شنبه 14 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

نخستین یادواره شهدای عشایر قشقایی استان بوشهر با حضور سردار اسدی معاون بازررسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد.

سرود "سلام فرمانده" با حضور دهه نودی‌ها، نوجوانان و خانواده های آنها در میدان جمهوری کرج بازخوانی شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه تا چند ماه آینده باید تکلیف پنجره واحد مشخص شود، گفت: درجایی باید نقطه پشت سر پروژه‌ها بگذاریم.

صالحی گفت: استاندار یزد بعد از انجام یک سری هماهنگی‌های لازم دقایقی پیش شخصاً راهی محل حادثه قطار مشهد - یزد شد تا از نزدیک در جریان خدمت رسانی به مصدومان قرار گیرد.

رحمت‌نژاد گفت: علت اولیه حادثه، برخورد قطار با بیل مکانیکی بوده که در محل وجود داشته و فاصله لازم با خط را رعایت نکرده بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد گفت: تمام مسافرانی که در حادثه هیچ گونه آسیبی ندیده اند، با 10 اتوبوس در حال انتقال به یزد هستند.

رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: اکنون بیش از 210 پهنه در کشور شناسایی شده است که دچار فرونشست است که بیشترین آن در استان کرمان است.

دهقان رئیس سازمان اورژانس استان یزد گفت: فوتی‌های حادثه قطار مشهد یزد به 21 نفر رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به زمان افتتاح ورزشگاه 15 هزارنفری زیتون، گفت: این ورزشگاه نهایتاً تا پایان سال جاری آماده افتتاح می‌شود.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خرمدره با اشاره به یک مزار ساماندهی نشده در شهرستان خرمدره، گفت: تنها مزار ساماندهی نشده این شهرستان هم‌زمان با روز شهادت این شهید معظم در 14 خرداد آغاز شد.

مخلص الائمه گفت: 800 نانوایی این استان در شهرستان‌های اراک، ساوه و زرندیه به سامانه پایانه های فروش سیستمی نان مجهز شده اند.

محمودی گفت: کلیه ادارات استان باید مصرف برق خود را به میزان 30 درصد در ساعات اداری و 60 درصد در ساعات غیر اداری به نسبت دوره مشابه سال گذشته کاهش دهند در غیر این صورت با قطع برق مواجه خواهند شد.

وکیلی گفت: شرایط امروز جامعه ایجاب می‌کند حوزه‌های علمیه در جهاد تبیین و تقویت بنیان خانواده که از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری است نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند و تمرکز فعالیت‌های حوزه علمیه بر روی تحقق جهاد تبیین است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: در این فصل سال قیمت میوه باید نسبت به تمام فصول ارزان‌تر باشد ضمن اینکه عرضه و تنوع آن نیز بسیار گسترده است.

فرماندار شهرستان ابهر با بیان اینکه ورزشگاه 3 هزار نفره ابهر به نمادی از ناکارآمدی تبدیل شده است، گفت: بعد از پیگیری‌های بسیار 20 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این ورزشگاه جذب شد.