پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

با ابلاغ مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، شائبه‌ها درباره توان اجرایی این مصوبه در نهادهای درگیر به ویژه آموزش‌و‌پرورش و اینکه آیا به نفع دانش‌آموزان پرتلاش خواهد بود یا خیر، مورد توجه قرار داد که در میزگردی به بررسی ابعاد مختلف آن پرداختیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران گفت: اعلام دقیق خسارت به بنای تاریخی امام‌زاده داوود تا پایان آواربرداری و لایروبی امکان‌پذیر نیست.

به دنبال حجم بالای بارش‌ها و وقوع سیلاب در چند استان کشور، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هیئت‌هایی را برای پیگیری آخرین وضعیت اماکن تاریخی در استان‌های خسارت‌دیده از سیل اعزام می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در مورد امامزاده داوود، هشدارها را داده بودیم اما مردم تخلیه نکرده بودند و این حجم آسیب هم بخاطر همین موضوع است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از افزایش تعداد فوتی‌های سیلاب کشور اخیر به 56 نفر خبر داد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: رودخانه‌های شهر تهران نیازمند لایروبی است و این خواسته ما از وزارت نیرو است.

مجموعه سعدآباد به دلیل احتمال وقوع سیلاب، 2 روز تعطیل می‌شود. این مجموعه به دلیل احتمال خروشان شدن رودخانه دربند و وقوع سیلاب، روزهای شنبه و یکشنبه 8 و 9 مردادماه تعطیل است.

رئیس پلیس راهور پایتخت از اجرای تمهیدات ترافیکی خاص در ایام محرم با توجه به حضور هیئات و دسته‌های عزاداری و ارادتمندان سرور و سالار شهیدان در سطح معابر و میادین شهر تهران خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از کشف 5 جسد دیگر در سیل امامزاده داوود (ع) خبر داد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه روز گذشته را اعلام کرد.

رایزنان فرهنگی ایران از 60 کشور جهان در اراضی عباس‌آباد حضور یافتند؛ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: اراضی عباس آباد برای رایزنی فرهنگی در سطح بین المللی یک مزیت و ظرفیت قابل دسترس محسوب می‌شود.

در آستانه محرم حسینی، 250 "ابرپرچم" طی چندین مراسم محلی و منطقه‌ای به همت سازمان زیباسازی در مناطق 22 گانه تهران به اهتزاز درآمد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تمهیدات شهرداری تهران برای جلوگیری از آب‌گرفتگی احتمالی ایستگاه‌های مترو خبر داد.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور، آخرین وضعیت سیلابها، بارشها و تلفات انسانی سیل در استانهای مختلف کشورمان را تشریح کرد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آغاز عملیات جستجو برای پیدا کردم 19 مفقودی در سیل امامزاده داوود خبر داد و گفت: بر اساس آخرین آمار 9 نفر در این حادثه جان‌باخته‌اند.

استاندار تهران از تلاش برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زده فیروزکوه با تمام ظرفیت استان خبر داد و گفت: در سیل شب گذشته در فیروزکوه 9 نفر کشته، 16 نفر مفقود و 12 نفر مصدوم شدند.