دوشنبه 9 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

مهاباد - ایرنا - «سیدمحمدامین شیخ‌مندی» یکی از قایقرانان پیشکسوت مهابادی به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست، مسافت 17 کیلومتری سد این شهر را با شعار «سد مهاباد سطل زباله نیست» پارو زد.

تهران - ایرنا - داوران سومین دوره جایزه ادبی احمد محمود سه مجموعه داستان را به عنوان نامزدهای نهایی این دوره معرفی کردند.

یزد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست بافق گفت: سه گونه مار پس از پرورش و تیمار با کسب آمادگی لازم، در زیستگاه طبیعی روستای قطرم این شهرستان رهاسازی شد.

خرم‌آباد - ایرنا - آب آشامیدنی روستای مورانی از توابع شهرستان پلدختر با یک هزار و 840 نفر جمعیت و 630 خانوار از یک ماه قبل دچار افت شدید فشار شده بود که اکنون قطع می‌باشد.

تهران - ایرنا - نهمین کنفرانس «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» به صورت برخط (آنلاین) در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت 20 تا 25 خرداد ماه برگزار می‌شود.

تهران - ایرنا - طرح گردشگری در مخازن سدها پارسال با امضای تفاهمنامه‌ای بین وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح و مقرر شد وارد مرحله عملیاتی شود که بنا به گفته مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با گسترش بیماری کرونا این طرح معطل این بیماری مانده است.

سنندج - ایرنا - رییس اداره محیط زیست شهرستان قروه گفت: هوشیاری و حضور به موقع محیط بانان منجر به دستگیری یک شکارچی قبل از شکار در منطقه حفاظت شده بدر و پریشان دستگیر شد.

کابل - ایرنا - دور دوم سفر زلمی خلیل‌زاد به منطقه از سوی کارشناسان سیاسی، تلاش با هدف روحیه دادن به طالبان و تکمیل آزادی پنج هزار زندانی و منافع آمریکایی‌ها تعبیر و تفسیر شده و مورد انتقاد تحلیلگران قرار گرفته است.

شیراز - ایرنا - بازیکن تیم فوتسال بانوان پارس آرا شیراز اعلام کرد: با وجود اینکه دو سال است که فوتسال را به صورت حرفه‌ای آغاز کردم اما در اردوی تیم ملی مصدوم و با بدشانسی این تیم را از دست دادم.

تهران - ایرنا - کانادایی‌ها بار دیگر علیه تبعیض‌نژادی و خشونت پلیس در کشورشان و آمریکا تظاهرات کردند.

تهران - ایرنا - معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کرونا آزمونی برای همه دولت‌هاست که هنوز هم پایانی برای آن متصور نیست. این ویروس هنوز هم جان‌های زیادی را می‌گیرد و نان بسیاری را آجر کرده است.

مشهد - ایرنا - مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی گفت: طی دو سال اخیر 193 صندوق خرد محلی در این استان تشکیل شده که به لحاظ کمی و کیفی خراسان رضوی رتبه نخست کشوری را در این زمینه کسب کرده است.

تهران - ایرنا - نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه و متهمان دیگر این پرونده، صبح امروز (یکشنبه) به ریاست قاضی بابایی در شعبه 5 دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد.

یاسوج - ایرنا - مدیرعامل شرکت برف کهگیلویه وبویراحمد گفت: مصرف برق در استان بیش از حد مجاز و نگران کننده است.

تبریز - ایرنا - رییس شورای اسلامی تبریز گفت: از خود اطمینان کامل دارم، زیرا که کوچکترین خلافی انجام نداده‌ام و تمام تلاش بنده برای کمک به شهر و توسعه و آبادانی آن است.

شیراز - ایرنا - بسیاری از معلولان و توان‌خواهان با همه‌گیری کرونا، بنابر سیاست‌های پیشگیرانه بهزیستی از مراکز نگهداری که در واقع، خانه اصلی آن‌ها محسوب می‌شود، مرخص شدند و نزد خانواده بازگشتند. تداوم این بیماری خانواده‌ها را کلافه و وضع آن‌ها را مصیبت‌بار کرده است. آنها امیدوارند عزیزانشان دوباره تا آخر خرداد یا اوایل تیرماه به مراکز فراخوانده شوند.