پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

اجتماعی خبرگزاری تسنیم

تعداد بیماران سرپایی شناسایی شده در کشور در هفته دوم تیرماه افزایش بسیار چشمگیری داشته و تعداد بیماران بستری شده با تست مثبت کرونا در 16 استان با افزایش بارز و در 7 استان با افزایش مختصر همراه بوده است.

با تلاش محیط‌بانان حفاظت محیط زیست شهرستان املش و نصب دوربین تله‌ای از یک فرد پلنگ نر در استان گیلان تصویربرداری شد.

کشورهای توسعه‌یافته قوانین بسیار سختی درباره سگ‌گردانی وضع کرده و معمولاً هیچ سگ بدون صاحب واکسینه‌نشده‌ای وجود ندارد و سگ‌های ولگرد بلافاصله زنده‌گیری, واکسینه, عقیم و واگذاری می‌شوند اما در کشورمان قانون خاصی برای سگ‌گردانی و اعمال محدودیت نداریم!

یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به طراحی سامانه هوشمند پایش و مشاوره مزارع کشاورزی با عنوان «جالیزان» شده است.

معاون میراث فرهنگی مراتب ثبت ملی هشت اثر فرهنگی ناملموس را به استاندار تهران ابلاغ کرد.

توله شیری که در دی ماه سال گذشته در مرز سردشت از قاچاقچیان کشف شده بود، سرانجام به باغ‌وحش ارومیه منتقل شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره ممنوعیت ثبت‌نام فرزندان مسئولان آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی گفت: قانونی مبنی بر ممنوعیت ثبت‌نام فرزندان مسئولان در مدارس غیردولتی نداریم.

مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک از استقبال گسترده خیرین جهت ذبح دام زنده و نذر قربانی در این مجموعه خبر داد و گفت: در روز عید قربان امسال، یک هزار رأس گوسفند از سوی خیرین و نیکوکاران برای مددجویان آسایشگاه کهریزک ذبح شده است.

تیم تحقیقاتی دانشگاه Montclair در حال ایجاد برنامه‌های آموزشی علوم کامپیوتر با کمک مالی بیش از یک میلیون دلاری در مدارس شمال نیوجرسی است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از وقوع حادثه آتش‌سوزس در بیمارستان حضرت رسول اکرم تهران خبر داد.

سازمان زیباسازی شهر تهران، صعود تیم ملی والیبال کشورمان به جمع هشت تیم برتر لیگ ملت‌های والیبال را تبریک گفت.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت اعلام کرد: خط 6 سامانه 190 را به سؤالات، پیشنهادات و شکایت مردم به طرح جوانی جمعیت اختصاص دادیم.

وکیل قربانیان و شکات پرونده "کیوان امام‌وری" که به جرم افساد فی‌الارض با تجاوز به چند دختر به اعدام محکوم شده است، جزئیات این پرونده را تشریح کرد.

پیش از این، ماهواره‌های "امید، رصد و نوید" با پرتابگرهای ایرانی به فضا و مدار لئو پرتاب شدند و با موفقیت در مدار قرار گرفتند اما بدلایل مختلف، عمر مداری کوتاهی داشتند! تثبیت در این لایه نیازمند پرتاب ماهواره‌ای عملیاتی با عمر مداری بالای 3 سال است.

متخصص بیماری‌های عفونی ضمن تشریح راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو، اصول بهداشتی ذبح دام را تشریح کرد.