سه‌شنبه 10 مهر 1403

زلزله صالح‌آباد تا لغو مسابقات موتورسواری بدلیل کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زلزله صالح‌آباد تا لغو مسابقات موتورسواری بدلیل کرونا

ایلام - ایرنا - استان ایلام در بازه زمانی دهم تا شانزدهم خردادماه رویدادهای مختلفی را پشت سر گذاشت که وقوع زلزله در بخش صالح‌آباد شهرستان مهران و آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در برخی نقاط استان از این موارد است.

وقوع زلزله پنج ریشتری و پس لرزه های بعد از آن در بخش صالح آباد، آتش سوزی در برخی عرصه های کشاورزی و طبیعی از جمله باغات شهرستان ایوان، برگزاری آیین های ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت پانزده خرداد، تلاش برای تسریع در راه اندازی بزرگراه نجف - زال تودیع و معارفه مدیران کل جدید و قدیم امور مالیاتی با حضور معاون این سازمان، لغو بازی های موتورسواری از جمله رویدادهای استان ایلام در هفته گذشته بود.

زلزله پنج ریشتری صالح آباد مهران را لرزاند

زلزله ای به بزرگی پنج ریشتر لحظاتی پیش صالح آباد از توابع شهرستان مرزی مهران را لرزاند.

به گزارش روز چهارشنبه مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 12 و 46 دقیقه و 52 ثانیه به وقوع پیوسته است.

این زلزله در عرض جغرافیایی 33.524 و طول جغرافیایی 45.997 به وقوع پیوسته است.

زیرساخت های منطقه زلزله زده صالح آباد آسیب ندیده است

بخشدار صالح آباد شهرستان مهران گفت: زیرساخت های این بخش در مناطق روستایی و شهری در وقوع زلزله آسیب ندیده است.

جعفر چراغی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به تماس های گرفته شده با دهیاران روستاهای تابعه بخش صالح آباد زیرساخت های آب، برق، تلفن و مخابرات این بخش قطع نشده و شبکه های توزیع همچنان در مدار فعالیت قرار دارند.

گروه های ارزیاب به منطقه زلزله زده صالح آباد اعزام شدند

فرماندار مهران گفت: گروه های ارزیاب به منطقه زلزله زده صالح آباد از توابع این شهرستان اعزام شده اند تا شرایط منطقه را پس از وقوع این حادثه طبیعی بررسی کنند.

اسد قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هنوز هیچ خسارت مالی یا جانی به علت وقوع زلزله در بخش صالح آباد از سوی بخشداری و دهیاری های این بخش گزارش نشده است.

معاون بهداشتی ایلام: زلزله زدگان مراقب کرونا و عقرب گزیدگی باشند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: زلزله زدگان بخش صالح آباد شهرستان مهران نسبت به خطر ابتلا به کرونا و همچنین عقرب گزیدگی هوشیار باشند.

دکتر جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وقوع زمین لرزه در صالح آباد، مردم این بخش و همچنین برخی شهرستان های مجاور از جمله ایلام را مجبور به خارج شدن از منزل کرده است اما این ترس نباید موجب عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شود.

بزرگداشت ارتحال امام راحل به صورت مجازی در ایلام

همزمان با فرارسیدن 14 خردادماه و سی و یکمین سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و با توجه به شیوع ویروس کرونا بزرگداشت رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به صورت مجازی در ایلام برگزار می‌شود.

به همین مناسبت گروه مراسم مجازی بزرگداشت ارتحال امام راحل در شبکه های اجتماعی ایلام تشکیل شده است و اعضا عشق و ارادت خود را به امام راحل ابراز می کنند.

33 هکتار از اراضی و باغات ایوان در آتش سوخت

فرمانده انتظامی ایوان گفت: 33 هکتار از مزارع، مراتع و باغات میوه در این شهرستان در آتش سوخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سرهنگ سعید عالی پور اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر تماس های مردمی در خصوص آتش سوزی مزارع در منطقه میان از توابع بخش زرنه ماموران انتظامی بلافاصله جهت بررسی به محل اعزام شدند.

عامل آتش سوزی تنگ قیر چرداول شناسایی شد

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چرداول با بیان اینکه آتش سوزی منطقه تنگ قیر این شهرستان مهار شد، گفت: عامل این آتش سوزی شناسایی و توسط عوامل انتظامی دستگیر شد.

مسلم دژم خو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عصر روز سه شنبه گزارشی مبنی بر آتش سوزی در منطقه تفریحی تنگ قیر حدفاصل بین 2 استان ایلام و کرمانشاه دریافت شد که در سریع ترین زمان تمامی نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

رایزنی استاندار ایلام برای اجرایی کردن آزادراه پل زال - نجف اشرف

استاندار ایلام با جمعی از مدیران سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و بانک های عامل برای اجرایی کردن روند احداث آزادراه پل زال - چیلات - نجف اشرف رایزنی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در نشست مشترک با رئیس دیوان محاسبات کشور، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیران عامل بانک های ملی، ملت، پارسیان و سپه و برخی از مدیران استان در ارتباط با تفاهم نامه های پروژه مهم آزادراه پل زال - چیلات - نجف اشرف بحث و گفت وگو کرد.

