شنبه 7 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: تا پایان امسال 64 کیلومتر آسفالت جاده‌های لرستان در قالب طرح ابرار به بهره‌برداری می‌رسد.

نوشهر - ایرنا - برداشت غیر مجاز شن و ماسه از بستر برخی رودخانه‌های غرب مازندران با وجود منع قانونی و برخی هشدارها از سوی دستگاه های مربوطه، همچنان تداوم دارد.

دهلی نو - ایرنا - نیروهای هندی و چینی بیش از یک ماه است که در نزدیکی دریاچه "پانگونگ تسو" واقع در شرق منطقه لاداخ، در مقابل یکدیگر صف آرایی کرده و هرکدام طرف مقابل را به تلاش برای تغییر وضعیت منطقه مورد اختلاف متهم کرده‌اند. اما گزارش‌های تازه حاکی از عقب نشینی این نیروها در برخی مناطق لاداخ است.

تهران - ایرنا - مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، زمان ثبت‌نام برخی آزمون‌های علوم پزشکی سال 1399 را روز شنبه 24 خرداد اعلام کرد.

چابهار - ایرنا - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چابهار گفت: 46 میلیارد تومان تسهیلات روستایی پارسال برای اجرای 467 طرح با اشتغال یکهزار و 226 نفر در این شهرستان پرداخت شده است.

اردبیل - ایرنا - با شروع فصل کوچ و استقرار عشایر در ییلاقات پشم‌چینی گوسفندان نیز در ارتفاعات سبلان آغاز شده است.

سمنان - ایرنا - حوزه هنری استان سمنان کتاب‌های «بوی سیب سرخ» مجموعه اشعار عاشورایی و «مشق عاشقی» مجموعه آثار تایپوگرافی و نقاشی عاشورایی منتشر کرد.

اردبیل - ایرنا - مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از گزارش یک مورد قطعی بیماری تب کریمه کنگو در استان خبر داد و گفت: با توجه به فصل شیوع این بیماری لازم است نظام مراقبت و گزارش‌دهی در سامانه بهداشتی درمانی تقویت شده و آموزش و اطلاع رسانی عمومی جهت شناساندن علائم، راههای انتقال و پیشگیری بیماری صورت گیرد.

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: بر اساس مصوبه شورای مسکن استان، خانه‌های اجاره‌ای و قیمت‌های خرید و فروش مسکن در استان با همکاری دستگاه‌های مختلف نرخ‌گذاری می‌شوند.

ساری - ایرنا - عضو کمیته تایید مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: مرگ مغزی هیچ فرقی با مرگ حتمی ندارد بر این اساس امکان برگشت به زندگی این افراد وجود ندارد.

تهران - ایرنا - نماینده مردم رشت خواستار ارائه گزارش‌های وزیران با استناد به سیاست‌های کلی نظام برنامه 5 ساله و قانون جاری به مجلس شورای اسلامی شد.

قزوین - ایرنا - تاکنون موردی از بیماری تب کنگو که از طریق تماس با خون و یا ترشحات و لاشه دام آلوده به انسان منتقل می شود، در استان قزوین مشاهده و گزارش نشده است.

تهران - ایرنا - نماینده منتخب گچساران خطاب به ریاست مجلس گفت: تاجگردون مظلومانه در مجلس بود، من داعیه بر ماندن و اصراری بر آن ندارم و کیفم را برمی‌دارم و از مجلس می‌روم اما شما هستید در درگاه قیامت و آخرت قرار دارید؛ شما وظیفه دارید قانون و آئین‌نامه را رعایت کنید.

ارومیه - ایرنا - فرماندار ارومیه با اشاره به اینکه در راستای رعایت حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد، گفت: دستگاه‌های دخیل حساسیت بیشتری در جانمایی سایت جدید پسماند ارومیه داشته باشند تا در آینده دچار مشکل مضاعف در این بخش نشویم.

گناوه - ایرنا - شهرداری بندر گناوه عملیات اجرایی احداث دهکده گردشگری خلیج فارس را در خیابان ساحلی این بندر آغاز کرد.

تهران - ایرنا - سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از حضور پنج دانشگاه برتر ایران در جدیدترین رتبه‌بندی کیو. اس (QS World University Rankings) خبر داد.