پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

بخشدار کن با اشاره به آغاز به کار سومین دوره جشنواره شاتوت سولقان گفت: "شاتوت" در روستای سولقان ثبت ملی شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه بر عزم جدی برای افزایش سهم مترو در جابجایی مسافر و در نتیجه صرفه‌جویی در مصرف سوخت در کلا‌شهر تهران تاکید کرد.

نمایشگاه "هیروگلیف: بازگشایی قفل مصر باستان" به مناسبت گرامی‌داشت دویستمین سالگرد رمزگشایی "هیروگلیف‌های مصری" توسط یک محقق فرانسوی برگزار خواهد شد.

معاون اول قوه قضائیه در نشست ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: رسیدگی تخصصی به پرونده‌های مربوط به مناطق آزاد در دستور کار قرار می‌گیرد.

وزیر دادگستری گفت: بر اساس تفاهم‌نامه مشترک همکاری مجلس و قوه قضائیه کارگروه‌های مرکزی و استانی ارتقای سطح همکاری‌ها و تعامل بیشتر قوا با حضور رؤسای دادگستری استان‌ها و نمایندگان مجلس تشکیل می‌شود.

فرمانده کل انتظامی کشور بر لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های روز به منظور توسعه اشراف اطلاعاتی و پیشگیری از جرائم تاکید کرد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه دستورالعمل میانجی‌گری و داوری در قوه قضائیه در مرحله تدوین است، گفت: از اساتید بسیجی می‌خواهیم که دستگاه قضائی را در راستای تکمیل این دستورالعمل یاری برسانند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: قانو‌ن‌گریزی وزارت نیرو باعث شد تا مجلس از طرح های انتقال آب تحقیق و تفحص کند.

عضو هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران با بیان اینکه نرخ خدمات هتل‌ها هر ساله توسط وزارت میراث فرهنگی قیمت‌گذاری می‌شود، گفت: شاهد هستیم که در طول چند سال اخیر همواره این افزایش قیمت اعمال شده، بسیار کمتر از نرخ تورم حاکم بر جامعه بوده است.

شعب ویژه رسیدگی به دعاوی مرتبط با شرکت‌های دانش‌بنیان از امروز در مجتمع قضائی تخصصی رسیدگی به دعاوی تجاری و شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز به‌کار کرد.

شهردار منطقه 5 از پاک‌سازی دره فرحزاد از تردد معتادان خبر داد و گفت: اکنون دره فرحزاد از یک دره ناامن، به دره‌ای امن تبدیل شده و بسیار متفاوت از 6 ماه گذشته است.

سازمان زیباسازی شهر تهران همزمان با فرا رسیدن عید غدیر شهر را آذین‌بندی می‌کند.

رئیس مرکز تحقیقات گوش، حلق، بینی، سر و گردن اعلام کرد: بیش از 14 هزار عمل کاشت حلزون شنوایی طی 30 سال گذشته انجام شده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: سال گذشته 30 هزار پرونده مرتبط با قصور پزشکی رسیدگی شده که 50 درصد آنها تبرئه و 50 درصد تایید شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: اجباری به انجام واکسیناسیون و کارت واکسیناسیون به عنوان پیش‌شرط ثبت‌نام دانش‌آموزان وجود ندارد.

یک مرد جوان به دلیل اختلافات شخصی توسط هم‌خانه خود هدف ضربات مهلک چاقو قرار گرفت و به قتل رسید.