شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون اول رییس جمهوری طی دستوری به وزیر کشور و رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: ضروری است در ستاد مدیریت بحران با هماهنگی استانداران برنامه ای جامع برای کاهش خسارات وارده به جنگل‌ها تهیه شود.

گچساران - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری باشت گفت: آتش سوزی جنگل و مراتع منطقه پیچاب در این شهرستان با تلاش نیروهای مردمی و مشارکت ستاد بحران مهار شده است.

تهران - ایرنا - مدیرکل بهداشت معاونت بهداد نیروی انتظامی بر ضرورت حسن اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی پیشگیری از کرونا در پادگان‌ها و مراکز آموزش نیروی انتظامی تاکید کرد و از استمرار غربالگری و پایش سلامت کارکنان وظیفه خبر داد.

سنندج - ایرنا - فرماندار سروآباد گفت: بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان که از سال گذشته در این شهرستان مستقر شده امسال بیش از 700 میلیارد ریال اعتبار در بخش‌های عمرانی و محرومیت زدایی هزینه می‌کند.

تهران - ایرنا - «أدهم اسماعیل» نماینده «سازمان بهداشت جهانی» در بغداد، نسبت به تکرار سناریو صحنه‌های قربانیان «ویروس کرونا» در ایتالیا و اسپانیا در عراق در اثر عدم پایبندی شهروندان این کشور به تدابیر و نکات بهداشتی مقابله با همه‌گیری این ویروس، هشدار داد.

تهران - ایرنا - تجربه تلخ ناهماهنگی و ضعف تعامل کشورهای عضو اتحادیه اروپا به‌اندازه‌ای در دوران شیوع کرونا آشکار شد که دولتمردان این کشورها را بر آن داشت برای مقابله با بحران‌های همه‌گیری آینده، به فکر چاره بوده و درخواست‌های خود را به گوش کمیسیون اروپا برسانند.

تهران - ایرنا - مشاور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که تلاش رژیم صهیونیستی برای ملحق کردن بخش هایی از کرانه باختری به سرزمین های اشغلی مرگ رویای تشکیل کشور مستقل فلسطینی و راه حل‌های مسالمت آمیز سیاسی است.

تهران - ایرنا - گزارش جدید بانک جهانی حاکی است: شیوع کرونا که با اخلال در زنجیره‌های جهانی و منطقه‌ای تامین کالا همراه بوده، در سراسر منطقه آسیای مرکزی و شرق اروپا احساس شده و انتظار می‌رود که اقتصادهای این مناطق در سال جاری میلادی کاهش شدیدی را تجربه کنند.

کرج - ایرنا - کارشناس کنترل ترافیک پلیس راه البرز از اجرای محدودیت ترافیکی در جاده کرج - چالوس خبر داد.

تهران - ایرنا - در ویدیویی تازه منتشر شده درباره خشونت پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان، پلیس یکی از ایالت‌های جنوبی آمریکا در درگیری با یک مرد سیاهپوست، پس از آنکه او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داد، جسد وی را در صندوق عقب خودرو رها کرد.

تهران - ایرنا - معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران از فعالیت 19 مرکز مدیریت و کنترل حوادث در کشور به منظور تحقق اهداف پیش‌بینی شده در مراحل چهارگانه مدیریت مخاطرات طبیعی خبر داد.

تهران - ایرنا - مشاور صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه کمک هزینه تحقیق و توسعه (گرنت) فرصت فوق العاده‌ای برای قابلیت‌های متراکم شده در دانشگاه‌های کشور است، گفت: صندوق نوآوری می‌تواند با پذیرش ریسک سرمایه‌گذاری و به صورت بلاعوض نیاز مالی دانشگاه‌ها را در قالب گرنت تامین کند.

تهران - ایرنا - معاون پژوهش و توسعه ارتباطات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری با تشریح رووند اجرای طرح ابر رایانه «سیمرغ»، گفت: قرار گرفتن در بین 100 ابررایانه قوی دنیا از جمله اهداف کمی بلندمدت این طرح است.

کرمانشاه - ایرنا - فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور گفت: در راستای استفاده بهینه از امکانات ملی از ظرفیت‌های ارتش برای توسعه اقتصادی استان کرمانشاه استفاده می‌کنیم.

اردبیل _ ایرنا _ معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: چهار کیلومتر از مسیر رودخانه‌های شهرستان خلخال لایروبی، ساماندهی و آزادسازی شد.

تهران - ایرنا - رییس جمهوری گفت: در مقایسه با همه کشورهایی که فشار تحریم را نداشتند و صرفا با مساله کرونا مواجه بودند تاب‌آوری ملت ایران امروز زبانزد است و در تاریخ ما ثبت خواهد شد.