودی از شهرهای کشور و همچنین سنقر و کلیایی اجرا می‌شود که می‌تواند با فرهنگ‌سازی در این زمینه فرآیند مثبت و قابل توجهی به منظور کاهش سوانح جاده‌ای داشته باشد.

بندرعباس - ایرنا - رییس اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش هرمزگان گفت: در راستای توسعه عدالت آموزشی و کیفیت بخشی به مدارس روستایی کمتر برخوردار، طرح اتصال 302 آموزشگاه روستایی این استان به شبکه اینترنت آغازشد.

تهران - ایرنا - ظفرل تنگکو عبدالعزیز (Zafrul Tengku Abdul Aziz) وزیر دارایی مالزی، اظهار داشت: مقامات مالزی برای جلوگیری از رکود اقتصادی در این کشور، تصمیم به افزایش دو برابری کسری بودجه کرده اند.

ایرنا - تهران - پنجمین جلسه علنی مجلس صبح یکشنبه به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شد و در مهم ترین دستور امروز مجلس فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور ارائه کرد. گزارش وزیر اقتصاد در مورد وضعیت مسائل اقتصادی کشور و همچنین گزارش عملکرد رییسان سازمان‌های امور مالیاتی، بورس و گمرک از سازمان متبوع خود در دستور کار جلسه روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بود.

گناوه - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم استان بوشهر گفت: هفت تن موادغذایی خارجی تاریخ مصرف گذشته از یک انبار نگهداری در این شهرستان کشف و ضبط شد.

تهران - ایرنا - دولت وحدت ملی و فن‌سالار لبنان که تمام تلاش خود را برای حل مشکل بدهی‌های خارجی، سامان دادن به اوضاع اقتصادی معطوف کرده، این روزها با موج جدیدی از تلاش مخالفان که با موج سواری بر تظاهرات خیابانی در پی اهداف سیاسی خود هستند، مواجه شده است.

کرمانشاه - ایرنا - فرماندار جوانرود به تعطیلی بازارچه جوانرود اشاره کرد و گفت: به پیشنهاد وزیر بهداشت و مصوبه ستاد کرونای استان کرمانشاه بازارچه جوانرود از امروز (یکشنبه) به مدت یک هفته تعطیل است.