مسابقات موتورسواری ایلام لغو شد

مسوول روابط عمومی ورزش و جوانان ایلام گفت: مسابقات موتورسواری که قرار بود صبح امروز در بام ایلام برگزار شود بدلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی تماشاگران لغو شد.

سعید خسروی نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقه بزرگ موتور سنگین حرکات نمایشی قرار بود صبح امروز برای اولین بار با حضور 17 استان در بام ایلام برگزار شود.

دولت ماهانه 270 هزار میلیارد ریال برای حقوق کارکنان پرداخت می‌کند

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور گفت: دولت ماهانه 270 هزار میلیارد ریال برای حقوق و مزایای کارکنان کشوری و لشگری پرداخت می‌کند این درحالیست که ماهانه تنها حدود 110 تا 120 هزار میلیارد ریال مالیات در کشور وصول می‌شود.

نادر جنتی روز سه‌شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید امور مالیاتی استان ایلام اظهار داشت: کاهش درآمدهای نفتی در کنار مشکلاتی که برای کشور ایجاد کرده است می‌تواند به محرک و انگیزه‌ای برای شکوفایی سایر بخش‌ها تبدیل شود.

ایلام چهارمین استان عقرب گزیدگی در کشور

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سالانه 2 هزار مورد عقرب گزیدگی در ایلام ثبت می شود و این استان چهارمین استان دارای بالاترین آمار عقرب گزیدگی در کشور است.

دکتر جمیل صادقی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به زیست گونه های مختلف عقرب، بخصوص عقرب گادیم که خطرناکترین و سمی ترین عقرب ایران در استان ایلام، باید برای مقابله با آن توصیه های بهداشتی ارائه شده از سوی مراکز بهداشتی رعایت شود.

فرماندار ایوان: مردم از برگزاری مراسم فاتحه خودداری کنند

فرماندار ایوان گفت: برگزاری هر گونه مراسم فاتحه درگذشتگان با توجه به عدم رعایت مردم این شهرستان، چاپ اعلامیه برای شرکت اقوام و آشنایان و احتمال انتشار بیشتر کرونا ممنوع است و در صورت برگزاری برخورد قانونی صورت می گیرد.

امیدعلی سبزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محدودیت برگزاری مراسم ها همچنان به قوت خود باقی است اما تعدادی از خانواده هایی که طی چهل روز گذشته عزیزانشان را به دلایل مختلف از دست داده اند بدون توجه به وضعیت موجود و هشدارها مراسمات را در سطح وسیعی برگزار می کنند بطوریکه روز گذشته مقرر شده بود 12 مراسم یادبود در آرامستان حاجی حاضر ایوان برگزار شود.

بهترین راه تکمیل پروژه های نیمه تمام واگذاری آنها به بخش خصوصی است

استاندار ایلام با بیان اینکه بهترین راه سریعتر انجام پروژه ها واگذاری به آن ها به بخش خصوصی و بنیادها است، گفت: بخش خصوصی در ازای سرمایه گذاری برای اجرا مدتی طبق تفاهم نامه بهره بردار می شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست کمیته پالایش استان ایلام اظهار داشت: در بحث سامانه گرمسیری بخشی از کار انجام شده و برای اتمام و بهره برداری پروژه نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ سعید عالی پور روز یکشنبه اظهار کرد: با توجه به نوسانات قیمت خودرو و احتکار خودرو های صفرکیلومتر توسط افراد سودجو، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس و سربازان گمنان امام زمان (عج) شهرستان قرار گرفت.

کرونا خرید اینترنتی در ایلام را 10 برابر افزایش داد

مدیرکل پست ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون خرید اینترنتی در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 برابر افزایش یافته است.

هدایت فیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پویش «در خانه بمانیم و اینترنتی خرید کنیم» در ایام شیوع کرونا در کشور اظهار داشت: با اجرای این پویش شاهد استقبال و همراهی خوب مردم ایلام از این پویش بودیم که نشان از رویکرد مردم به استفاده از خدمات غیرحضوری است.

آغاز فرآیند تکمیل اطلاعات متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: متقاضیانی که در مرحله اول و دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در این استان نسبت به ثبت نام اقدام نموده اند باید براساس برنامه زمانبندی با مراجعه به سایت tem.mrud.ir نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام نمایند.

علی اصغر کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: متقاضیان تایید شده مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن که به هر دلیل مدارک مورد نیاز را به اداره کل راه و شهرسازی تحویل نداده اند و یا در سامانه طرح اقدام ملی مسکن بارگذاری ننموده اند بعد از دریافت پیامک از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن می توانند با مراجعه به بخش «پیگیری درخواست» در سایت tem.mrud.ir نسبت به این امر اقدام نمایند.

