سه‌شنبه 17 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری ایسنا

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی وزارت علوم، با اشاره به وجود کارآفرینان و سرمایهگذاران علاقمند به حوزه مد و لباس، گفت: این نمایشگاهها به در کنار هم قرار گرفتن طراحان و سرمایهگذاران کمک میکند تا بتوانیم با خلق برندهای ملی و بینالمللی برای کشور تولید ارزش کنیم.

خبرگزاری ایسنا

کانون کارگردانان سینمای ایران یادبود مجازی فیلمساز فقید کامبوزیا پرتوی را با حضور بزرگان سینما برگزار می‌کند.

خبرگزاری ایسنا

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه شیوع کرونا دو اشتباه را به ما گوشزد کرد، گفت: در گذشته متخصصان حوزه پزشکی بر این باور بودند که عصر بیماری‌های واگیردار تمام شده، ضمن آنکه ما از علوم پایه غافل بودیم، در حالی که برای نوآوری نیازمند توجه به این علوم هستیم.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اکبر زنجان‌پور بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون که سابقه دوستی و همکاری بیش از پنج دهه با زنده‌نام پرویز پورحسینی را داشت گفت: وی از آن دست بازیگرانی بود که بیشترین اشراف را بر نکات علمی هنر بازیگری در میان هنرمندان هم‌نسلش داشت و در ساده‌ترین تعبیر بازیگری کاربلد بود.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: افزایش چند برابری مراجعه به مراکز درمانی در روزهای خاص، می‌تواند کاهش تمرکز تیم درمان و رسیدگی کافی و افزایش احتمال خطای پزشکی را به دنبال داشته باشد.

خبرگزاری ایرنا

بندرعباس - ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش می‌شود امسال 14 میلیون دانش آموز در سطح کشور از ظرفیت فضای مجازی و شبکه شاد برخوردار شوند.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - فرمانده انتظامی کردستان گفت: پلیس اماکن به منظور پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا در هفته اول اعمال محدویت‌های جامع، 159 واحد صنفی متخلف را پلمب کرده است.

خبرگزاری ایسنا

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه نیروی انتظامی از مردم، برای مردم و در خدمت مردم است گفت: انتظار مردم از مجلس انقلابی وضع قوانینی بازدارنده در برابر جرایمی همچون سرقت است.

خبرگزاری ایسنا

سیدمحمد طباطبایی با انتقاد از روند واژه‌گزینی می‌گوید: فرهنگستان زبان و ادب فارسی نه تنها در آفرینش دست خالی و کوتاهی دارد که حتی در معادل‌سازی هم بسیار کند و غیرخلاق شده است.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در گام نخست راه اندازی کلینیک های بیماری های غیرواگیر در استان فارس، این درمانگاه‌ها در شهرستان های آباده، مرودشت، فیروزآباد، کازرون، داراب، لامرد، نی ریز و شیراز راه اندازی می شود.

خبرگزاری ایسنا

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه رویداد کلیماتون با ارایه ایده‌های مبتکرانه در سطح محلی، شهرها را در اتحاد جهانی و فعالیت‌های بهتر و هماهنگ‌تر برای یافتن پاسخ‌هایی به چالش‌های آب و هوایی کمک می‌کند، گفت: پاندمی کرونا به معنای توقف در کسب مهارت و همکاری بین المللی نیست.

خبرگزاری ایرنا

گچساران - ایرنا - فرماندار گچساران گفت: هشت هزارو 422 هزارمورد تست کرونا در این شهرستان از افراد با علائم مشکوک گرفته شده که نمونه آزمایشی 40 درصد از این تعداد مثبت بوده است.

خبرگزاری ایرنا

گرگان - ایرنا - برگزاری مجازی نمایشگاه هفته پژوهش، اهدای یک دستگاه بیل مکانیکی به اداره راهداری مراوه‌تپه از سوی بنیاد علوی و آزادی 300 زندانی با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف سه خبر کوتاه روز یکشنبه گلستان است.

خبرگزاری ایسنا

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه حفاظت از امنیت و سلامت مردم در هیچ شرایطی تعطیل بردار نیست از تلاش شبانه روزی بیش از 19 هزار نفر از کارکنان پلیس پیشگیری در سطح کشور، اعم از کلانتری، پاسگاه و یگان امداد در اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا، ارزیابی وسع به دلیل شیوع بیماری کرونا تا پایان امسال برای متقاضیان بیمه رایگان که قصد دارند از خدمات بخش دولتی استفاده کنند، متوقف شد.

خبرگزاری مهر

کرمان - گلزار شهدای کرمان طی ماه های اخیر شاهد حضور مداوم مردم از کشورهای مختلف محور مقاومت بوده و حالا سربازان مقاومت یک چیز می‌خواهند و آن انتقام خون شهیدان ترور است.