یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

گناوه - ایرنا - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دیلم استان بوشهر گفت: هم‌اکنون این اداره کمبود نیروی انسانی روبرو است که بایدبرای حل این مشکل تدبیر شود.

تهران - ایرنا - یک شرکت دانش بنیان ایرانی فناوری آمولسیونن چربی در آب را به یک شرکت کره جنوبی فروخت و در حال حاضر از این فناوری در تولید آب معدنی طعم‌دار در این کشور استفاده می‌شود.

بوشهر - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دیرگفت: باتوجه به حجم برنامه های فرهنگی، هنری و اجتماعی دستور العمل مشخصی در تخصیص اعتبار برای چنین فعالیت هایی وجود ندارد که این امریک نقص و مشکل ساز است.

کابل - ایرنا - اتحادیه اروپا در باره ایجاد نظام افراطی آینده افغانستان پس از صلح ابراز نگرانی کرده و کمک‌های خود را مشروط بر حفظ دستاوردهای گذشته ساخته که این اظهارات با واکنش‌های متفاوت طالبان، دولت و کارشناسان مواجه شده است.

چابهار - ایرنا - ریزش جدید دستجات ملخ صحرایی مهاجر از طرف کشورهای هند، پاکستان و برخی کشورهای عربی نظیر عمان به سمت اراضی کشاورزی، مراتع و طبیعت چابهار ودشتیاری نگران کننده و نیازمند تخصیص اعتبار و تامین تجهیزات از سوی وزارت جهادکشاورزی است، تاکنون هشت هزار و 290 هکتار از اراضی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری علیه آفت خطرناک ملخ صحرایی مهاجر سمپاشی شده است که از این سطح چهار هزار و 700...

همدان - ایرنا - رییس هیات ورز‌ش‌های همگانی همدان گفت: ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی این استان از روز یکشنبه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی لازم و در چارچوب قوانین و ضوابط ستاد کرونا بازگشایی شد.

خرم‌آباد - ایرنا - رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیلزده لرستان گفت: از سال گذشته تاکنون یکهزار و 358 میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض در بخش مسکن و لوازم معیشتی به سیلزدگان استان پرداخت شده است.

بوشهر - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: طرح پیشگیری و مهار سریع آتشسوزی‌ها در این اداره‌کل تدوین و به کمیته بحران استانداری بوشهر ارائه شد.

تهران - ایرنا - وزیر آموزش‌وپرورش، علیرضا کمرئی را به‌عنوان «رییس ستاد پروژه مهر سال تحصیلی 1400-1399» منصوب کرد.

زاهدان - ایرنا - معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: 20 واحد صنفی این شهرستان در یک هفته اخیر به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ساعت کاری اعلام شده (8 تا 17) پلمب شدند.

سنندج - ایرنا - مدیر کل ورزش و جوانان کردستان گفت: فنس کشی، احداث پیست تارتان، محوطه سازی، احداث ساختمان خدماتی و چمن مصنوعی مجموعه ورزشی تختی بانه 90 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر فنی، عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری تهران گفت: مطالعات احداث قطار بین شهری غرب این استان که از سال 86 آغاز شده بود، به اتمام رسید.

قصرشیرین - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت انگور یاقوتی از سطح یک هزار و 534 هکتار از تاکستان‌های بارور این شهرستان آغاز شد.

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم خود را نماینده همه مردم ایران می‌داند، گفت: نظام اسلامی در سطوح راهبردی روز به روز قوی‌تر از گذشته به راه خود ادامه داده است به گونه ای که امروز به عنوان یک قدرت مهم منطقه ای تبدیل و به یک بازیگر تاثیرگذار و پرنفوذ در عرصه‌های بین‌المللی شده است.

تهران - ایرنا - رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان فیلم خانه سینما اعلام کرد: سایت این انجمن آزمایشی و در مرحله راه‌اندازی است و هنوز برای عموم قابل دسترس نیست.

تهران - ایرنا - محققان یک شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کیتی را طراحی کردند که در مدت 55 دقیقه و از طریق بزاق دهان ویروس کرونا را تشخیص می‌دهد.