پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

برخی از اعضای شورای شهر نسبت به فروش فضاهای فرهنگی به قیمت نازل در مدیریت سابق شهرداری تهران انتقاد کردند.

در آینده، بیمارانی که با سلول‌های بنیادی درمان می‌شوند، بسته به درمان، به میلیاردها سلول نیاز خواهند داشت. گرانش زمین رشد مقادیر زیادی از سلول‌های بنیادی مورد نیاز برای درمان را دشوار می‌کند، بنابراین در این نقطه ایستگاه فضایی بین‌المللی وارد می‌شود.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

مدارس ایرانی در شارجه و العین امارات با مشکلاتی مواجه هستند و اکنون اخباری درباره اجاره مدرسه ایرانی به کشور فلیپین منتشر شده است، رئیس مرکز امور بین الملل آموزش و پرورش درباره تعطیلی این مدرسه از سال 97 توضیحاتی می‌دهد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری عامل اصلی شرارت و ضرب و ضرح یکی از شهروندان در پارک پلیس خبر داد و گفت: این متهم کمتر از 24 ساعت دستگیر شد.

سخنگوی قوه قضائیه درخصوص معرفی ساختمان‌های ناایمن تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: دادگاه رأی انحلال این جمعیت امام علی را صادر کرده که به آن اعتراض شده و این رأی در مراجع قانونی ابرام یافته است و ختم موضوع را اعلام می‌کنم و به مراجع مربوطه اعلام شده که دیگر جمعیتی به نام جمعیت امام علی نداریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور ضمن تشریح فرایند موضوع فرزندخواندگی متقاضیان خارج از کشور گفت: این افراد می‌توانند از طریق سامانه میخک درخواست خود را اعلام و یا به سفارتخانه‌ها مراجعه کنند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: افرادی هستند که در داخل و خارج از کشور به صورت هدفمند به دنبال ترویج بی‌بند‌و‌باری و بی‌عفتی در کشور هستند؛ نخستین نکته این است که این افراد شناسایی شوند و به صورت هدفمند با آنها برخورد قانونی صورت بگیرد.

به دنبال افزایش بی‌سابقه گرما در قاره اروپا، مقامات انگلیس برای نخستین بار در تاریخ این کشور، "هشدار قرمز" شرایط آب و هوایی را اعلام کردند.

در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران برخی از اعضا نسبت به همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری تهران و همچنین تغییرات پی‌درپی در منطقه 19 انتقاد کردند.

در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران و در خلال انتخاب حسابرس برای حسابرسی صورت‌های مالی سال‌های 1400 و1401 برخی از اعضا به انحرافات و ترک فعل شورای شهر و شهرداری اصلاح‌طلبان پرداختند.

چین قصد دارد نخستین تلسکوپ فضایی بزرگ خود را تا سال 2024 در فضا قرار دهد. مدیران این پروژه معتقدند میدان دید Xuntian نزدیک به 300 برابر بیشتر از تلسکوپ فضایی هابل است.

جواد موفقیان خیر مدرسه‌ساز ساکن کانادا درگذشت.

پروفسور عبدالاحد؛ برنده جایزه علمی بزرگ مصطفی (ص) در گفت‌و‌گو با تسنیم از فعالیت‌های خود خاص در پژوهشکده الکتروتکنیک سرطان می‌گوید و اینکه دستگاه CDP که به خاطر آن جایزه مصطفی (ص) را دریافت کرده باعث نجات جان 500 نفر از بیماران سرطانی کشور شده است.

معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: مطابق مصوبه شورای اقتصاد، شرکت‌های دانش‌بنیان که بتوانند با استفاده از فناوری‌های نوین در ازدیاد برداشت از منابع غیرفعال و کم‌بازده نفت نقش‌آفرینی کنند، بخشی از درآمد حاصله به آنها متعلق خواهد بود.