شنبه 14 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری ایرنا

سیاسی خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - «نمی‌توانم نفس بکشم»، صدایی ملتماسه از گلوی رنگین‌پوستی در آمریکا بود که بار دیگر نژادپرستی پلیس این کشور را آشکار ساخت؛ اما تداوم چنین خشونت‌ها علیه سیاهپوستان در ایالات متحده، سبب شد تا فریاد انتقاد و اعتراض مردم جهان در کشورهای مختلف نیز بلند شود.

«علی ربیعی» بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، درباره حذف چهار صفر از پول ملی و دیدگاه شورای نگهبان دراین زمینه گفت: با توجه به مجموعه بررسی‌ها نظر دولت و بانک مرکزی تامین نظر شورای نگهبان است و ما می توانیم این بند را حذف کنیم که نظر شورای نگهبان هم تامین شود. امیدواریم مجلس هم صرفا به همین ایراد بپردازد و ما رفع ایراد انجام دهیم.

تبریز - ایرنا - اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی، زمان فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی - تاریخی استان در روزهای پس از کرونا تا پایان شهریور ماه سال جاری را اعلام کرد.

تهران - ایرنا - سازمان آموزش و پرورش استثنایی، دستورالعمل اجرایی برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و دانش آموزان با نیازهای ویژه سال تحصیلی 1400-1399 را به استان‌ها ابلاغ کرد.

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بهزیستی کرمانشاه گفت: باتوجه به بودجه کم دولتی به‌ویژه در ایام شیوع کرونا و همچنین مشکلات تخصیص و جذب آن، نیاز است حمایت مسوولان دستگاه‌های اجرایی استان در این شرایط خاص از بهزیستی بیشتر از گذشته باشد.

تهران - ایرنا - قانون تحریم‌های آمریکا علیه سوریه موسوم به قانون «قیصر» از امروز دوشنبه (دوازده خرداد - اول ژوئن) اجرایی می‌شود؛ قانونی که واشنگتن قصد دارد با بهره‌گیری از آن بار دیگر وارد معادله سیاسی سوریه شود و با استفاده از اهرم فشار همیشگی خود یعنی تحریم، معادلات سوریه را به سود منافع خود در منطقه تغییر دهد.

اهواز - ایرنا - فرماندار شوشتر گفت: طرح جامع مدیریت پسماند یکی از ارکان توسعه شهرستان‌های شوشتر و گتوند است که این مهم باید با جدیت پیگیری و به سرانجام برسد.

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با توجه ویژه هیات دولت، سه هزار میلیارد ریال برای انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه اختصاص یافته است.

مشهد - ایرنا - نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: پنج هزار و 600 نفر از زائرین حج تمتع امسال در این استان واکسینه شدند.

ایلام - ایرنا - مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام گفت: عملیات اجرایی خط تغذیه گاز رسانی به دو شهر سراب میمه و زرین آباد از توابع شهرستان دهلران با 70درصد پیشرفت در حال اجراست.

تبریز - ایرنا - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از افزایش 17 درصدی بازرسی ها و 44 درصدی تخلفات صنفی کشف شده در استان در 2 ماهه اول سال 99 خبر داد.

تهران - ایرنا - دبیرکل حزب اراده ملت با بیان اینکه به هر دلیل فعالیت شعسا ادامه دارد، گفت: تشکیل پارلمان یا مجمع عالی اصلاحات جزو دستورات مهم و اولویت‌های اصلی شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب است.

مشهد - ایرنا - مسوول بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: فردی در مشهد با سوء استفاده از حذف ارز دولتی برای واردات چای اقدام به گران فروشی در عرضه 220 هزار بسته 450 گرمی چای به مبلغ 33 میلیارد ریال کرد.

تهران - ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) تاکید کرد: ما باید ولایت فقیه را آنگونه بشناسیم که حضرت امام خمینی (ره) برگرفته از متن اسلام تبیین فرموده است.

سید روح‌الله میرصانعی دبیرکل کانون کارگزاران در گفت‌وگو با ایرنا24 می‌گوید کارگزاران متناسب با حجم و اندازه‌های کنونی بازار اقدام به توسعه زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری جدید خواهند نمود.