پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

مجازی‌شدن آموزش دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی آثار منفی بر مهارت‌های نوشتاری، نگارشی و خواندن محصلان به‌ویژه در دوره ابتدایی داشته است؛ هرچند پیش از این هم مشکلات آموزش زبان فارسی در آزمون پرلز مشهود بود.

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: افزایش قابل توجه احساس امنیت در بین مردم، مبین اقدامات اقتداری پلیس در تامین امنیت جامعه است.

دادگاه سوئد که از آبان‌ماه 1398 و تحت تأثیر القائات گروهک تروریستی منافقین، حمید نوری را بازداشت و بعد محاکمه کرد، بالاترین مجازات قانون قضائی این کشور را علیه حمید نوری اعمال و او را به حبس ابد محکوم کرد.

یک استاد نجوم معتقد است اساساً هر تلسکوپی قادر است به ماشین زمان تبدیل شود اما هرچقدر که نقاط دوردست‌تری را با یک تلسکوپ، رصد کرده و مشاهده کنیم، در واقع زمان بیشتری طول کشیده تا نور از آن نقطه به ما برسد و در تلسکوپ جیمز وب این اتفاق را شاهد هستیم.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد کاربران موبایل 5G در چین تا پایان ماه می به 428 میلیون رسیده است و این کشور 1.7 میلیون ایستگاه پایه 5G راه‌اندازی کرده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزئیات اجرای طرح "دارویار" و وضعیت قیمت داروها پس از اجرای این طرح را تشریح کرد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به نیازهای امروز کشور و شرایط و تغییراتی که در جامعه صورت گرفته است، بر ضرورت ایجاد پایگاه جامع اطلاعات مرتبط با هویت اشخاص در سازمان ثبت احوال کشور تأکید کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اعلام جلوگیری از تعطیلی 450 واحد تولیدی در سال گذشته از سوی سازمان بازرسی گفت: بنگاه‌های اقتصادی محل زد و بند سیاسی نیست.

یک فعال حوزه استارت‌آپی از عرضه پلت‌فرمی که مشکل رزرو مسافران عرب زبان از مبدأ را مرتفع کرده است خبر داد و گفت: این اپلیکیشن یکی از بزرگ‌ترین مشکلات یعنی عدم درج قیمت و مشخص نبودن هزینه خدمات ایران برای گردشگران خارجی را حل کرده است.

رئیس سازمان سنجش با اشاره به اینکه کنکور 1402 بر اساس مقررات کنکور سال گذشته برگزار می‌شود، از اعلام تاریخ دقیق کنکور سال آینده پس از نشست شورای سنجش و پذیرش خبر داد.

نتایج بررسی‌های کمیته ارزیابی مسئولیت کشورها در تشدید بحران آب و هوایی نشان می‌دهد که ایالات متحده از طریق انتشار گازهای گلخانه‌ای بیش از 1.9 تریلیون دلار به اقتصاد سایر کشورها خسارت وارد کرده است.

مشهدمقدس به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد جذب گردشگران داخلی و خارجی به دلیل تنوع جاذبه‌ها یکی از مقاصد باجنبه‌های مختلف گردشگری است که اکنون در صادرات نامرئی ایران جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده است.

کیفرخواست میلاد حاتمی به اتهام فساد فی‌الارض از طریق اشاعه فساد به صورت گسترده و اخلال در نظام پولی و ارزی کشور، صادر و به شعبه 15 دادگاه عمومی و انقلاب تهران ارجاع شد.

وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح دارویار برای افزایش پوشش بیمه‌ای داروها گفت: هیچ تغییری در هزینه دارویی بیماران رخ نمی‌دهد.

فرصت ثبت‌نام بیمه تکمیلی فرهنگیان تا 31 تیر ماه جاری تمدید شد.