پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

مارها نقش مهمی در درمان انواع بیماری‌ها از جمله سرطان دارند و سالانه جان هزاران نفر از ساکنین جهان را نجات می‌دهند.

کتاب فارسی دوره متوسطه اول را ورق بزنید و حوصله دانش‌آموز در این سن را مدنظر بگیرید، آیا آنها حوصله و توانایی مطالعه این متن‌های طولانی را دارند؟

طبق توافقنامه‌ای که جزئیات آن توسط ناسا اعلام شد، فضانوردان روسی از پاییز امسال توسط "اسپیس‌ایکس" به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) سفر خواهند کرد.

اختتامیه اولین مرحله نذر امام رضا (ع) که با آزادی 110 بانوی بدهکار در جرائم غیرعمد همراه بود، با حضور نمایندگان ستاد دیه و سازمان زندان‌ها در حرم مطهر رضوی برپا شد.

دانشمندان چینی ژنوم انسان 14000 ساله را توالی‌یابی کردند که مربوط به اواخر "پلیستوسن" در جنوب غربی چین بوده است.

تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در 28 استان کشور افزایش داشته و در هفته سوم تیرماه، تعداد موارد فوتی با تست مثبت کرونا، نسبت به هفته قبل 2 برابر شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در آینده نزدیک بنا داریم طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی ایرانیان را در کلانشهرها اجرایی کنیم و به‌زودی فاز نخست آن عملیاتی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در طول 14 ماه گذشته مبلغ 32 هزار و 700 میلیارد تومان بدون صدور حکم و در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرا، رد مال به دولت و بیت‌المال داشتیم.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با اشاره به برنامه خرید کالاهای مورد نیاز شهرداری از طریق بورس کالا و صرفه‌جویی‌هایی که حاصل می‌شود، گفت: این اقدام، باعث حذف واسطه‌ها از مسیر خریدهای شهرداری و همچنین تسریع در تأمین و تحویل کالاها شده است.

ناسا علاوه بر انتشار 5 تصویری که توسط تلسکوپ فضایی "جیمز وب" گرفته شده است، به تازگی تصاویر جدید و زیبایی را از سیاره مشتری منتشر کرد.

رئیس قوه قضائیه با تأکید ویژه بر صرفه‌جویی و کاهش سفرهای خارجی، کارگروه ویژه برای تصمیم‌گیری در مورد مأموریت کارکنان به خارج از کشور با توجه به وظایف دستگاه قضائی را تعیین کرد.

وزیر بهداشت با اعلام اینکه در شروع موج هفتم کرونا در کشور هستیم، گفت: شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری بیماران در بیمارستان‌ها هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه گزارش اولیه کاهش حجم کتاب‌های درسی تا 10 روز آینده ارائه می‌شود، گفت: در کل دنیا 5 درصد مدارس ابتدایی و در ایران 13 درصد، غیردولتی هستند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه از حمایت جاوید رحمان، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران از حکم غیرقانونی دادگاه سوئد علیه حمید نوری انتقاد کرد.

عضو هیئت علمی دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به این سؤال پاسخ می‌دهد که در چه صورتی می توان به سگ‌های ولگرد غذا داد.