شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - بالا آمدن سطح آب‌های زیرزمینی در شهر مرزی غلامان از توابع شهرستان راز و جرگلان که از حدود هفت ماه پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد، ساکنان این شهر خراسان شمالی را به ستوه آورده است.

تهران - ایرنا - وزیر نفت و معادن یمن گفت: محاصره این کشور و منع ورود نفتکش‌ها به بندر الحدیده از سوی نیروهای ائتلاف باعث شده است تا برای تهیه سوخت بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها با مشکل مواجه شویم و با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز فوری مراکز درمانی و آمبولانس‌ها به سوخت باید بندر الحدیده بر روی نفتکش‌ها بازگشایی شود.

شیراز - ایرنا - عضو هیات علمی دانشگاه شیراز معتقد است: مشکل اصلی اقتصاد ایران نه بحران‌هایی همچون کرونا که قوانین دست و پا گیر، نبود نظارت بر فعالیت‌های غیرمولد و حمایت نشدن از کسب و کارهای مولد اقتصادی است.

سمنان - ایرنا - معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: هدفگذاری برای عبور از دوره اوج بار مصرف در استان برای تابستان امسال 67 مگاوات صرفه‌جویی است.

تهران - ایرنا - دولت تاجیکستان برای کاستن از شیوع بیشتر کرونا، اپلیکیشنی را در قالب یک ربات - چت تعاملی کنترل شده توسط هوش مصنوعی برای خودارزیابی راه اندازی کرد.

قشم - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان قشم از دستگیری هشت سارق در 24 ساعت گذشته خبر داد

تهران - ایرنا - نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار نظارت جدی بر کار پیمانکاران شد.

کرمان - ایرنا - مشاور مدیرعامل و مدیر گروه روابط عمومی شرکت مس ایران گفت: امسال و همزمان با سال جهش تولید، جهش در حوزه فعالیت‌های ورزش حرفه‌ای و همگانی و به‌طور کلی در حوزه مسئولیت اجتماعی صنعت مس، در این شرکت پیگیری می‌شود.

شیراز - ایرنا - بر اساس برآوردهای نخستین بنیاد مسکن شهرستان خنج بیش از 50 واحد مسکونی دراین شهرستان با وقوع زمین لرزه 5.7 ریشتری آسیب دیدند.

شیراز_ایرنا_مسئول واحد بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی فسا لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا گفت: دفتر نقل و انتقال و خدمات خودرویی فسا (تعویض پلاک) و یک دفتر پیشخوان دولت به علت عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شرایط محیطی نامناسب بسته شدند.

تهران - ایرنا - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران گفت: ثبت‌نام در آزمون ورودی پایه دهم مدارس فرهنگ ویژه رشته ادبیات و علوم انسانی، دبیرستان‌ها و هنرستان‌های نمونه دولتی برای سال تحصیلی 1400-1399 آغاز شده است و دانش‌آموزان می‌توانند برحسب شرایط و علاقه‌مندی در این آزمون‌ها شرکت کنند.

همدان - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی همدان گفت: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی این استان در سال 1392 حدود 3/1 اسب بخار در هکتار بود که با افزایش قابل قبول تا پایان سال 98 به 86.1 اسب بخار در هکتار افزایش یافته است.

زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس مصوبه جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی استان نرخ حمل و نقل درون شهری استان افزایش یافت و این تغییرات از تیرماه اعمال می‌شود.

کرج - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: کسب و کارهای آسیب دیده بخش کشاورزی و تکمیل طرح های سرمایه گذاری نیمه تمام این بخش در سال جهش تولید در استان البرز مورد صیانت و حمایت قرار می گیرد.

یزد - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سرانه فضای آموزشی به همت 2 هزار خیر مدرسه‌ساز در یزد 8.3 متر مربع است درحالیکه میانگین این شاخص در کشور 5.3 مترمربع است.

تهران - ایرنا - بررسی آمار عملکرد تایرسازان حاکی از تولید 42 هزار و 453 تن انواع تایر و تیوب در دو ماه نخست امسال و رشد 18 درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.