یک‌شنبه 15 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط استان نیازمند اعتباراتی است که باید با عنایت به حالت اضطراری تأمین شود، افزود: جایگاه اعتبارات سرانه عمرانی در استان تهران کمترین رقم میان استان ها یعنی 60 هزار تومان و یک هشتم متوسط کشوری است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، اعلام کرد: بسیج مظهر ساده زیستی و پاک‌دستی و قناعت، الگوی اخلاص و شفافیت و پرهیز از ریا و خودنمایی و تجلی‌گر کار مجاهدانه و مؤثر و خدمت صادقانه به مردم در عین گمنامی است.

خبرگزاری مهر

مرمت ساعت قدیمی شهر، آمادگی برای ورود هتل‌ها به مدیریت کرونا، جسد مومیایی زن نمکی در موزه و تخریب بنای تاریخی زند نوابی در تهران ازجمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

خبرگزاری ایرنا

زاهدان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: 83 درصد موارد ابتلا به کرونا در حوزه این دانشگاه افرادی هستند که سابقه تماس با یک فرد مثبت را در جمع‌های خانوادگی داشته‌اند.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و اجرای طرح‌های مردم محور 69 شهرستان کشور از وضعیت قرمز خارج و به وضعیت نارنجی و زرد تبدیل شده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: پرورش تمام ساحتی و تربیت همه جانبه دانش آموزان، رویکرد آموزش و پرورش این استان در حوزه پرورشی و فرهنگی است.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - فرماندار بانه گفت: با وجود مشکلات زیاد برای تامین اکسیژن، روزانه 120 کپسول برای استفاده بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های این شهرستان تامین و در اختیار شان قرار می‌گیرد.

خبرگزاری ایرنا

شهرری - ایرنا - رییس اتاق اصناف شهرستان ری با اشاره به بازرسی هشت هزار و 200 واحد صنفی طی چهار روز نخست تشدید محدودیت ها، گفت: 140 واحد صنفی این شهرستان به دلیل پیروی نکردن از دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا پلمب شد.

خبرگزاری ایسنا

در حال حاضر، برخی واکسن‌های کرونا برای استفاده اضطراری مورد تایید قرار گرفتند و سازندگان در حال آماده‌سازی لازم برای ارسال میلیون‌ها دوز واکسن هستند و کارشناسان نیز تلاش می‌کنند تا به مردم اطمینان دهند که سرعت توسعه واکسن خطری در ایمن بودن واکسن ایجاد نمی‌کند، اما واقعا این سرعت پیشرفت موجب کاهش ایمنی واکسن شده است؟

خبرگزاری ایرنا

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور تامین پلاسمای مورد نیاز بیماران کرونایی، بخش پلاسما فرزیس بهبودیافتگان مبتلا به ویروس کرونا در مرکز انتقال خون شهرکرد فعال شد.

خبرگزاری تسنیم

با موج جدید ابتلا به ویروس کرونا در اروپا، همچنان عدم برگزاری مسابقات جام جهانی محتمل‌تر از برگزاری آن است.

خبرگزاری ایرنا

اردبیل - ایرنا - فرماندار اردبیل گفت: در اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی شهر اردبیل 37 واحد صنفی به دلیل عدم تمکین به اجرای طرح، پلمب شد.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - رییس کمیسسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با توجه به اینکه در ساختار وزارتی نخستین مرتبه است که موضوعاتش را پیگیری می‌کند باید کارگروه تخصصی تشکیل دهد.

خبرگزاری ایسنا

سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: منظور از پژوهش اصیل صرف مطالعه پژوهشی نیست بلکه باید از سوال پژوهشی گرفته شود زیرا بررسی متون فرضیات خاص نیاز دارد.

خبرگزاری ایرنا

قصرشیرین - ایرنا - یکی از فرماندهان پیشکسوت سپاه پاسداران و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با اشاره به نقش کلیدی بسیج در حوادث مختلف گفت: حاکم شدن تفکر بسیجی در جامعه بسیاری از مشکلات موجود را حل می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

اهواز - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: معلم پرتلاش آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.