استاندار ایلام: وضعیت کرونا در استان‌های همجوار نگران‌کننده است

استاندار ایلام با اشاره به وضعیت نگران‌کننده استان‌های خوزستان، لرستان و کرمانشاه از نظر تعداد افراد مبتلا به کرونا، گفت: لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به مراودات فراوان و تردد افراد به این استان‌ها ضروری است.

قاسم سلیمانی‌دشتکی شامگاه شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا از نیروی انتظامی خواست: نظارت بیشتری بر ترددها در مسیرهای ورودی به استان داشته باشد تا از ورود افراد مشکوک به استان جلوگیری شود.

حرکت خودجوش مردم در پاکسازی جنگل‌های سیروان از لورانتوس

فرماندار سیروان گفت: اهالی طبیعت‌دوست بخش کارزان این شهرستان در اقدامی خودجوش ارتفاعات منطقه جنگلی بانکول را از آفت نمیه‌انگلی لورانتوس (مخور) پاکسازی کردند.

جواد رحیمی‌مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این برنامه که روز گذشته (جمعه نهم خردادماه) اجرا شد 150 نفر از نیروهای مردمی و دولتی با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد حضور داشتند و حدود هزار هکتار از جنگل‌های منطقه پاکسازی شد.

آغاز ثبت درخواست مجوز برپایی موکب اربعین در ایلام

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام گفت: ثبت‌نام موکب‌های اربعین از 6 خرداد در سامانه موکب‌داران آغاز شده و تا 20 روز قبل از اربعین ادامه دارد.

محمد علوی فر روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: مطابق دستورالعمل کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی کشور، متقاضیان راه اندازی موکب در استان می توانند با مراجعه به سامانه موکب داران به آدرس الکترونیکی www.mokeb.trii.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

امام جمعه ایلام: 40 درصد مردم از آسیب دیدگان کرونا حمایت کردند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: 40 درصد مردم این استان در حمایت از اقشار خسارت دیده بر اثر بیماری کرونا مشارکت داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار روز شنبه در آیین آغاز توزیع کمک های نقدی مومنانه بین خانواده های نیازمند ایلام افزود: در این زمینه نگاه ها تنها مختص افراد خیر نبود و بسیاری از مردم با وجود عدم برخورداری از وضعیت رفاهی مطلوب ولی در این زمینه مشارکت داشتند.

خسارت 140 میلیارد ریالی کرونا به اهالی فرهنگ و هنر ایلام

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: کرونا 140 میلیارد ریال خسارت به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه این استان وارد کرده است.

عمران خودآموز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از شیوع کرونا فعالیت‌های فرهنگی، هنری جزو اولین فعالیت‌های عمومی و اجتماعی بودند که به دلیل وجه تجمعی بودن تعطیل و صنوف فرهنگی، هنری متحمل ضرر شدند.

وسایل بازی پارک‌های ایلام غیراستاندارد است

مدیرکل استاندارد ایلام با انتقاد از عدم همکاری شهرداری‌های استان و دیگر نهادهای متولی در خصوص استانداردسازی وسایل و تجهیزات شهربازی‌ها، گفت: هم اکنون 270 وسیله بازی کودکان در شهربازی‌های زیرمجموعه شهرداری‌ها وجود دارد که همه آنها غیراستاندارد هستند.

مهناز همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین مشکل وسایل تفریحی و بازی در زمینه استاندارد متوجه پارک‌های بازی شهرداری ها است به نوعی که می‌توان گفت همه این وسایل غیراستاندارد هستند.

هتاکان فضای مجازی در بدره دستگیر شدند

فرمانده انتظامی بدره از دستگیری چند نفر که با تشویش اذهان عمومی و توهین به مقدسات اسلامی در حال انحراف جوانان بودند خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سرهنگ امیر بازیار اظهار داشت: با رصد به موقع پلیس امنیت عمومی بدره در فضای مجازی مشخص شد که افرادی سود جو در حال انحراف جوانان به بی راه و تشویش اذهان عمومی و توهین به مقدسات اسلامی فعالیت دارند.

216 میلیارد تومان سهم واحدهای آسیب دیده از کرونا در ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: 216 میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای آسیب دیده از کرونا در این استان اختصاص یافته که ظرفیت مناسبی برای حمایت از این کسب و کارهاست.

حیدر نعمتی روز دوشنبه در نشست شیوه پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اظهار داشت: دولت 750 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای آسیب دیده از کرونا اختصاص داد که در مرحله اول 40 هزار میلیارد تومان با انتخاب هفت بانک و یک موسسه سهم استان ها مشخص شده است.

امکان دسترسی به اینترنت در 80 درصد روستاهای ایلام

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: ساکنان 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار این استان از خدمات اینترنتی بهره‌مند هستند.

عباس بیرامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان شامل بیش از 325 روستای بالای 20 خانوار استان است که هر سه مولفه ارتباطی از جمله تلفن ثابت، همراه اول و اینترنت را در اختیار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*