یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - احداث شهرک صنعتی 800 هکتاری قرچک در سال 1383 به تصویب هیأت دولت رسیده بود ولی عملیات اجرایی این طرح در زمینه تملک اراضی، تغییر کاربری، تأمین زیرساخت های لازم و طراحی شهرک بیش از 10 سال به طول انجامید.

تهران - ایرنا - رنگ آمیزی پله دوم خیابان ولیعصر (عج) در روزهای گذشته سوژه برخی کانال‌ها و فضای مجازی بود؛ اما ماجرای رنگ آمیزی پله های خیابان ولیعصر تهران چه بود؟

بوشهر - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در آتش‌سوزی عصر روز جمعه هفته گذشته در روستای "بنه جابری" این استان 635 اصله نخل در آتش سوخت.

چابهار - ایرنا - ریزش جدید دستجات ملخ صحرایی مهاجر از کشورهای هند، پاکستان و برخی کشورهای عربی به اراضی کشاورزی، مراتع و طبیعت چابهار و دشتیاری نگران کننده و نیازمند تخصیص اعتبار و تامین تجهیزات لازم از سوی وزارت جهادکشاورزی است.

ایرنا - سنندج - سد آزاد بنیر یک سد سنگریزه‌ای با هسته رسی است و در کیلومتر 75 جاده سنندج - مریوان بر روی رودخانه کوماسی (آزاد) از سرشاخه‌های سیروان احداث شده، عملیات ساخت این سد از سال 86 آغاز و در سال 90 آبگیری شد، این سد با طول تاج 595 و ارتفاع 125 متر، امکان ذخیره‌سازی حداکثر 300 میلیون مترمکعب آب را دارد. عکاس: سیدمصلح پیرخضرانیان

تهران - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی را ابقا کرد.

تهران - ایرنا - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دماوندگفت: تاکنون 160 اثر طبیعی و تاریخی این شهرستان شناسایی شده که 73 مورد آن به ثبت ملی رسید و بیش از 50 پرونده از این آثار تکمیل و به شورای ثبت ارسال شده اند.

اردیل - ایرنا - برداشت محصول لکزا از چندی پیش در شهرستان بیله‌سوار مغان آغاز و خرید تضمینی این دانه روغنی نیز شروع شده است.(عکس ها: وحید نوافکن)

سنندج - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از 19 هزار تن نهاد دام و طیور و21 هزار تن انواع کودهای شیمیایی وارد استان شده است.

تهران - ایرنا - سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: کیفی‌سازی نشریات علمی نمایه شده از سوی این پایگاه آغاز شد و با خارج کردن 750 نشریه از فهرست در اختیار، در حال حاضر سه هزار و 50 نشریه علمی معتبر مورد شناسایی قرار گرفت.

تهران - ایرنا - با شروع به‌کار مجلس یازدهم اولویت‌های اقتصادی را می‌توان برای نمایندگان جدید برشمرد که از دو بعد محتوا و فرآیند قابل بررسی و پرداخت است. این نوشتار از بعد محتوا اولویت‌ها را برشمرده و بر سه عامل تأکید دارد.

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: جامعه زنان و کودکان به لحاظ شرایط و کارکردهای ویژه بیشتر از سایرین نیازمند بازتوانی روحی و روانی در پساکرونا هستند.

تهران - ایرنا - ایالات متحده آمریکا روزهای عجیبی را تجربه می‌کند. در حالی که سیاستمداران آمریکایی و به ویژه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری فعلی این کشور، خود را برای ورود به ماراتن انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کنند، بحران‌ها یکی پس از دیگری ظاهر می‌شوند.

مشهد - ایرنا - 300 بسته اقلام بهداشتی بین خانواده‌های شهدا و جانبازان تایباد با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا توزیع شد.

کرج - ایرنا - روزنامه های پیام آشنا، پیام سپیدار و سپهر ایرانیان و دوهفته‌نامه ایران روشن که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده مهمترین مطالب روز شنبه دهم خرداد ماه خود را به موضوع های اجتماعی و اقتصادی اختصاص دادند.

تبریز - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: جامعه هنری استان باید خود را با رویکردهای جدید همسان و هماهنگ کرده و با شرایط روز جامعه خود را تطبیق دهد.