سه‌شنبه 10 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

اراک - ایرنا - «وقتی کرم‌ها می‌خندند» عنوان مجموعه داستان‌های کوتاه به قلم «الهام کرمی» است که در لایه‌های روایی قصه‌ها پردازش زیبایی دارد و خواننده را به سفری اعجاب‌انگیز در سرزمین داستان دعوت می‌کند.

گناباد - ایرنا - فرماندار گناباد گفت: بر اساس مصوبه دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور روستای روشناوند از توابع بخش مرکزی این شهرستان به شهر ارتقا یافت.

کاشان - ایرنا - رییس مرکز بهداشت کاشان گفت: بیشتر راه انتقال و ابتلا به بیماری کووید 19 در حال حاضر در این شهرستان از انسان به انسان در اجتماعات است.

بیرجند - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی قاینات گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم دانشگاه پیش‌بینی شده است و سلامت دانشجویان در اولویت قرار دارد.

گرگان - ایرنا - کرونا هنوز رخت خود را از گلستان نبسته و همانند بسیاری از نقاط کشور در کمین اوج‌گیری دوباره است که در این میان کم‌توجهی شهروندان به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز شلوغ و پر رفت و آمدی مانند دفاتر پیشخوان، موجب تاکید مسوولان استان به ضرورت بازنگری در نحوه فعالیت این گونه مراکز شد.

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: هم اکنون حدود 6 هزار نفر در این استان به طور مستقیم در رشته‌های مختلف صنایع دستی اشتغال دارند.

چابهار - ایرنا - معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: کارشناس مسوول کنترل و بازرسی کشتی‌های اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بعنوان عضو هیات متخصص دریایی از سوی دبیرخانه سازمان بین‌المللی دریانوردی انتخاب شد.

تهران - ایرنا - نماینده مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: ما خواهان تشکیل کمیته ای در مجلس برای نظارت بر بهبود فضای کسب و کار هستیم.

سنندج - ایرنا - رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از اجرای دیوارنگاری خیابان‌های پاسداران و مولوی با موضوع سنندج شهر خلاق موسیقی خبر داد.

زاهدان - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با هجوم و ریزش ملخ صحرایی نابالغ به مراتع و اراضی کشاورزی مرکز و جنوب این استان، نیازمند امکانات بیشتری برای مبارزه با این آفت هستیم.

همدان - ایرنا - غیبت‌های دنباله‌دار نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی برای شرکت در جلسات اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به چالشی جدی برای فعالان اقتصادی این استان بدل شده‌است؛ غیبتی معانادار در جلساتی تخصصی که حال به برندی برای این نمایندگان تبدیل شده‌است و با تغییر مجلس امید بهبود این روند می‌رود.

تهران - ایرنا - رتبه‌بندی وضعیت محیط‌زیست جهانی کشورها براساس شاخص عملکرد محیط‌زیست به مناسبت روز جهانی محیط‌زیست، در مراسمی بصورت آنلاین رونمایی شد.

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نماینده تهران مبنی بر علت تاخیر وزیر اقتصاد در مجلس گفت: مطلع شدیم که خودروی وزیر در مسیر تصادف جزیی داشته که باعث تاخیر وی در مجلس شد.

تبریز - ایرنا - مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: سالانه 47 هزار و 264 تن سیر در این استان تولید می‌شود.

شهرکرد - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرحهای مقاومتی گفت: 30 طرح از این استان به دبیرخانه ملی ستاد اقتصاد مقاومتی اعلام شده است.

بوشهر - ایرنا - پزشک متخصص داخلی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان استان بوشهر گفت: افراد سالم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در انجام کارهای روزمره نیازی به استفاده از ماسک ان 95 یا دستکش لاتکس ندارند.