پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ادعاهای مطرح شده در زمینه تاثیر داروی گیاهی به نام " رژدا " بر کرونا را نپذیرفت و امکان کاهش علایم بیماری کووید 19 با مصرف این فرآورده گیاهی را رد کرد.

خبرگزاری مهر

شیراز - نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: ارائه لایحه بودجه دولت در مجلس بسیار مهم است که متاسفانه عدم حضور رئیس جمهور به بهانه توصیه ستاد ملی کرونا جای تعجب دارد.

خبرگزاری مهر

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در مجموع حدود 290 هزار جریمه در بخش‌های مختلف انجام شد که 70 درصد این جریمه‌ها برای ورود به شهرهای قرمز و نارنجی بوده است.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - فرزند آیت الله مصباح یزدی با تشریح آخرین وضعیت بیماری این استاد حوزه علمیه گفت: آیت الله مصباح یزدی سال هاست که به بیماری گوارشی مبتلا هستند و همانگونه که ایشان تحت درمان بودند، روند درمانشان به طور طبیعی ادامه دارد و به همین دلیل عزیزان به شایعات در این زمینه توجه نکنند.

خبرگزاری تسنیم

بعد از گمانه‌زنی‌ها برای آغاز رسمی فرآیند واکسیناسیون، سرانجام کشور انگلیس به عنوان اولین کشور جهان مجوز واکسیناسیون سراسری کرونا را صادر کرد.

خبرگزاری تسنیم

جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پلیس بین‌الملل (اینترپل) روز چهارشنبه به مقام‌های سراسر جهان درمورد تهدید گروه‌های جرایم سازمان یافته در جریان تلاش برای دستیابی به واکسن کووید - 19 هشدار داد.

خبرگزاری ایرنا

آستارا - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی آستارا گفت: امسال حدود چهار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغالزایی به معلولان این شهرستان اختصاص یافته است و هشت معلول با دریافت تسهیلات، مشاغلی نظیر خیاطی، پرورش مرغ بومی و آرایشگری راه‌اندازی کرده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا از کاهش 19 درصدی تعداد بیماران کرونایی بستری شده در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا

رییس کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: رعایت هر یک از اصول فاصله‌گذاری، اجرای پروتکل‌ها و تقویت بهداشت یا درمان، محدودیت و مدیریت هوشمند به تنهایی کافی نیست و یک طرح جامع مدیریت هوشمند لازم است. همچنین برنامه‌ها باید قابل اجرا، اثر بخش و کم هزینه باشند و وجود یک همبستگی کامل بین مجریان، تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان الزامی است.

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر 214 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این شمار حال 14 نفر وخیم گزارش شده است.

خبرگزاری ایسنا

در لایحه بودجه سال1400، دولت برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود 677 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته است که نسبت به بودجه سال قبل رشد داشته است.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز چهارشنبه پیکر زهرا سوری کارشناس پزشک خانواده مرکز بهداشتی و درمانی حکیم در شیراز را همراهی کردند، این شهید مدافع سلامت بر اثر ابتلا به کرونا آسمانی شد و به جمع شهیدان پیوست.

خبرگزاری تسنیم

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی با بیان این که سکته مغزی علت عمده معلولیت‌ها محسوب می‌شود از کاهش 35 درصدی میزان مراجعات به مراکز توان‌بخشی در ایام کرونا خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه چین اتهامات آمریکا مبنی بر اینکه پکن به دنبال تضعیف اجرای تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی است را نپذیرفت و آن را رد کرد.

خبرگزاری ایرنا

بروجرد ایرنا رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: 2 هزار و 500 تن انواع کالای اساسی همزمان با آغاز شیوع کرونا تاکنون به منظور تنظیم بازار این شهرستان توزیع شده است.