پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: سه شهر (بایگ از استان خراسان رضوی در رشته ابریشم‌کشی، بافق از استان کرمان در رشته حصیربافی و فیروزه از استان خراسان رضوی در رشته تراش فیروزه) و یک روستا (بسک از استان خراسان رضوی در رشته ابریشم کشی) ثبت ملی شد.

طبق رأی وحدت رویه هیئت عمومی دیوان عالی کشور، تقاضای تخفیف مجازات در اجرای ماده 442 قانون آئین دادرسی کیفری، در صورتی قابل رسیدگی است که شاکی در مهلت قانونی اعتراض نکرده باشد.

رئیس قوه قضائیه در نشست مشترک با مسئولان سازمان تأمین اجتماعی پرسید: آیا این یک ایراد و اشکال نیست که پرونده‌های تخلف یا جرم زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی مقدمتاً با ورود دستگاه‌های نظارتی در دادگستری گشوده می‌شود؟

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص زمین به سرمایه‌گذار پتروشیمی میانکاله گفت: در بسیاری از موارد بدون تأیید اصالت سرمایه‌گذار، واگذاری زمین انجام می‌شود که باید درخصوص این "ضد و بندها" شفاف‌سازی شود.

مدیرکل کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: متقاضیان سرپرستی کودکان دارای شرایط پیگیری درمان و یا دارای معلولیت در مراکز شبه خانواده بهزیستی علاوه بر سامانه فرزندخواندگی، می‌توانند در سامانه پیامکی 3000012311 ثبت اولیه اطلاعات را انجام دهند.

سازمان وظیفه عمومی در اطلاعیه ای اعلام کرد: تمام مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ مرداد ماه سال 1401 باید در محل و مراکز مندرج در برگ معرفی نامه حضور یابند.

دانش آموزان ایرانی در المپیاد جهانی شیمی رتبه پنجم جهان را کسب کردند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از ارائه حدود 195 هزار خدمت پزشکی و درمانی از سوی هیئت پزشکی این مرکز به حجاج ایرانی در کشور عربستان و در ایام حج امسال خبر داد.

مرد جوانی که سودای مهاجرت در سر داشت، به دست قاچاقچیان بی‌رحم افتاد و یک هفته هدف ضرب و جرح شدید قرار گرفت.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

همزمان با عید سعید غدیر خم، مدیر طرح هم‌نمک مؤسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) از طبخ و توزیع 7500 وعده غذای گرم میان نیازمندان استان تهران و البرز در قالب اطعام علوی خبر داد.

استانداری تهران خبر اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان تهران را تکذیب کرد.

رئیس سازمان بهزیستی از واگذاری 16 هزار واحد مسکونی از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم به مددجویان این سازمان خبر داد.

سال 1400 مدارس خاص سهم 85 درصدی رتبه‌های برتر کنکور را کسب کردند؛ آیا این عدالت آموزشی است که سهم مدارس خاص 85 درصد و سهم مدارس دولتی عادی 15 درصد باشد؟! در این مطلب به بررسی نقدهای وارده به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخته‌ایم.

مادر 50 ساله در خانه خود در غرب تهران توسط همسرش به قتل رسید و جسد مثله شده وی توسط فرزندش در حمام کشف شد.

شیوع کووید در کانادا موجب شده است تا استقبال از آموزش دانش‌آموزان در فضای باز افزایش یابد، روشی که به بهبود یادگیری هم کمک بسزایی می‌کند.