پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

پس از انجام مراحل کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی اومیکرون و ارسال مستندات و نتایج، وزارت بهداشت رسما مجوز تزریق عمومی این واکسن را صادر کرد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) توجه خاصی را به تامین اجتماعی داشتند، گفت: اگر کمیته امداد امام خمینی (ره) تشکیل نمی‌شد، امروزه ما شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور بودیم.

یک کارشناس آب و محیط زیست گفت: وزارت نیرو باید در فصل پاییز حدود 700 میلیون مترمکعب از آب سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه را رهاسازی کند و اگر این برنامه اجرا شود می‌توان امیدوار بود که دریاچه از احتضار کامل در زمستان پیشرو، نجات پیدا کند.

نخستین جلسه جابجایی و فروش ساختمان زندانهای استانهای البرز و تهران عصر سه شنبه 21 تیرماه جاری در وزارت دادگستری برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به حدنگاری 90 درصد از اراضی ملی در این استان گفت: اقدامات در حوزه کاداستر باید منتهی به صدور سند تک‌برگ شود.

یک کارشناس نجوم گفت: تصاویر جدید "جیمز وب" این امکان را برای ما فراهم می‌کند تا کهکشان‌های نخستین عالم در در زمان شکل‌گیری‌شان حدود 100 یا 200 و یا 300 میلیون سال از مهبانگ (بیگ‌بنگ) (13.5 میلیارد سال پیش) را تصویربرداری کنیم.

در حالیکه "سگ‌ها" در 99 درصد موارد، عامل انتقال بیماری کشنده "هاری" به انسان هستند و مرگ ناشی از هاری بر اثر گازگرفتگی سگ‌ها در کشور در سالهای گذشته کمتر از 10 مرگ در سال بوده اما این آمار در 1400 به 16 نفر رسیده و به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است

مسئول ثبت ملی آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی خراسان رضوی گفت: چندین مجموعه سنگ‌نگاره‌های باستانی در ارتفاعات جنوب شهر مشهد کشف شد.

در بازدید مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان از محور گردشگری کوته‌کومه به لاتون 5 گورستان و یک آبشار تاریخی مورد شناسایی قرار گرفت.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران از راه‌اندازی سامانه مجازی ارتباط با خانواده معظم شهداء در فراجا خبر داد.

در جریان حضور رئیس قوه قضائیه در دافوس ارتش، آخرین توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل قدرت پهپادی، اشراف اطلاعاتی، خودکفایی، آمادگی‌های عملیاتی و حضور مقتدرانه در مرز‌ها کشورمان رونمایی شد.

یک زن جوان در خانه خود و با حضور اعضای خانواده‌اش به قتل رسید.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیاز است بعد مدرسه‌ای سند تحول تنظیم شود، درباره طولانی شدن ترمیم سند تحول بنیادین توضیحاتی داد.

کارگر 21 ساله‌ای از یک برج نیمه‌کاره در غرب تهران به دلایل نامشخص سقوط کرد و به کام مرگ فرو رفت.

با مفقود شدن مشکوک دختر مسافر در ترمینال جنوب تهران، تلاش‌ها برای پیدا شدن وی آغاز شده است.

معاون اول قوه قضائیه با تأکید بر پیگیری اجرای سند تحول قوه قضائیه در تمام سطوح گفت: تا 2 هفته آینده پیش‌نویس برنامه عملیاتی برای اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در سال‌روز بزرگداشت هفتم تیر تدوین می‌شود.