یک‌شنبه 15 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

آیت‌آلله دیرباز گفت: در 15 خرداد سال 42 وقتی مسئله کاپیتولاسیون مطرح شد، امام خمینی (ره) در راه دفاع از عزت ملت و جلوگیری از خدشه دار شدن عزت و حرمت مردم ایران، اعتراض کردند و در ادامه قیام 15 خرداد شکل گرفت.

دشمن در حال حاضر به دنبال سرمایه گذاری بر روی تقابل مردم با نظام اسلامی است لذا نقش خواص در حال حاضر جهاد تبیین است.

کاروان خدام حرم مطهر رضوی به همراه پرچم مضجع آقا علی بن موسی الرضا (ع) درقالب کاروان زیرسایه خورشید وارد مازندران شدند.

خدام آستان قدس رضوی که به مناسبت دهه کرامت در یزد به‌سر می‌برند، در منزل آزاده سرافراز و جانباز 50 درصد و مدرس نهج‌البلاغه حضور یافته و مدال افتخار آستان قدس را به وی اهدا کردند.

حجت الاسلام روحانی گفت: گرچه در شرایط فعلی مردم با رنج و درد و مشکلات زندگی را می گذرانند و کمر آنها زیر گرانی خم شده اما اینها مسائلی نیست که به انسانیت ما مرتبط باشد، نباید انسانیت، سربلندی و عزت را فدایی شکم کنیم

حجت‌الاسلام مسعود عالی گفت: بزرگترین هنر امام خمینی (ره) این بود که شیعه را از ولایت فردی به ولایت اجتماعی ارتقا داد و به آخرین مرحله قبل از ظهور امام زمان (عج) رساند.

قیام 15 خرداد که در پی دستگیری امام خمینی (ره) در 13 خرداد 1342 رخ داد و به دنبال آن، کشتار رژیم شاهنشاهی در خیابان‌های تهران و سراسر کشور به وقوع پیوست در حقیقت بسترساز و منشا انقلاب اسلامی در بهمن 1357 خورشیدی بود و نخستین جرقه‌های سرنگونی رژیم شاهنشاهی را رقم زد.

استاندار تهران گفت: چشم دوختن به غرب اشتباه بزرگی بود که فرصت‌های بی‌شماری از کشور را هدر داد، اعتماد به تحقق وعده الهی به این معناست که نباید به وعده غرب و آمریکا اعتماد داشت و عمر کشور را پای مذاکرات تلف کرد.

تیم ملی والیبال کشورمان در راه رسیدن به برازیلیا به دلیل تاخیر چند ساعته پرواز ترکیش از پرواز سوم خود جا ماند.

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به فعالیت سامانه بارشی در 10 استان و احتمال آب‌گرفتگی و سیلاب از کاهش محسوس دما در استان‌های ساحلی دریای خزر خبر داد.

نماینده نیشابور در مجلس در تذکری به رئیس‌جمهور خواستار عرضه اقلام اساسی مورد نیاز در سبد غذایی خانوار به جای پرداخت یارانه نقدی به افراد مشمول شد.

زمین لرزه 3.9 ریشتری مرز بین استان‌های کرمانشاه و ایلام را لرزاند.

حمله تروریست‌های داعشی به منطقه «العباره» در استان دیالی در عراق، 5 کشته و 6 مجروح برجای گذاشت.

تیراندازی های جمعی که این روزها در آمریکا سرعت چشمگیری یافته است، باز هم در یک میهمانی شبانه جان یک نفر را گرفت و هشت نفر دیگر را مجروح کرد.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به تلاش های دشمنان علیه ملت ایران گفت: امروز 160 شبکه فارسی زبان به همراه 3000 شبکه دیگر برای تخریب اسلام و انقلاب امام فعالیت می‌کنند.

منابع آمریکایی در گزارشی اعلام کردند پس از آن که یک هواپیمای خصوصی وارد حریم هوایی ممنوعه در نزدیکی محل اقامت رئیس جمهور آمریکا شد، خانواده بایدن به مکان امن منتقل شده اند.