پنج‌شنبه 19 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

استان‌ها - ایرنا - محدودیت‌های دو هفته‌ای کرونا در حالی به روزهای پایانی اجرای خود نزدیک می‌شود که هرچند اغلب شهرهای قرمز با مساعدت و همراهی مردم به نارنجی و زرد بهبود داده‌اند اما همچنان سایه سیاه کرونا روی برخی مناطق گسترده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان انستیتوی رگا واقع در بلژیک با استفاده از واکسن تب زرد، واکسن جدیدی موسوم به RegaVax را برای کووید 19 تولید کردند که در نتیجه این واکسن علاوه بر ایمن‌سازی در برابر کرونا، مانع ابتلا به تب زرد نیز می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

ساری - ایرنا - فرماندار آمل با انتقاد از تداوم برگزاری مهمانی‌ها و دورهمی خانوادگی و دوستانه در این شهرستان، گفت: این موضوع مهم‌ترین علت طولانی شدن وضعیت قرمز کرونایی آمل است و برای کنترل آن هم رایزنی با ریش سفیدان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به ارایه اطلاعات غیر واقعی در فرآیندهای انتقال دانشجو به داخل کشور و یا اعطای تسهیلات و خدمات آموزشی به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور هشدار داد.

خبرگزاری ایسنا

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، در سمینار دیپلماتیک "اقدامات زورمدارانه یک‌جانبه در چارچوب کرونا"، که از سوی نمایندگی های دائم ایران، کوبا و ونزوئلا در وین و با شرکت بیش از 38 کشور به طور مجازی برگزار گردید، سخنرانی کرد.

خبرگزاری ایرنا

پکن - ایرنا - «بابی نادری» تحلیلگر انگلیسی مسایل بین المللی با یاداوری ضرورت بازگشت آمریکا به برجام گفت که قدرت های بزرگ جهان از جمله چین، روسیه و اروپا خواستار بازگشت «جو بایدن» رییس جمهوری منتخب آمریکا به برجام هستند.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان‌وبلوچستان با سیر صعودی به 23 هزار و 848 نفر رسید.

خبرگزاری ایرنا

مهاباد - ایرنا - سرپرست فرمانداری مهاباد گفت: مقابله با ویروس کرونا نیازمند عزم و اراده عمومی است و تمامی امکانات و تجهیزات دستگاه‌های اجرایی باید در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار گیرد.

خبرگزاری ایسنا

از ابتدای ورود کرونا به ایران، بیمارستان کوثر دانشگاه علوم پزشکی سمنان، یکی از اصلی‌ترین مراکز درمانی این استان برای مقابله با کرونا بوده است. بعد از اوج‌گیری بیماری در موج سوم کرونا، در حال حاضر روند شیوع کرونا در استان سمنان کاهشی شده است. پس از اعمال محدودیت‌های اخیر و تعطیلی مراکز مختلف، تمام نقاط قرمز این استان به سطح هشدار نارنجی تغییر وضعیت داده‌اند. با این حال، همچنان بیمارستان‌های...

خبرگزاری تسنیم

فیلم سینمایی «بیست کووید» با نویسندگی «رضا مقصودی» و کارگردانی «هادی حاجتمند» با حمایت بنیاد سینمایی فارابی در مرحله نگارش فیلمنامه است.

خبرگزاری ایسنا

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران در دیدار با رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی استان گفت: آمادگی داریم یک اتاق فکر، علمی، پژوهشی و اجرایی برای توسعه همه‌جانبه روستا با جهاد دانشگاهی ایجاد کنیم.

خبرگزاری ایرنا

تربت‌حیدریه - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: با اجرای محدویت‌ها، وضعیت قرمز این شهرستان از نظر شیوع کرونا به وضعیت نارنجی تغییر یافت.

خبرگزاری ایرنا

شهرکرد - ایرنا - معاون عملیات نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: از آغاز محدودیت‌های 2 هفته‌ای آذرماه تاکنون یک هزار و 248 قبض جریمه برای رانندگان متخلف در استان صادر شده است.

خبرگزاری ایسنا

سخنگوی دفتر نمایندگی دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: جلسه مجازی برای ارائه واکسن روسی اسپوتنیک V در حاشیه نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - براساس لایحه بودجه سال 1400 برای حمایت از حقوق معلولان و ساماندهی کودکان کار و خیابان، قیمت پیامک 10 ریال گران خواهد شد.