دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

مشهد - ایرنا - رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: در اجرای سیاست‌های دولت در طرح ملی تولید و عرضه مسکن، زمین مورد نیاز برای ساخت 15 هزار واحد مسکونی در این شهر تامین شد.

تهران - ایرنا - عربستان سعودی سه سال پس از تحریم گسترده علیه قطر و در حالی که پیشتر 13 شرط برای از سرگیری روابط با دوحه تعیین کرده بود خواسته های خود را کاهش داد.

قشم - ایرنا - سال 1398 سه مساله شامل سهمیه بندی بنزین، ورود تاکسی‌های اینترنتی و کرونا تاثیر مهمی بر معیشت تاکسی‌داران این شهرستان گذاشت به طوری که هنوز با عواقب آن دست به گریبان هستند.

دبیر شورای سلامت کیش، نظارت های حداکثری و ایجاد آرامش اقتصادی و اجتماعی را اصل شفافیت در اطلاع رسانی این شورا عنوان کرد و گفت: اطلاع رسانی به هنگام و صادقانه می‌تواند تاثیر مثبتی در کنترل شایعه‌ها و اخبار جعلی در سطح جزیره کیش داشته باشد.

تهران - ایرنا - روزنامه انگلیسی " میدل ایست آی " برگزاری کنفرانس بین‌المللی کمک به یمن به میزبانی عربستان سعودی را ریاکاری اخلاقی ریاض توصیف کرد.

تهران - ایرنا - با گذشت 11 روز از قتل شهروند سیاهپوست آمریکایی، خیابان‌های پرتغال نیز در راستای همراهی با جنبش ضد نژادپرستی در ایالات متحده به صحنه اعتراض هزاران نفر از شهروندان این کشور اروپایی تبدیل شد.

تهران - ایرنا - سخنگوی جمعیت هلال‌احمر از راه‌اندازی مجدد بیمارستان 70 تخت خوابه هلال‌احمر ایران در صنعا پایتخت یمن خبر داد.

تهران - ایرنا - امروز (یکشنبه) در مراسمی با حضور نهادهای نظارتی و رسانه‌ها، مراسم قرعه‌کشی سایپا مربوط به فروش فوق العاده عید سعید فطر 10 هزار دستگاه از محصولات این گروه خودروسازی در شرکت پارس خودرو آغاز شد.

تهران - ایرنا - آتش‌سوزی جنگل و مراتع آن هم در ایام تابستان و روزهای گرم سال، پدیده‌ای رایج در ایران و بلکه همه دنیاست اما آتش سوزی‌های جنگلی بیشتر در حوزه زاگرس است و با وجود تلاش‌هایی که صورت گرفته همچنان آتش مناطق مهمی را در می‌نوردد.

پکن - ایرنا - وزارت بهداشت ژاپن طرح خود برای کوتاه کردن زمان مورد نیاز جهت استفاده عملی مردم این کشور از واکسن ویروس کرونا را اعلام کرد.

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: سال گذشته 29 هزار و 351 حامی به صورت ماهانه کمک‌های نقدی خود را به حساب ایتام مورد حمایت واریز کردند.

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی گفت: تکمیل زنجیره تولید در محصولات کشاورزی مورد توجه جدی مسوولان مرتبط در استان قرار گیرد.

ایلام - ایرنا - رژیم بعث عراق 18 خرداد سال 1364 هجری خورشیدی با بمباران شهر ایوان یکی از حوادث حزن انگیز جنگ ایران و عراق را در تاریخ دفاع مقدس رقم زد روز خونینی که 146 نفر قربانی سیاست های خصمانه این رژیم شدند.

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: حفاظت از محیط زیست تنها با مشارکت همگانی امکانپذیر است و باید شهروندان و مسوولان بینش و دانش خود را در این زمینه تقویت نمایند.

معاون بین‌المللی و امور حقوقی وزارت امور خارجه، حادثه هریرود را نتیجه ترددهای غیرقانونی در مرز مشترک ایران و افغانستان عنوان کرد و گفت: تحقیقات ما نشان نمی‌دهد اتفاق رخ داده در هریرود حاصل مداخله مرزبانان ایرانی باشد با این حال اسناد طرف افغانستانی را مهم تلقی کرده و در اختیار مراجع ذی صلاح قرار دادیم

تهران - ایرنا - اختلاف گزارش هیئت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی درباره مبادی ورود کالای قاچاق و اختلاف جدی این گزارش با اظهارات مسئولان، پرسش‌هایی را در زمینه راه‌ها ورود کالای قاچاق به کشور ایجاد کرده است.