جمعه 31 فروردین 1403

کمیسیون‌های تخصصی این هفته میزبان هشت عضو کابینه هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کمیسیون‌های تخصصی این هفته میزبان هشت عضو کابینه هستند

تهران - ایرنا - کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته میزبان وزیران ارتباطات و فناوری اطلاعات، دادگستری، نفت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان و آموزش هستند.

به گزارش ایرنا، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی این هفته از دوشنبه تا چهارشنبه این هفته تشکیل جلسه می‌دهند.

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس این هفته میزبان محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هستند. آذری جهرمی روز سه‌شنبه برای پاسخ به سوال 7 نماینده در کمیسیون صنایع و معادن حضور می‌یابد.

اعضای این کمیسیون روز دوشنبه موضوع درخواست اعمال ماده 234 قانون آیین‌نامه داخلی مجلس درباره عدم معرفی وزیر صنعت، معدن و تجارت در موعد مقرر قانونی به مجلس و لایحه مالیات بر درآمد و دارایی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد تجاری - صنعتی را بررسی خواهند کرد.

ارائه گزارش دبیر شورای مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی درباره عملکرد کاری در حوزه صنعت و همچنین بررسی طرح اصلاح نرخ ارز مبنای حقوق ورودی و لایحه حمایت از مالکیت صنعتی در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد.

آوایی در کمیسیون حقوقی

سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری روز دوشنبه برای پاسخگویی به سوالات 9 نماینده در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابد.

اعضای کمیسیون قضایی مجلس روز سه‌شنبه هم طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را بررسی می‌کنند. همچنین اعضای کمیته حقوق جزا و جرم شناسی به بررسی موضوع آسیب شناسی و اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی و کمیته حقوق خصوصی به بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را در هفته آینده بررسی می‌کنند.

وزیر نفت در کمیسیون عمران حضور می‌یابد

اعضای کمیسیون عمران مجلس، عملکرد وزارت نفت در روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای وزارت نفت را در جلسه روز سه‌شنبه با حضور بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت بررسی می‌کنند. این هفته همچنین مسائل و مشکلات حمل و نقل جاده‌ای با حضور معاونان وزارت راه و شهرسازی بررسی می‌شود.

شریعتمداری، امیر حاتمی و خاوازی در کمیسیون اجتماعی

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در جلسه این هفته عملکرد، مسائل و مشکلات مرتبط با وزارت تعاون را با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را بررسی می‌کنند.

سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی نیز برای پاسخ به سوالات نمایندگان در کمیسیون اجتماعی مجلس حضور می‌یابند.

بررسی نحوه اختصاص یک میلیارد یورو منابع صندوق توسعه ملی با حضور نمکی و بذرپاش

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مهرداد بذرپاش رییس دیوان محاسبات کل کشور برای بررسی نحوه تخصیص یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ارزی به بخش سلامت در کمیسیون بهداشت و درمان حضور می‌یابند.

اعضای کمیسیون بهداشت روز دوشنبه هم طرح جمعیت و تعالی خانواده را نیز بررسی می‌کنند.

طرح جهش تولید دانش‌بنیان روی میز کمیسیون آموزش و تحقیقات

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه رسیدگی به طرح جهش تولید دانش بنیان را در دستور کار این هفته خود دارند.

رسیدگی به شور دوم طرح اصلاح ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی و طرح الحاق به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی هم در دستور کار کارگروه آموزش و پرورش کمیسیون قرار دارد.

گزارش دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور در کمیسیون فرهنگی ارائه می‌شود

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، بررسی گزارش مرکز پژوهش‌ها در مورد اولویت‌های کمیسیون و گزارش کمیته فرهنگ، هنر، رسانه و فضای مجازی در مورد آخرین وضعیت طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی و ارائه گزارش دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی را در دستور کار روز دوشنبه خود دارند.

*س_برچسب‌ها_س*