شنبه 14 مهر 1403

میانگین تاخیر پرواز‌های بازگشت حجاج به 84 دقیقه رسید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
میانگین تاخیر پرواز‌های بازگشت حجاج به 84 دقیقه رسید

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: میانگین تاخیر پرواز‌های بازگشت حجاج به دلیل عدم انجام اقدامات هندلینگ به 84 دقیقه رسید.

آقای حسام قربانعلی گفت: 53 هزار و 93 حجاج تا شب گذشته وارد کشور شده اند و روند بازگشت حجاج همچنان تا دوم مرداد ادامه دارد و بیشترین حجم بازگشت حجاج مربوط به فرودگاه امام خمینی است. اکنون حجاج فرودگاه‌های امام خمینی، یزد، ساری، اصفهان، زنجان، مشهد، رشت، ارومیه، بیرجند، شیراز، اردبیل و بوشهر به کشور منتقل شده اند.

به گفته سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، از امروز پرواز‌های تبریز، اهواز، بندرعباس، گرگان، زاهدان، چابهار و همدان پرواز خواهند داشت.

او می‌گوید: میانگین تاخیر پرواز‌های برگشت حجاج 84 دقیقه است که بخش عمده‌ای از این تاخیرات به دلیل خدمات فرودگاهی هندلینگ در فرودگاه مبدا کشور عربستان است و 20 دقیقه از تاخیر‌ها ناشی از نقص فنی در هواپیما‌ها است.

قربانعلی گفت: امروز عملیات برگشت پروزا‌های حجاج در قالب 20 پرواز از فرودگاه‌های مدینه و جده انجام می‌شود و پرواز به فرودگاه‌های تهران، مشهد، تبریز، بندرعباس انجام می‌شود که بیشترین پرواز از فرودگاه های جده و مدینه به فرودگاه بین المللی امام خمینی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی