پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور بر لزوم تحقق نظام هویتی هوشمند و تمام الکترونیک در ثبت احوال تاکید کرد و گفت: در حوزه برنامه‌ریزی سازمان ثبت احوال کشور نیاز به تحول و برنامه‌های اساسی داریم.

سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران گفت: تلاش ما این است که همه نهادهای ذی‌نفع در نوسازی بافت فرسوده را با خود همراه ساخته و شرایط لازم برای بهره‌مندی مالکان، سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان را برای ورود به نوسازی بافت‌های فرسوده مهیا کنیم.

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: در این دوره، دولت توجه ویژه‌ای را به مناسب‌سازی دارد و باید عقب‌ماندگی 10 ساله در این بخش جبران شود.

پس از 14 سال، بزرگ‌ترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور، هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور از راه‌اندازی سامانه هوشمند حمل‌و‌نقل تا پایان سال ویژه معلولان خبر داد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: متقاضیان سفر اربعین تا روز عاشورا (17 مرداد 1401) فرصت دارند تا به سامانه سماح مراجعه کنند و از 11 محرم ثبت‌نام قطعی انجام می‌شود.

رئیس پلیس پایتخت گفت: از روز شنبه اول محرم آغاز می‌شود؛ چند هفته گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم با تک‌تک هیئت‌ها انجام شده و تا به این لحظه بالغ بر 12 هزار تکیه، حسینیه و... شناسایی شده است و با این عزیزان جلسه برگزار کردیم.

رئیس هیئت امنای ستاد دیه گفت: گزارش‌هایی گرفتیم مبنی بر اینکه طلاق توافقی انجام می‌شود تا زن و شوهر مهریه را دریافت کنند. بر این اساس اعلام کردیم که به درخواست‌های مهریه کمک بلاعوض داده نشود و مهریه از محل تسهیلات اعطا شود.

شهرداری منطقه 5 ضمن هشدار به شهروندان برای احتمال وقوع سیلاب، از آمادگی برای مقابله با این اتفاق خبر داد.

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: خودرویی که پس از اخذ معاینه فنی نسبت به تغییر وضعیت ظاهری و نصب تجهیزات غیراستاندارد مانند گارد و یا لامپ‌های زنون و هدلایت اقدام می‌کند، این خودرو توسط پلیس متوقف و بلافاصله معاینه فنی آن ابطال می‌شود.

مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان همواره از موضوعات مورد تأکید مسئولان بوده اما وضعیت این بند قانونی که در اسناد بالادستی هم بر آن به‌عنوان تکلیف آموزش‌و‌پرورش تاکید شده در هاله‌ای از ابهام قرار داد و حتی درهای هنرستان‌ها هم بر روی خبرنگاران بسته است.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس با انتقاد از واردات اتوبوس‌های دست دوم توسط شهرداری تهران خواستار توضیحات شهرداری پیرامون منطق و دلیل ورود این اتوبوس‌ها شد.

رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران از توزیع 13 هزار بسته معیشتی با مشارکت سپاه تهران و شهرداری تهران به پرسنل نیازمند شهرداری از امروز خبر داد.

مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه طبق آمار رتبه ایران در مهاجرفرستی زیر 20 نبوده است، گفت: مهاجرت شرکت دانش‌بنیان و استارتاپ همه‌گیر نیست و اصلا واقعیت ندارد! البته که ممکن است چند شرکت مهاجرت کرده باشند و ما منکر آن نیستیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران از تهیه، تدوین و ابلاغ بخشنامه 13 بندی به‌منظور تحقق منویات هشت‌گانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار اخیر با مسئولان قوه قضائیه خبر داد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ضمن حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در نمایشگاه هم‌افزایی مدیریت ایران گفت: این رویداد فرصت مناسبی برای شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دیده نشده است.