پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به آغاز موج هفتم و سرعت گرفتن دوباره واکسیناسیون گفت: تا کنون هیچ ابتلایی به دلیل اهدای خون گزارش نشده، لذا مردم می‌توانند با خیال راحت به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

نرخ ورودیه و حق توقف وسایل نقلیه در پارکینگ های عمومی شهرداری تهران در سال 1401 مشخص شد.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با انتشار توییتی نسبت به اقدام رسانه‌های معاند در مرزبندی زنان با حجاب و بی‌حجاب واکنش نشان داد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

معاون گردشگری گفت: در حال حاضر با حجم انبوهی از ایده‌ها و نظرات در حوزه گردشگری روبه‌رو هستیم که محلی برای ثبت این ایده‌ها وجود نداشت و خوشبختانه "نظام ایده‌ها و نیازها" می‌تواند به ثبت این ایده‌ها کمک کند.

هزاران داوطلب کنکور 1402 در اختلاف نظر میان مسئولان کشور، سردرگم هستند و اخبار متفاوتی از وضعیت اعمال مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1402 منتشر می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: تعامل شهرداری با سازمان تامین اجتماعی در زمینه اخذ مجوز پایان‌کار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که نیمه‌تمام و بلاتکلیف مانده، از جمله فرصت‌های همکاری در حوزه سلامت است که می‌تواند در ارائه خدمات به مردم موثر باشد.

جدیدترین تصاویر از توله "یوزپلنگ ایرانی" در کنار پرستارش حاکی از آن است که "پیروز" با موفقیت از مرحله شیرخواری به گوشتخواری رسیده است.

شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه همزمان با برگزاری جشن عید غدیر خم ساعت بهره‌برداری در خطوط 1، 2، 3 و 4 را یک ساعت افزایش می‌دهد.

بعد از قریب به 11 سال مرمت و احیای گنبد مسجد امام اصفهان که متعلق به دوره صفوی است و بیش از 400سال قدمت دارد، مطابق اخبار واصله و تصاویر منتشر شده، این گنبد دچار اعوجاج و کجی و در برخی از قسمت‌ها برآمدگی شده و همین امر موجی از نگرانی و انتقادات شد.

تلسکوپ فضایی "جیمز وب" در تازه‌ترین داده‌های ثبت‌شده، تصویر مادون قرمزی از کهکشان مارپیچی NGC 7496 را منتشر کرده است. ناسا فیلمی منتشر کرده است که تفاوت تصاویر تلسکوپ هابل و جیمز وب در تصویربرداری از این کهکشان را ثبت کرده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از افتتاح بزرگ‌ترین مسیر نقش و نور ایران با هدف هویت‌بخشی به فضاهای بی‌دفاع شهری خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به انتقاد کارشناسان از مرمت ناقص گنبد مسجد امام اصفهان گفت: فعالیت‌های مرمتی به دلیل آنکه به مرور انجام می‌شود بالطبع حتی امکان تخریب تدریجی و ایجاد مشکل نیز برای این موارد وجود دارد.

انتخاب حیوان خانگی اهمیت زیادی دارد، چرا که در صورت انتخاب گونه اشتباه برای نگهداری، آسیب جبران‌ناپذیری به محیط زیست، خود حیوان و سلامت اعضای خانه وارد می‌شود.

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به منظور ایجاد بستری جهت همکاری شتاب‌دهنده‌ها با پارک و تقویت و حمایت از تیم‌های استارتاپی و شرکت‌های نوپا اقدام به پذیرش شتاب‌دهنده‌ها می‌کند.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، از مخالفت دولت انگلیس با بازگرداندن تبعه ایرانی محبوس در زندان انگلیس انتقاد کرد و خواستار آزادی فوری وی شد.