پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

عضو شورای شهر تهران با اشاره به پروژه شکست‌خورده سنگ‌فرش کردن خیابان 17 شهریور در زمان مدیریت شهری وقت گفت: این محدوده پس از سال‌ها مجددا بر روی خودروها بازگشایی شده است.

مهاجرت دانشجویان و نخبگان کشور به واسطه تحریک و فعالیت‌های پیدا و پنهان برخی از اساتید، بالاترین سطح و حد خیانتی است که یک استاد دانشگاه می‌تواند در حق ارزشمندترین سرمایه‌های انسانی کشور انجام دهد.

"راجا", پیرترین ببر در اسارت جهان در حالی که 25 سال و 10 ماه داشت, در گذشت.

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که صید، شکار و جنگل‌زدایی اصلی‌ترین عواملی انقراض در آینده هستند که بیش از یک میلیون گونه گیاهی و جانوری را به سمت نابودی برده‌اند.

ناسا بالاخره از نخستین تصویر تمام رنگی تلسکوپ فضایی جیمز وب رونمایی کرد. این تصویر مربوط به خوشه کهکشانی SMACS 0723 است. جیمز وب که یک سازه 10 میلیارد دلاری است در روز کریسمس برای کاوش در فضا و به عنوان جایگزین تلسکوپ فضایی هابل پرتاب شده است.

عدم دانش نسبت به سواد رسانه‌ای در میان نخبگان رسانه موجب شده تا مخاطب نتواند هویت ارسال‌کنندگان پیام، محتوای پیام، تاکتیک‌ها و اهداف پیام را درک کند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازداشت شهردار منطقه 15 و شهردار ناحیه این منطقه گفت: متاسفانه چنین تصمیماتی باعث می‌شود که کارآمدی، شجاعت و جسارت را از مدیران شهری بگیریم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: باید در تسریع صدور پروانه‌های ساختمانی توجه ویژه‌ای به نماهای ساختمانی شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه توصیه در پرونده و دریافت رشوه، گلوگاه‌های فساد در دستگاه قضا هستند، گفت: نظارت بر عملکرد دادستان‌ها انجام می‌شود و اگر دادستان یا قاضی دچار تخلف شوند، برای محاکمه به دادسرای انتظامی قضات معرفی می‌شوند.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: شهروندانی که قادر به پرداخت جریمه خودرو خود نیستند، در طرح عیدانه می‌توانند به صورت تقسیط جریمه خود را پرداخت کنند.

سارق 17 ساله‌ای که هنگام سرقت، کتف راننده خودرو 206 را مجروح کرده بود، دستگیر شد.

در حالیکه از هفته‌های گذشته مانور گسترده‌ای برای برگزاری نشست منطقه‌ای مقابله با گرد و غبار به میزبانی ایران شده و از رسانه‌ها خواسته شده بود تا این دستاورد را بازتاب دهند, همزمان با آغاز این رویداد مهم در اقدامی قابل‌تامل از حضور خبرنگاران ممانعت شد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حادثه تلخ سقوط یک کودک در منطقه 15 واکنش نشان داد.

دبیر ستاد حقوق بشر در نامه‌ای خطاب به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، خواستار پاسخگو کردن دولت سوئد برای بازداشت و محاکمه غیرقانونی و نقض فاحش حقوق بشر حمید نوری، آزادی فوری و جبران خسارات معنوی و مادی وارده به او شد.

قتل اخیر سردفتر بروجردی که قربانی اختلاف ملکی دو برادر شد، ابزار نفرت پراکنی جمعی از سردفتران انحصار‌طلب علیه تعدادی از همکاران و برخی رسانه‌ها شد برای انتقام از مردم در موضوع عدم الزام به تنظیم سند خورو در دفاتر و اجرای قانون تسهیل صدور مجوزها!

"قلعه سر‌یزد" از بزرگ‌ترین و زیبا‌ترین قلعه‌های دفاعی مربوط به دوران ساسانیان است که چندان کاربری نظامی نداشته و بیشتر در حکم گاو‌صندوقی برای اموال مردم در برابر هجوم دشمنان و همچنین به عنوان ذخیره‌سازی غلات و مواد غذایی استفاده می کردند.