جمعه 13 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی همدان گفت: از ابتدای تشکیل یگان حفاظت از اراضی دولتی، تاکنون 127 هکتار از اراضی دولتی همدان به ارزش تقریبی 239 میلیارد تومان رفع تصرف شده است.

رضوانشهر - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی رضوانشهر گفت: سالانه بیش از 3 هزار تن شیر در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

قزوین - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: مشکلات ارزی 9 واحد صنعتی استان و ترخیص کالای صنایع قزوین از گمرکات کشور با حضور رییس کل بانک مرکزی و معاون ارزی مورد بررسی قرار گرفت.

کرج - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان البرز اعلام کرد که طی سه روز آینده رگبار پراکنده باران، وزش باد و آذرخش برای این استان پیش بینی می‌شود.

تهران - ایرنا - بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضمن گرامیداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) تاکید کرد: تفکر، اندیشه، هدف و رهنمودهای امام (ره) را به ویژه برای نسل جوان و آینده‌ساز جامعه تبیین و مورد بازخوانی قرار داده شود.

بوشهر - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: زمینه درآمدزایی حوزه انرژی این استان در سطح ملی نقشی مهم دارد و مایه اقتدار ایران است به همین خاطر منطقه ویژه انرژی پارس باید همیشه در آرامش برای رشد تولید باشد.

تهران - ایرنا - خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که نقض حاکمیت ملی این کشور و سرقت محصول گندم و جو کشاورزان سوری توسط نیروهای اشغالگر ترکیه ادامه دارد.

کرج - ایرنا - سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرزدر پیامی به مناسبت سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران و 15 خرداد اعلام کرد که خمینی کبیر با باور به خدا و مردم، دین را به صحنه قدرت و حاکمیت رساند و استقلال و آزادی و ایمان را به ملت ایران هدیه کرد.

تهران - ایرنا - همزمان با سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسابقه کتاب‌خوانی با عنوان «کتاب آفتاب» را ویژه نوجوانان برگزار می‌کند.

تهران - ایرنا - سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون کاردانی نظام جدید را حدود 250 هزار نفر اعلام کرد.

جیرفت - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آمادگی 100 درصدی نیروهای یگان حفاظت برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی در مراتع این منطقه خبر داد.

ارومیه - ایرنا - در حالی که حدود سه ماه از ورود ویروس کرونا به کشور و آذربایجان غربی می‌گذرد، مردم این استان بی‌توجهی عجیبی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند که این امر می‌تواند بسیار مخرب بوده و در صورت تداوم، عاملی برای مقررات سختگیرانه‌تر در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری باشد.

همدان - ایرنا - تالار هزار قندیل غار علیصدر همدان دروازه ورود گردشگری به این شهر است که این روزها با رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی فعالیت گردشگری خود را آغاز کرده است.

گناوه - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه گفت: 298 طرح اشتغال زایی ویژه مددجویان با اختصاص اعتبار 104 میلیارد و 380 میلیون ریال پارسال در حوزه‌های مختلف به بهره‌برداری رسید.

کرج - ایرنا - قیام 15 خرداد سال 1342 با شهادت بسیاری از مردم مسلمان ایران همراه شد، حرکتی الهی که انسان های مجاهد و دین مدار همچون شهید حجت الاسلام همت علی ادیبی طالقانی از خطه استان البرز برای پایان دادن به حکومت استبدادی پهلوی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

تبریز - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت: اقدامات دستگاه قضائی در استان نیاز به اطلاع‌رسانی مداوم و مناسب دارد.